SpaceX pracuje na vyřešení problémů, které astronomům způsobují satelity Starlink

Jak jsme vás nedávno informovali, satelity Starlink komplikují výzkum vesmíru – a to navzdory tomu, že zatím je jich na orbitě pouze zlomek z celkového plánovaného počtu. SpaceX nyní na stížnosti astronomů zareagovala oznámením, že otestuje speciální nátěr, díky němuž by dotyčná zařízení mohla být méně reflexní.

Podle zahraničních médií jde o důležitý krok, neboť družic Starlink by se na oběžné dráze jednoho dne mělo pohybovat téměř 12 000. Narušit pozorování noční oblohy přitom zvládne i stávajících cca 120 kusů.

Muskova společnost nicméně připouští, že zatím neví, zda nový nátěr problémy skutečně vyřeší. „Postupujeme metodou pokus-omyl, abychom nalezli nejlepší způsob jak toho dosáhnout,“ prohlásila prezidentka a hlavní provozní ředitelka SpaceX Gwynne Shotwell.

Připomeňme, že v průběhu příštího roku by každé dva až tři týdny mělo být vypuštěno 60 satelitů. Z nadcházející várky však bude novým nátěrem pokryt pouze jeden.

„Chceme se ujistit, že děláme správnou věc… že malé děti se mohou dívat svými dalekohledy. Astronomie je jednou z malá věcí, které malé děti mohou nadchnout pro vesmír,“ dodala Shotwell.

Foto: Steve Jurvetson, CC BY 2.0

Diskuze (18) Další článek: Odvrácená strana crowdfundingu: Po pěti letech získali přispěvatelé místo přenosné lednice jen omluvu

Témata článku: Technologie, SpaceX, Kosmonautika, Astronomie, Elon Musk, Starlink, Satelit, Gwynne, SpaceX Gwynne Shotwell, Satelit Starlink, SPAC, Shotwell, Astronom, Vyřešení, Nátěr, Disrupt, Steve Jurvetson, Nový nátěr, Kter, Vyřešení problémů, Satelitní komplety na Heureka.cz

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS
Jak jsem „tunil“ sluchátka, aneb AKG K371 s náušníky Brainwavz

Dnes už klasika AKG K371 v testu s popisem výměny náušníků a změn zvuku.

Alexandr Bray