NASA | SpaceX | Asteroidy

SpaceX se bude podílet na projektu zaměřeném na ochranu Země před asteroidy

Jak jsme již několikrát psali, NASA usilovně pracuje na plánech ochrany Země před příchozíme asteroidy. A nyní se do těchto aktivit zapojuje i Muskova SpaceX.

Minulý pátek totiž NASA oznámila, že si výše jmenovanou společnost vybrala za účelem realizace mise DART (Double Asteroid Redirection Test), resp. jejího startu. Tato zakázka má podle dostupných informací hodnotu 69 milionů dolarů.

Cílem výše jmenované mise je uskutečnit srážku mezi Didymosem B a speciální kosmickou lodí, vybavenou systémem vyvinutým odborníky z Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory.

Didymos B, známý také jako „Didymoon“, je menším ze dvou těles tvořících binární asteroid Didymos – jeho průměr činí cca 161,5 metrů.

Dotyčnou kosmickou loď do vesmíru vynese raketa Falcon 9 a to v červnu roku 2021. Kolize by pak měla proběhnout o rok a čtyři měsíce později, tedy v říjnu 2022.

Pokud všechno půjde podle plánu, vědci budou moct získané informace využít k určení efektivity techniky kinetického nárazu coby strategie vychylování asteroidů z jejich kurzů.

Váš názor Další článek: Apple má pro vývojáře her, kteří nabídnou exkluzivní partnerství, připraveno celkem 500 milionů dolarů