SpaceX doručí na Mezinárodní vesmírnou stanici zásilku „supermyší“

Názory k článku

dolph1888  |  06. 12. 2019 23:09  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Úbytek kostí a svalové hmoty je vážným problém i zde na Zemi, jako vážně, kde a v jakém rozsahu, lidé normálně sportují, někteří kynou nade všechny meze, zřejmě jim ubývá soudnost, protože ještě požadují, aby je okolí bralo normálně, ne nadváha bez důvodu není normální, takové úbytky ano, ty se skutečně dějí. Chtělo by to nějaké dovysvětlení, pokud jde o nemoci, tak to je snad jiná kategorie a souvisí se životním prostředím a způsobem života. Pročpak se nám množí onkologická onemocnění, poruchy DNA, nemůže to být tím, že jsou všude kolem nás plasty, které dokonce v malé míře konzumujeme s jídlem tím, že dýcháme zplodiny a stále jemnější (více nebezpečné) prachové částice z dopravních prostředků tím, že místo přírody přibývá zabetonovaných lokalit a provozních/skladovacích hal tím, že lidé mají více zaměstnání a tím také stresu (efektivitu nelze hnát nad hranici snesitelnosti pro lidskou bytost) tím, že umíme zachránit stále méně donošené děti a ty svůj slabší genofond dále předávají dětem svým tím, že rodiče dětí jsou stále starší, kdo řeší příčiny?
> Místo pokusů na zvířatech, by se možná měli vědci zabývat tím, jak zajistit ve vesmíru umělou gravitaci pomocí rotace (dnes zatím bohužel gravitaci neovládáme, v budoucnu asi rotace třeba nebude). Jakékoliv úpravy v DNA lidí jsou nebezpečné a léky nebo tlumící přípravky jakbysmet. Jenže to by bylo moc práce, nové motory vynášející větší stanice, iontové motory poháněné reaktory zkracující dobu přeletu, velké rotující úseky za pomoci magnetické levitace (bezkontaktní řešení - minimální namáhání, vysoká spolehlivost a životnost). Dnes se člověk dostane v rozumném čase maximálně na Mars, kdyby se nakrásně chtěl podívat třeba na Pluto (stát na jeho povrchu ve skafandru a sledovat naše Slunce jen jako jasnější hvězdu by jistě bylo slovy nepopsatelné), i tak by se jednalo o ~ 2 desetiletí trvající „legraci” (2 cesty a pobyt do vhodného startovacího okna).

Arctia  |  07. 12. 2019 02:46  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0