SpaceX prý může být na Měsíci dřív než NASA. Finanční ředitel kosmické agentury to však vidí jinak

Jak jsme vás již informovali, Elon Musk nedávno optimisticky prohlásil, že na Měsíci můžeme přistát za necelé dva roky – minimálně pokud je řeč o misi bez lidské posádky. A kdyby na to přišlo, jeho SpaceX by to prý klidně mohla provést.

„Může být doslova jednodušší prostě přistát se Starshipem na Měsíci, než snažit se přesvědčit NASA, že to dokážeme,“ prohlásil během rozhovoru pro CBS.

Finanční ředitel NASA Jeff DeWit má však na celou záležitost trochu jiný pohled. Podle jeho názoru jsou šance výše jmenované firmy na to, že v tomto pomyslném závodě zvítězí, „nepatrné“.

NASA + SpaceX?

DeWitt  je nicméně rád, že SpaceX  pracuje na raketách, které mohou NASA pomoci. Možnost spolupráce s Muskem rozhodně nevyloučil – spíš přesně naopak.

„Doufám, že to udělá. Pokud to dokáže, spojíme se s nimi a dostaneme se tam rychleji,“ řekl Business Insideru. „Není to o tom, abychom to dělali my – je to o tom, že to dělá Amerika. Jeho společnost je americká. Rád bych s ním spolupracoval a udělal to.“

Připomeňme, že NASA chce k návratu na Měsíc využít svůj Space Launch System. Jenže ten je stále ve vývoji a momentálně to vypadá, že první raketa se neocitne ve vzduchu dříve než v roce 2021.

Diskuze (23) Další článek: Samsung to v září zkusí znovu. Ohebný Galaxy Fold půjde s úpravami opět na trh

Témata článku: Vesmír, NASA, SpaceX, Kosmonautika, Raketa, Elon Musk, Měsíc, Age, Finanční ředitel, Amerika, VSA, Ředitel, REDITEL, Launch System, CBS, Starshipem, Business insider, Space Launch Systém, SPAC, Kosmická agentura

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů