SpaceX | NASA | Asteroidy

SpaceX se bude podílet na misi Psyche ke stejnojmennému asteroidu

SpaceX se bude podílet na misi NASA k asteroidu Psyche. Sonda, která má tento pozoruhodný objekt prozkoumat, bude do vesmíru vynesena raketou Falcon Heavy.

„Mise Psyche se vydá na unikátní asteroid bohatý na kovy, zvaný rovněž Psyche, který obíhá kolem Slunce mezi Marsem a Jupiterem,“ uvedla výše jmenovaná kosmická agentura v tiskové zprávě.

„Tento asteroid je považovaný za jedinečný, neboť se zdá, že je z velké části tvořen exponovaným nikl-železným jádrem rané planety – jedním ze stavebních kamenů naší sluneční soustavy.“

Zhmotněný sen těžařů

Půjde-li vše podle plánu, sonda Psyche odstartuje v létě 2022 z Mysu Canaveral na Floridě. Na palubě ponese řadu vědeckých nástrojů, které jí umožní prozkoumat složení asteroidu.

Podle některých odhadů dotyčný „vesmírný balvan“ obsahuje železo v hodnotě neuvěřitelných 10 000 kvadrilionů dolarů. Netřeba však asi dodávat, že vytěžit ho a dopravit na Zemi pomocí současných technologií by bylo opravdu nákladné.

NASA každopádně sleduje jiný cíl, než pokusit se byť jen část tohoto pohádkového bohatství získat – doufá, že nové poznatky o Psyche jí umožní lépe osvětlit dávnou historii Sluneční soustavy.

Váš názor Další článek: Dacia předvedla, jak může vypadat levný elektromobil. Nevypadá vůbec špatně

Témata článku: Vesmír, Země, Sluneční soustava, Výzkum, SpaceX, Mars, NASA, Asteroidy, Slunce, Falcon Heavy, Jupiter, Florida, Sonda, Mise, Mys Canaveral, Asteroid, Psyche

10 skrytých nastavení prohlížeče Google Chrome, která se můžou hodit

** Prohlížeč Google Chrome ukrývá mnoho zajímavých možností ** Našli jsme deset nejzajímavějších skrytých nastavení ** Můžete si například výrazně vylepšit práci s kartami

Proč byste měli rozmazávat SPZ aut na fotkách, které vystavujete na web

** Na fotkách aut nahraných na web je dobré rozmazat SPZ ** Značku dokáže z obrázku přečíst Google i Facebook ** SPZ může naplnit podstatu osobního údaje

10 map, na kterých můžete COVID-19 sledovat téměř v živém přenosu

** Koronavrus můžete sledovat skoro živě ** Analytici a kartografové připravili hromadu map ** Vybrali jsme deset z nich

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry

Nejlevnější router s Wi-Fi 6 v testu: vážně ještě chcete kupovat routery jen pro 802.11ac?

** Otestovali jsme TP-Link Archer AX10, nejdostupnější router s Wi-Fi 6 ** Šetřilo se, ale zatím ty ústupky tolik nebolí ** Pro domácí síťování pohodlná volba, do firmy ale chcete něco lepšího