Foto: Inspiriation4/SpaceX
SpaceX upravila Crew Dragon pro potřeby vesmírné turistiky. Pasažéři budou mít úžasný výhled | Foto: Inspiriation4/SpaceX

SpaceX upravila svou kosmickou loď Crew Dragon pro potřeby vesmírné turistiky. Konkrétně jí vybavila kopulí, z níž budou mít pasažéři úžasný výhled na naší planetu.

Podobnou kopuli mohou od února 2010 využívat i astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici. Je mnohem větší a byla vyrobena z celkem 7 kusů tvrzeného skla.

Z doposud publikovaných fotografií se však zdá, že SpaceX si vystačila pouze s jediným nepřerušovaným kusem skla – což by s ohledem na podmínky, kterým bude dotyčný materiál vystaven, bylo značně působivé.

Připomeňme, že Crew Dragon by měl první turisty dopravit do vesmíru již tento měsíc a to v rámci mise zvané Inspiriation4.

Pokud vše půjde podle plánu, start proběhne ve středu 15. září v Kennedy Space Center na Floridě a čtyřčlenná posádka stráví na oběžné dráze Země celkem 3 dny.

Diskuze (17) Další článek: Tesla Cybertruck nabírá zpoždění. Zájemci o hranaté monstrum musí počkat do konce roku 2022