SpaceX poprvé v historii vypustila kompletně „zrecyklovanou“ kosmickou loď

SpaceX v pátek 15. prosince znovu vyslala do vesmíru raketu Falcon 9 a kapsli Dragon. Mise nazvaná CRS-13 vyrazila z Launch Complex 40 na Cape Canaveral Air Force Station, což je shodou okolností stejné místo, kde v září 2016 Falcon 9 explodoval.

Nejednalo se přitom o žádný zkušební let – inkriminovaná kapsle dostala za úkol dopravit více než dvoutunový náklad (další výzkumná zařízení a zásoby) na Mezinárodní vesmírnou stanici. To mj. znamená, že NASA má v opakovatelně použitelnou technologii SpaceX značnou důvěru.

Součástí této dodávky jsou podle dostupných informací například senzory určené k monitorování množství slunečního světla dopadajícího na Zemi i vesmírného odpadu v okolí ISS.

To, že byl opět použit Falcon 9 a Dragon, samozřejmě citelně snížilo celkové náklady. Tato událost je pro SpaceX velmi významná, neboť demonstruje jak její schopnost poučit se ze svých minulých chyb, tak to, že výše zmíněna opakovaná použitelnost představuje skutečně funkční koncept.

Muskova společnost se tedy nyní může plně soustředit na přípravu premiérového startu rakety Falcon Heavy. Ten je plánovaný na leden příštího roku.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: SpaceX

Podívejte se na záznam včerejšího startu rakety Falcon 9 a nákladní kapsle Dragon:

Diskuze (18) Další článek: Finové nabízí neomezené datové tarify a nekrachují. U nás „to nejde“ a vymýšlejí se hlouposti

Témata článku: Vesmír, Technika, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Země, Elon Musk, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, loď, Falcon, Falcon Heavy, Dragon, Vesmírný odpad, Spa, Muskova společnost, Kosmická loď, RST, Launch complex, Dostupná informace, CRS, Komp, Použitelná technologie, Ilustrační foto, Start rakety

Windows 2.0 mají 35. narozeniny. Nainstalovali jsme je. Chybí hlavní panel, ale okna už se překrývají

**Windows 2.0 byly představeny 9. prosince 1987. **Oproti předchůdci se okna mohla překrývat a plochu začaly plnit ikony. **Centrálním bodem platformy byl správce souborů, nechyběly některé klasické nástroje jako Malování.

Operační systémyMicrosoftWindows