SpaceX pilně pracuje na první odpalovací věži, která bude zachytávat boostery Super Heavy

Jak jsme vás již informovali, SpaceX hodlá chytat vracející se boostery (pomocné vzletové stupně) Super Heavy pomocí ramen odpalovacích ramp, resp. věží. A nedávno se na internetu objevily dronem pořízené snímky, které potvrzují, že jmenovaná společnost s výstavbou první této struktury významně pokročila.

Konečným cílem je, aby Super Heavy – určené pro vynášení připravované kosmické lodi Starship na orbitu –  zvládaly více startů během jediného dne. Při použití výše uvedeného řešení jim prý bude možné téměř okamžitě doplnit palivo.

Elon Musk na Twitteru rovněž uvedl, že věže by teoreticky mohly zachytávat nejen dotyčné boostery, ale také vlastní lodě.

Kromě toho by na nich mělo probíhat připojování Super Heavy ke Starshipu, což nebude právě jednoduchá operace. Stačí si uvědomit, že booster je vysoký 70 metrů a Starship dalších 50.

Zatím stále není jasné, jak přesně budou věže fungovat. Vzhledem k tomu, že Musk chce, aby Starship poprvé vyrazila na oběžnou dráhu ještě v průběhu letošního roku, však jeho zaměstnanci před sebou nepochybně mají spoustu práce.

Titulní foto: Space Explorations Technologies Corp., CC0

Diskuze (3) Další článek: Google prodlužuje období, kdy dokumenty na Disku nebudou zabírat místo. Ale jen pro firmy

Témata článku: Technika, Internet, SpaceX, Elon Musk, Twitter, Starship, Stavby, Palivo, Drony, Výstavba, Odpalovací rampa, Kosmická loď, Super Heavy, Věž

Nejstarší analyzovaná lidská DNA patřila pravěké ženě z Koněprus

** Výzkum pravěké DNA odhalil další taje života našich předků ** Jejich mesaliance s neandrtálci byly častější, než jsme si mysleli ** Nejstarší analyzovaná lidská DNA patřila pravěké ženě z české jeskyně Zlatý kůň

GenetikaDNALidéHistorie
Vybrali jsme 13 tabletů, které se vyplatí koupit. Na své si přijdou děti i profíci

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů ze všech cenových kategorií ** Cena použitelných tabletů začíná na dvou tisících korunách

TabletyNákup a ceny
Microsoft chystá na začátek dubna prezentaci pro fanoušky Age of Empires

Konečně přišel čas na novinky ohledně pokračování kultovní strategie Age of Empires.

Age of Empires 4OznámeníMicrosoft
Programování elektroniky: Krabičko, sepni kontakt a stáhni firmware

Dnes si ukážeme, jak v Arduinu sepnout kontakt, o kterém nic moc nevíme, a jak dálkově aktualizovat firmware na čipech ESP8266 a ESP32.

Pojďme programovat elektroniku