Starlink | Astronomie | Satelit

SpaceX pracuje na vyřešení problémů, které astronomům způsobují satelity Starlink

Jak jsme vás nedávno informovali, satelity Starlink komplikují výzkum vesmíru – a to navzdory tomu, že zatím je jich na orbitě pouze zlomek z celkového plánovaného počtu. SpaceX nyní na stížnosti astronomů zareagovala oznámením, že otestuje speciální nátěr, díky němuž by dotyčná zařízení mohla být méně reflexní.

Podle zahraničních médií jde o důležitý krok, neboť družic Starlink by se na oběžné dráze jednoho dne mělo pohybovat téměř 12 000. Narušit pozorování noční oblohy přitom zvládne i stávajících cca 120 kusů.

Muskova společnost nicméně připouští, že zatím neví, zda nový nátěr problémy skutečně vyřeší. „Postupujeme metodou pokus-omyl, abychom nalezli nejlepší způsob jak toho dosáhnout,“ prohlásila prezidentka a hlavní provozní ředitelka SpaceX Gwynne Shotwell.

Připomeňme, že v průběhu příštího roku by každé dva až tři týdny mělo být vypuštěno 60 satelitů. Z nadcházející várky však bude novým nátěrem pokryt pouze jeden.

„Chceme se ujistit, že děláme správnou věc… že malé děti se mohou dívat svými dalekohledy. Astronomie je jednou z malá věcí, které malé děti mohou nadchnout pro vesmír,“ dodala Shotwell.

Foto: Steve Jurvetson, CC BY 2.0