SpaceX pracuje na vyřešení problémů, které astronomům způsobují satelity Starlink

Jak jsme vás nedávno informovali, satelity Starlink komplikují výzkum vesmíru – a to navzdory tomu, že zatím je jich na orbitě pouze zlomek z celkového plánovaného počtu. SpaceX nyní na stížnosti astronomů zareagovala oznámením, že otestuje speciální nátěr, díky němuž by dotyčná zařízení mohla být méně reflexní.

Podle zahraničních médií jde o důležitý krok, neboť družic Starlink by se na oběžné dráze jednoho dne mělo pohybovat téměř 12 000. Narušit pozorování noční oblohy přitom zvládne i stávajících cca 120 kusů.

Muskova společnost nicméně připouští, že zatím neví, zda nový nátěr problémy skutečně vyřeší. „Postupujeme metodou pokus-omyl, abychom nalezli nejlepší způsob jak toho dosáhnout,“ prohlásila prezidentka a hlavní provozní ředitelka SpaceX Gwynne Shotwell.

Připomeňme, že v průběhu příštího roku by každé dva až tři týdny mělo být vypuštěno 60 satelitů. Z nadcházející várky však bude novým nátěrem pokryt pouze jeden.

„Chceme se ujistit, že děláme správnou věc… že malé děti se mohou dívat svými dalekohledy. Astronomie je jednou z malá věcí, které malé děti mohou nadchnout pro vesmír,“ dodala Shotwell.

Foto: Steve Jurvetson, CC BY 2.0

Diskuze (18) Další článek: Odvrácená strana crowdfundingu: Po pěti letech získali přispěvatelé místo přenosné lednice jen omluvu

Témata článku: Technologie, SpaceX, Kosmonautika, Astronomie, Starlink, Elon Musk, Satelit, Satelit Starlink, Vyřešení problémů, SPAC, Shotwell, Nový nátěr, Vyřešení, Gwynne, Nátěr, Steve Jurvetson, SpaceX Gwynne Shotwell, Astronom

Digitální mířidla udělají z palných zbraní zbraně proti dronům

** Američtí mariňáci si pořizují větší množství pokročilých digitálních mířidel SMASH 2000 ** Ta byla vyvinuta k tomu, aby zvýšila šance střelce zasáhnout cíl první ranou ** Umožňují střelci sledovat cíle a nabízejí jim optimální zamíření s přihlédnutím k pohybu cíle

Epic chce posunout Fortnite i mimo herní branži. Chystá film a další projekty

Fortnite je světový fenomén už dlouhou dobu. Z herního průmyslu ale možná vyskočí i do toho filmového.

Epic GamesFortnite