SpaceX poprvé v historii vypustila kompletně „zrecyklovanou“ kosmickou loď

SpaceX v pátek 15. prosince znovu vyslala do vesmíru raketu Falcon 9 a kapsli Dragon. Mise nazvaná CRS-13 vyrazila z Launch Complex 40 na Cape Canaveral Air Force Station, což je shodou okolností stejné místo, kde v září 2016 Falcon 9 explodoval.

Nejednalo se přitom o žádný zkušební let – inkriminovaná kapsle dostala za úkol dopravit více než dvoutunový náklad (další výzkumná zařízení a zásoby) na Mezinárodní vesmírnou stanici. To mj. znamená, že NASA má v opakovatelně použitelnou technologii SpaceX značnou důvěru.

Součástí této dodávky jsou podle dostupných informací například senzory určené k monitorování množství slunečního světla dopadajícího na Zemi i vesmírného odpadu v okolí ISS.

To, že byl opět použit Falcon 9 a Dragon, samozřejmě citelně snížilo celkové náklady. Tato událost je pro SpaceX velmi významná, neboť demonstruje jak její schopnost poučit se ze svých minulých chyb, tak to, že výše zmíněna opakovaná použitelnost představuje skutečně funkční koncept.

Muskova společnost se tedy nyní může plně soustředit na přípravu premiérového startu rakety Falcon Heavy. Ten je plánovaný na leden příštího roku.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: SpaceX

Podívejte se na záznam včerejšího startu rakety Falcon 9 a nákladní kapsle Dragon:

Diskuze (18) Další článek: Finové nabízí neomezené datové tarify a nekrachují. U nás „to nejde“ a vymýšlejí se hlouposti

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Země, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, Elon Musk, Falcon, Falcon Heavy, Dragon, Funkční koncept, Zkušební let, Start rakety, SPAC, Stejné místo, Příští rok, Použitelnost, Spa, Premiérový start, Dostupná informace, Loď, Kosmická loď, Futurism

Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů