SpaceX na jaře dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici další astronauty

NASA nedávno oznámila, že SpaceX dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) další astronauty. Tato mise dostala název Crew-2 a předběžně by měla odstartovat 20. dubna.

Na palubě kosmické lodi Crew Dragon se do vesmíru tentokrát vydají tito šťastlivci: Shane Kimbrough a Megan McArthur (NASA), Akihiko Hošide (JAXA) a Thomas Pesquet (ESA).

Všichni výše jmenovaní členové posádky již procházejí výcvikem. „Očekává se, že Crew-2 dorazí na vesmírnou stanici tak, aby se překrývala s astronauty, kteří na ni letěli v rámci mise Crew-1,“ uvedla NASA.

„Návrat Crew-1 s astronauty NASA Michaelem Hopkinsem, Victorem Gloverem a Shannon Walker, a astronautem JAXA Sóičim Nogučim je v současné době naplánován na konec dubna nebo začátek května.“

Kimbrough, McArthur, Hošide a Pesquet pak na ISS s největší pravděpodobností budou pobývat do letošního podzimu, během nějž má proběhnout další mise (Crew-3).

Váš názor Další článek: MediaTek v první lize. Jeho 5G modem technologicky dohnal konkurenci