co je to Booster? nemozete to napisat normalne? Cesky?
Tak on to hlavně není booster. Ale first stage. Jinak booster nemá český ekvivalent. Je to pomocná raketa nebo pomocný raketový stupeň, připevněný k centrálnímu raketovému stupni (už z toho plyne, že superheavy není booster).
nemate pravdu: “ A booster rocket (or engine) is either the first stage of a multistage launch vehicle” https://en.m.wikipedia.org/wiki/Booster_... (rocketry)
Do příchodu Delta IV a CBC Američané neříkali prvnímu stupni booster. Proč boeing zvolil tento název, těžko říci, ale neznamená to naprosto nic.Protože je prostě zavedená konvence, že u vícestupňové rakety je centrální stupeň stage a okud má nco přilepeného je to booster. Takhle to mají i v NASA, ESA, JAXA, RKASamozřejmě, ten kdo zprofanoval značení prvního stupně jako booster není nikdo jiný než Musk a od něho to jako správná mOvce máš, aniž by jsi si to vlastně uvědomil.Mimochodem, zamysli se, pokud bude mít raketa tři stupně. A hodláš prvnímu stupni říkat booster, jak budeš říkat druhému stupni? Protože asi těžko tomu budeš říkat second booster, to by jsi byl za blbce. A second stage tomu pak asi říkat taky nejde, protože kde by pak bylo first stage, že ano, když tam byl přece booster 😉Mimochodem, když se při startu Falconu odděluje první stupeň, tak letový neříká booster separation, ale first stage separation. Zatímco v případě Falcon Heavy u odpadu těch dvou boosterů říká boster separation a u centrálního stupně stage separation. Proč asi?! 😉
booster je nakopavac
rozhovor som videl, musk opat posobil velmi strhano a vyhoreno
A v kontextu toho co vykládal i zhuleně, protože tvrdil že prvnímu pilotovanému letu Starshipu budou předcházet tisíce nepilotovaných misí...
stovkynemám toho zmrda rád, ale lhát o něm není třeba.
zavidite ze? tolik uspechu se neodpousti
Ne, nemám rád mOvce. Musk je něco jako Hitler. Taky dokázal zmanipulovat milióny "lidí".
Přirovnávat Muska s Hitlerovi na to je potřeba ,,skutečný intelekt,, a pravděpodobně i vzdělání z vysoké školy života. Co jsi dokázal v životě ty, kromě keců že něco nejde a že vše je podvod. Jsi normální zamindrákovaný hlupáček který tady filtruje svoje mindráky z toho že je nula co nikdy nic nedokázala a ani nedokáže. Já vím jsem mOvce, která nevidí pravdu co? A co jsi ty? ... já vím bojovník proti kultu osobnosti jak jsi ventiloval někde předtím.
Většina Němců takhle mluvila, když se těch pár bojovníků proti kultu osobnosti proti Hitlerovi vymezovala 😉
Ty nejsi bojovník proti kultu osobnosti, ... ty jsi hlupák co se ke všemu musí vyjadřovat i když k tomu nemá vzdělání či praxi.
Mno, ve srovnání s tebou jsem Bůh co se týče praxe a vzdělání. Takže tak.
Aha netuším že se známe, ... ty jsi vážně hlupáček. Tak se pochlub přeci když jsi takový odborník. Já se tady na rozdíl od tebe neustále neplácám jak je všechno podvod a nic nefunguje a fungovat nebude.
Máte pravdu, omlouvám se.
Palec nahoru
Tisíce ne, ale stovky dát můžou. SHS má být rychle a snadno znovupoužitelná i díky motorům na metan který se tak mají méně zanášet. Problém tedy je kde sehnat náklad, což částečně řeší Starlink, který zvládají vyrábět ve velkým, i když je pravda že produkci budou muset navýšit. Pokud na jeden let Starship vynesou plácnu 200 starlinků a budou vynášet nakonec více než 40 000 (původní povolené + navýšené o 30 000, u kterých ale není jisté zda budou potřeba), to máme 200 startů, dál budou mít komerční zakázky, testování tankování na orbitě, bezpilotní let na mars, nějaké lety na měsíc,... myslím že nad 100 budou určitě celkem rychle, nad dvěstě taky, i když by vynášeli stárlinků méně , nebo ve větších dávkách. Tedy pokud se jim povede dosáhnout snadné znovupoužitelnosti.
