Starlink | Astronomie | Satelit

SpaceX pracuje na vyřešení problémů, které astronomům způsobují satelity Starlink

Jak jsme vás nedávno informovali, satelity Starlink komplikují výzkum vesmíru – a to navzdory tomu, že zatím je jich na orbitě pouze zlomek z celkového plánovaného počtu. SpaceX nyní na stížnosti astronomů zareagovala oznámením, že otestuje speciální nátěr, díky němuž by dotyčná zařízení mohla být méně reflexní.

Podle zahraničních médií jde o důležitý krok, neboť družic Starlink by se na oběžné dráze jednoho dne mělo pohybovat téměř 12 000. Narušit pozorování noční oblohy přitom zvládne i stávajících cca 120 kusů.

Muskova společnost nicméně připouští, že zatím neví, zda nový nátěr problémy skutečně vyřeší. „Postupujeme metodou pokus-omyl, abychom nalezli nejlepší způsob jak toho dosáhnout,“ prohlásila prezidentka a hlavní provozní ředitelka SpaceX Gwynne Shotwell.

Připomeňme, že v průběhu příštího roku by každé dva až tři týdny mělo být vypuštěno 60 satelitů. Z nadcházející várky však bude novým nátěrem pokryt pouze jeden.

„Chceme se ujistit, že děláme správnou věc… že malé děti se mohou dívat svými dalekohledy. Astronomie je jednou z malá věcí, které malé děti mohou nadchnout pro vesmír,“ dodala Shotwell.

Foto: Steve Jurvetson, CC BY 2.0

Diskuze (18) Další článek: Odvrácená strana crowdfundingu: Po pěti letech získali přispěvatelé místo přenosné lednice jen omluvu

Témata článku: Technologie, SpaceX, Elon Musk, Starlink, Astronomie, Satelit, SPAC, Astronom, Steve Jurvetson, Vyřešení, SpaceX Gwynne Shotwell, Satelit Starlink, Nátěr, Vyřešení problémů, Shotwell, Nový nátěr

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!