SpaceX | Asteroidy | NASA

SpaceX se bude podílet na misi Psyche ke stejnojmennému asteroidu

SpaceX se bude podílet na misi NASA k asteroidu Psyche. Sonda, která má tento pozoruhodný objekt prozkoumat, bude do vesmíru vynesena raketou Falcon Heavy.

„Mise Psyche se vydá na unikátní asteroid bohatý na kovy, zvaný rovněž Psyche, který obíhá kolem Slunce mezi Marsem a Jupiterem,“ uvedla výše jmenovaná kosmická agentura v tiskové zprávě.

„Tento asteroid je považovaný za jedinečný, neboť se zdá, že je z velké části tvořen exponovaným nikl-železným jádrem rané planety – jedním ze stavebních kamenů naší sluneční soustavy.“

Zhmotněný sen těžařů

Půjde-li vše podle plánu, sonda Psyche odstartuje v létě 2022 z Mysu Canaveral na Floridě. Na palubě ponese řadu vědeckých nástrojů, které jí umožní prozkoumat složení asteroidu.

Podle některých odhadů dotyčný „vesmírný balvan“ obsahuje železo v hodnotě neuvěřitelných 10 000 kvadrilionů dolarů. Netřeba však asi dodávat, že vytěžit ho a dopravit na Zemi pomocí současných technologií by bylo opravdu nákladné.

NASA každopádně sleduje jiný cíl, než pokusit se byť jen část tohoto pohádkového bohatství získat – doufá, že nové poznatky o Psyche jí umožní lépe osvětlit dávnou historii Sluneční soustavy.

Váš názor Další článek: Dacia předvedla, jak může vypadat levný elektromobil. Nevypadá vůbec špatně