SpaceX poprvé v historii vypustila kompletně „zrecyklovanou“ kosmickou loď

SpaceX v pátek 15. prosince znovu vyslala do vesmíru raketu Falcon 9 a kapsli Dragon. Mise nazvaná CRS-13 vyrazila z Launch Complex 40 na Cape Canaveral Air Force Station, což je shodou okolností stejné místo, kde v září 2016 Falcon 9 explodoval.

Nejednalo se přitom o žádný zkušební let – inkriminovaná kapsle dostala za úkol dopravit více než dvoutunový náklad (další výzkumná zařízení a zásoby) na Mezinárodní vesmírnou stanici. To mj. znamená, že NASA má v opakovatelně použitelnou technologii SpaceX značnou důvěru.

Součástí této dodávky jsou podle dostupných informací například senzory určené k monitorování množství slunečního světla dopadajícího na Zemi i vesmírného odpadu v okolí ISS.

To, že byl opět použit Falcon 9 a Dragon, samozřejmě citelně snížilo celkové náklady. Tato událost je pro SpaceX velmi významná, neboť demonstruje jak její schopnost poučit se ze svých minulých chyb, tak to, že výše zmíněna opakovaná použitelnost představuje skutečně funkční koncept.

Muskova společnost se tedy nyní může plně soustředit na přípravu premiérového startu rakety Falcon Heavy. Ten je plánovaný na leden příštího roku.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: SpaceX

Podívejte se na záznam včerejšího startu rakety Falcon 9 a nákladní kapsle Dragon:

Diskuze (18) Další článek: Finové nabízí neomezené datové tarify a nekrachují. U nás „to nejde“ a vymýšlejí se hlouposti

Témata článku: Vesmír, Technika, Země, Elon Musk, SpaceX, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Raketa, Falcon Heavy, Falcon, Dragon, Funkční koncept, Stejné místo, Kosmická loď, Použitelná technologie, Loď, Kapsle, CRS, Dostupná informace, Zkušební let, Použitelnost, Ilustrační foto, Premiérový start, Start rakety, ISS

Nová americká jaderná puma změní strategii boje

Praktické vychytávky, které si chcete doinstalovat do Windows

** Pokud vás nudí vzhled nabídky Start, snadno jej můžete změnit. ** Stejně tak existují programy na přidání záložek do programů. ** Spokojit se ani nemusíte se základním ovládáním hlasitosti.

Nvidia představila nové grafické karty GeForce RTX. Nastavila šílené ceny a chce přesvědčit ray tracingem

** Nvidia představila nové desktopové herní grafické karty GeForce RTX ** Tři modely se pyšní masivním výkonem pouze ve spojení s ray tracingem ** Ceny jsou mnohem vyšší než u předchozích generací

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

** Internet je plný malwaru, to už dnes ví každý ** Víte ale, že lze útočit třeba i na Bluetooth? ** Navštívil jsem hackery z brněnského FITu

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

** Automobilka Tesla neustále zvyšuje prodeje svých vozů ** S kvapně rostoucím počtem nových majitelů Tesel ale stoupá i počet zákazníků servisů ** Servisy Tesly nestíhají, firma proto řeší další akutní problém

Petr Melechin, Karel Dlabač | 72

Co je srdce nového iPhonu? Apple A12 Bionic, první 7nm čip nabitý výkonem

Windows 95 slaví 23 let. Vzpomínáte na ně? Jak dlouho jste je používali?

** 24. srpna 1995 zahájil Microsoft prodej Windows 95 ** Uvedení na trh doprovázela masivní reklamní kampaň ** I 23 let poté je určitě na co vzpomínat!