200 starlinků o hmotnosti 40 tun je dost nevyužití té hypotetické rakety.Motory se u Falconu vždy vymontovávají, takže zanášení není problém ani dnes.Ani při aktuální ceně startu Falcona někde mezi 50-100 milióny USD nelze kalkulovat, že by hypotetický BFR stál méně. Takže těch 100 výnosů je 5-10 miliard USD minimálně a nemáš pro to naprosto žádný komerční náklad. Protože už nyní lítá Falcon přes půlku Starlinky, páč nejsou náklady. Tohle jim prostě NASA ani DoD dotovat nebudou.
Vyrobni a provozni naklady Starship jsou nizsi. A bude se vyplacet pouzivat ji misto nasmlouvanych Falconu.
Dobře ty mOvečko, dobře ty.Výrobní a provozní náklady nejsou žádné. V tuto chvíli mají na poli svařený vodojem s jedním raptorem. Doposud nebylo ani vyrobeno raptorů, kolik jich má být v prvním stupni.O faktu, že nasmlouvány jsou lety zhruba do poloviny roku 2022 a i kdyby vše šlo jako po másle a BFR nebyl od začátku podvod na investory, tak nepoletí první prototyp dříve než za 6 let ani nemluvě.Rád bych ti připomněl, že první let F9 byl v roce 2010. První let znovupoužitého F9 byl o 7 let později. Dodnes nevyřešili návrat druhého stupně, který budou muset vyřešit právě u SS. Ty přitom o BFR mluvíš, jako by snad měla letět už za rok. Trochu soudnosti v tom bečení, prosím.
Nejsem si jist zda je vymontují či ne, ale pokud jo bude to z velké části právě kvůli tomu čištění a pak je vrátí. Takže u SHS se můžou dopracovat k tomu že to vymontování odpadne, pokud ho vůbec teď dělají po každé misi.Problém se zanášením mají:https://twitter.com/elonmusk/status/129615859... ...
Je to strata energie niečo vysvetľovať tomu človeku. Veď on všade bol a všetko vie a lož sa okamžite stáva pravdou. Proste klasický trol. Musk ma proste smolu že nevie o takomto talente ktorý by mu všetko vysvetlil. Takisto som nikde nepostrehol že by sa museli motory vyberať. To je jeden z dôvodov prečo Raptor používa metán. Žiadne znášanie a čistejšie spaľovanie.
Zato ty jsi debil. Methan samozřejmě tvoří saze taky, stačí nedokonalé hoření, což u stechiometrického poměru (tedy bez přebytku okysličovadla) nastane raz dva.Saze jsou ten menší problém. Ten větší je kontrola plášťů, svárů a mechanických součástí.
Na těch motorech se opravdu neprovádí jen čištění. Musí se také provést vnitřní materiálová kontrola soudržnosti a to jak zvonu, tak stěn komory a v neposlední řadě svárů.V případě Raptorů se to bude dělat taky. Je naivní si myslet, že by šlo udělat například svár, který je na hraně materiálové soudržnosti, který není nutno pravidelně kontrolovat. Děje se to i v tak relativně mírných instalacích jako je tlakovodní potrubí elektráren. Raketové motory přitom pracují s tlaky až 10 krát vyššími a konstrukcemi takřka bez inženýrské marže.Něco samozřejmě můžou odhalit prediktivní údržbou, ale když kontrolují strukturální integritu nádrží a vnějšího pláště, který se potýká jen s rozdíly teplot a ne brutálními tlaky, tak to asi něco napoví, že?!
Takové kontroly bude možné postupně robotizovat. Technik pak jen prohlédne snímky a hodnoty a vyhodnotí, jestli se má něco opravovat nebo ne. B-]
S tou robotizací to není tak jednoduché. To by se robotizovaly technické prohlídky letadel motorů a není tomu tak z vícero důvodů.
Letadla a jejich motory jsou rozměrově a prostorově atypy (mnoho letadel v mnoha různých úpravách s různou historií), tady myslím půjde o typizovaný výrobek, pro který se takový robot dá přizpůsobit a vyplatí se ho vyrobit a naprogramovat. Viz robot který se používá pro zachycení na mořské plošině po přistání Falconu. A nebude se přece dělat pravidelná generálka s rozebráním jako u letadel to by pak ztrácelo smysl.
on uz delsi dobu rika ze vest nekolik firemje velmi vycerpavajici. on proste maka co to jde a bohuzel se to nekde projevit musi
hej, zjavne okolo seba nema nikoho dostatocne schopneho, kto by mu mohol sekundovat, ci ho v niektorych funkciach nahradit
ma, ale on je proste takovy. znam taky par takovych podobnych typu lidi.
nie, takychto je tak posledne dva roky. predtym srsal energiou
az to bude nejak pravidelne letat, tak se na to pojedu podivat, to proste musim videt
ja taky
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.