SpaceX poprvé v historii vypustila kompletně „zrecyklovanou“ kosmickou loď

SpaceX v pátek 15. prosince znovu vyslala do vesmíru raketu Falcon 9 a kapsli Dragon. Mise nazvaná CRS-13 vyrazila z Launch Complex 40 na Cape Canaveral Air Force Station, což je shodou okolností stejné místo, kde v září 2016 Falcon 9 explodoval.

Nejednalo se přitom o žádný zkušební let – inkriminovaná kapsle dostala za úkol dopravit více než dvoutunový náklad (další výzkumná zařízení a zásoby) na Mezinárodní vesmírnou stanici. To mj. znamená, že NASA má v opakovatelně použitelnou technologii SpaceX značnou důvěru.

Součástí této dodávky jsou podle dostupných informací například senzory určené k monitorování množství slunečního světla dopadajícího na Zemi i vesmírného odpadu v okolí ISS.

To, že byl opět použit Falcon 9 a Dragon, samozřejmě citelně snížilo celkové náklady. Tato událost je pro SpaceX velmi významná, neboť demonstruje jak její schopnost poučit se ze svých minulých chyb, tak to, že výše zmíněna opakovaná použitelnost představuje skutečně funkční koncept.

Muskova společnost se tedy nyní může plně soustředit na přípravu premiérového startu rakety Falcon Heavy. Ten je plánovaný na leden příštího roku.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: SpaceX

Podívejte se na záznam včerejšího startu rakety Falcon 9 a nákladní kapsle Dragon:

Diskuze (18) Další článek: Finové nabízí neomezené datové tarify a nekrachují. U nás „to nejde“ a vymýšlejí se hlouposti

Témata článku: Vesmír, Technika, Dragon, SpaceX, Elon Musk, Země, NASA, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, Falcon Heavy, Falcon, Ilustrační foto, Loď, Příští rok, Futurism, Stejné místo, Kosmická loď, Kapsle, Zkušební let, Použitelnost, Použitelná technologie, CRS, Celkové náklady, Premiérový start, Start rakety

Šmírovačka kamerami Googlu: Koukněte se, co nového zachytily na Street View

Šéf amerického Red Hatu: Odpojte Brno od internetu a zhroutíme se

** V Česku najdete hromadu skvělých vývojářů ** Mnozí z nich přispívají do open-source ** Třeba v brněnském Red Hatu

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

** Není jen Chrome, Firefox, Edge či Opera. Na výběr máte mnohem více! ** Internetové prohlížeče se liší funkcemi, zaměřením i designem. Našli jsme 22 použitelných prohlížečů pro Windows ** Vyberte si prohlížeč, který vám bude nejvíce vyhovovat

WALL-E vyfotil Zemi ze vzdálenosti 1 milionů km

** Malá sonda s přezdívkou WALL-E pořídila fotografii Země a Měsíce ze vzdálenosti 1 milionů km ** CubeSat letí se sondou InSight k Marsu ** InSight přistane na Marsu 26. listopadu

Proč autopilot Tesly bourá? Test dává odpověď: může za to řidič!

** Britové otestovali Teslu v režimu autopilota ** Skončilo to nárazem Tesly do stojícího auta ** Kdo je na vině? Řidič