SpaceX koupila ropné plošiny, chce z nich udělat plovoucí kosmodromy pro kosmické lodě Starship

Jak jsme vás již informovali, kosmické lodě Starship by měly startovat z plovoucích kosmodromů nacházejících se ve vzdálenosti zhruba 30 kilometrů od pobřeží.

Důvodem je vysoká hlučnost Starshipu, která by představovala problém zejména v případě častých denních letů pouze v rámci naší planety (s nimiž plány SpaceX počítají).

Americká televizní stanice CNBC nyní upozornila na to, že Muskova společnost v texaském Port of Brownsville koupila dvě ropné plošiny: ENSCO 8500 a 8501. Následně je přejmenovala na „Phobos“ a „Deimos“ a zahájila proces jejich renovace.

Reportér Michael Sheetz na svém Twitteru uvedl, že tyto ropné plošiny budou přeměněny právě na výše zmíněné plovoucí kosmodromy:

Připomeňme, že spojení s pevninou by podle Muskových představ měly zajišťovat podvodní tunely vyhloubené jeho Boring Company – a v budoucnosti také hyperloop.

Diskuze (26) Další článek: Pitva: Rozebrali jsme Apple Watch, jsou i uvnitř ukázkou preciznosti

Témata článku: SpaceX, Starship, Twitter, Elon Musk, Boring Company, Plošina, Muskových, CNBC, Kosmodrom, Kosmická loď, Ropná plošina

Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
VodafoneUPC
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm

ZálohováníÚložištěPevné disky
Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

** Testujeme Apple Macbook Air s procesorem M1 ** Zajímá nás nejen výkon, ale zejména kompatibilita aplikací ** Článek je průběžně doplňován na základě vašich dotazů

Apple
Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

** Google umí kromě vyhledávání i spoustu dalších věcí ** Vybrali jsme více než 15 užitečných funkcí a schopností ** Stačí zadat do vyhledávače ta správná klíčová slova

TipyVyhledávačeGoogle
Microsoft pořád myslí i na odpůrce předplatného. Letos vydá Office 2021
Microsoft OfficeMicrosoft
Výmluvy filmových pirátů jsou stejně ostudné jako český autorský zákon (komentář)

** Autorský zákon vůbec nerespektuje internet a současnou realitu. ** Je stahování filmů legální a jaké se na to vztahují výjimky? ** Proč a za co všechno platíme výpalné?

PirátstvíHudba, filmy, seriály