SpaceX se připravuje na první let s lidskou posádkou. Dočkat bychom se mohli už v květnu

Po úspěšném testu bezpečnostního systému, během kterého došlo ke zničení rakety Falcon 9, se SpaceX připravuje na další krok v podobě letu s posádkou. Vedoucí redaktor vesmírné sekce zpravodajství Ars Technica Eric Berger na Twitteru tvrdí, že první let s astronauty na palubě by mohl proběhnout již 7. května, tedy za necelé tři měsíce.

Berger ale jedním dechem dodává, že toto datum není definitivní a může se v závislosti na řadě proměnných posunout, jak směrem vpřed, tak i vzad. Stejně, jako není znám přesný termín, neví se v tuto chvíli nic ani o plánované délce mise.

První let SpaceX s posádkou

Předpokládaný termín je v souladu s tím, co tvrdil generální ředitel SpaceX Elon Musk. Ten v lednu uvedl, že očekává uskutečnění první mise s astronauty na palubě ve druhém čtvrtletí tohoto roku, tedy někdy mezi dubnem a červnem.

Úspěšný let s posádkou by posunul SpaceX o další krok blíže k tomu, aby mohla provádět komerční lety pro NASA. Jedním z prvních úspěšných kroků v tomto směru bylo připojení modulu Crew Dragon (číslo C201) k Mezinárodní vesmírné stanici, ke kterému došlo v březnu loňského roku.

V lednu SpaceX úspěšně dokončil únikový test modulu Crew Dragon. Ten prokázal, že se modul pro posádku během startu v případě potřeby dokáže oddělit od rakety Falcon 9 a bezpečně přistát v Atlantiku. Firma také úspěšně dokončila řadu testů motorů.

Poletí se na ISS

Pokud i nadále vše půjde podle plánů, pak se velmi pravděpodobně již na jaře tohoto roku dočkáme prvního letu SpaceX s posádkou. Dost možná bude probíhat podobně, jako ve dvouminutovém spotu, který koncem loňského roku publikoval na Twitteru Elon Musk.

Podle zpráv serveru TechCrunch poletí v rámci mise Demo-2 dva astronauti NASA: Doug Hurley a Bob Behnken. Cíl letu by měl být stejný jako v březnu loňského roku – tedy spojení s Mezinárodní vesmírnou stanicí.

Diskuze (4) Další článek: Spotify Kids se rozšiřuje. Děti v ní najdou pouze ručně schválenou hudbu

Témata článku: SpaceX, Kosmonautika, Mezinárodní vesmírná stanice, Crew Dragon, Falcon, Dragon, TechCrunch, Hurley, Posádka, Elon Musk, Eric Berger, Modul, Astronaut, Doug Hurley, SPAC, Lidská posádka, Bob Behnken, Atlantik, Let

Nejlepší programy na úpravu fotek: 11 ověřených tipů, placených i zdarma

** Vybrali jsme nejlepší programy pro úpravu fotek ve Windows ** Pokročilé grafické editory upraví fotografie k nepoznání ** Překvapivě použitelné jsou i aplikace na webu nebo dostupné zdarma

Grafický editorNejlepší programySoftware
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy

VýpadekFacebookSociální sítě
Nové MacBooky Pro jsou neuvěřitelné stroje! Ale za jednu vadu na kráse to Apple schytá...

** Apple představil dvě nové řady MacBooků Pro ve velikostech 14 a 16 palců ** Lákadlem jsou hlavně nové vlastní čipy M1 Pro a M1 Max s extrémním výkonem ** Displeje mají poprvé „notch“

ČipyMacBookApple
Velký špatný. Windows 11 mohou snižovat výkon PC až o čtvrtinu. Hlavně kvůli bezpečnosti

** Výkon PC je ve Windows 11 nižší než ve Windows 10 ** Důvodem jsou chybějící optimalizace pro AMD a nový typ ochrany ** Realita je ale ještě trochu složitější

Windows 11Windows 10IntelAMD
Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Den D je tady, dnes vyšly Windows 11. Jak stáhnout instalační ISO?