Vesmír | SpaceX | Turistika

SpaceX chce začít dopravovat do vesmíru turisty. První taková mise by mohla proběhnout už příští rok

SpaceX uzavřela partnerství s agenturou Space Adventures, která se specializuje na vesmírnou turistiku. Podle serveru TechCrunch by první zájemci mohli vyrazit na oběžnou dráhu již příští rok a to na palubě kosmické lodi Crew Dragon.

„Tato historická mise vytvoří cestu, jež umožní letět do vesmíru všem lidem, kteří o tom sní. Jsme rádi, že na ní můžeme spolupracovat s týmem Space Adventures,“ uvedla ve svém prohlášení hlavní provozní ředitelka SpaceX Gwynne Shotwell.

dostupných informací plyne, že výlet ke hvězdám potrvá pět dní, přičemž turisté se na něj budou muset připravovat po dobu „několika měsíců“. Finanční podmínky dosud nebyly zveřejněny. V rámci loňské dohody s Bigelow Aerospace nicméně SpaceX stanovila cenu za dopravu jednu osobu na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) na cca 52 milionů dolarů.

Zahraniční média upozornila rovněž na to, že Space Adventures nabízí i sedadla na ruských raketách Sojuz.

Crew Dragon nedávno úspěšně absolvoval zkušební cestu k výše zmíněné ISS i následný dokovací manévr. Ještě ho však čeká první let s lidskou posádkou. Ten by měl proběhnout někdy mezi letošním dubnem a červnem.

Diskuze (11) Další článek: První testy osmijádra Core i7-10700F ukazují, že nové procesory Intelu budou efektivnější