SpaceX koupila ropné plošiny, chce z nich udělat plovoucí kosmodromy pro kosmické lodě Starship

Jak jsme vás již informovali, kosmické lodě Starship by měly startovat z plovoucích kosmodromů nacházejících se ve vzdálenosti zhruba 30 kilometrů od pobřeží.

Důvodem je vysoká hlučnost Starshipu, která by představovala problém zejména v případě častých denních letů pouze v rámci naší planety (s nimiž plány SpaceX počítají).

Americká televizní stanice CNBC nyní upozornila na to, že Muskova společnost v texaském Port of Brownsville koupila dvě ropné plošiny: ENSCO 8500 a 8501. Následně je přejmenovala na „Phobos“ a „Deimos“ a zahájila proces jejich renovace.

Reportér Michael Sheetz na svém Twitteru uvedl, že tyto ropné plošiny budou přeměněny právě na výše zmíněné plovoucí kosmodromy:

Připomeňme, že spojení s pevninou by podle Muskových představ měly zajišťovat podvodní tunely vyhloubené jeho Boring Company – a v budoucnosti také hyperloop.

Diskuze (26) Další článek: Pitva: Rozebrali jsme Apple Watch, jsou i uvnitř ukázkou preciznosti