Spalovací motory budou žít dál. Rotační Omega 1 je nový druh – lehký, úsporný a má téměř nulové emise

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 126

Názory k článku

03. 04. 2024 15:56

Tuhle informaci mám již tři roky. Mezitím vývoj pokročil a tyhle rotační spalovací motory stojí před branami ověřovacích sérií. Ve Španělsku hledali investory a nacházejí spíš zájem automobilek. Nejde pouze o minimální emise, ale především o dosud nemyslitelnou účinnost. A při vyšších otáčkách by byl krok k Searsovým diskům... Fikce? Nepoznaná skutečnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2024 07:25

A bude to stejný zázrak jako slovenský motor od firmy RTU Europe s.r.o. která je v likvidaci a předtím byla všude v tv ve zprávách (pořád lze dohledat na YouTube). Měl mít tak úžasný výkon a účinnost, že jste na něm mohli držet ruku a jednouduchou úpravou šel předělat každý motor. Prostě tak úžasný a jednoduchý, že ho nikdo nikdy neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2023 13:44

Drobný, nenápadný problém toho motoru je, že neexistuje. Jediná jeho stopa v tomto Matrixu jsou působivé CAD výkresy a animace. Nula vyrobených kusů. Nula sériově vyrobených kusů. Nula paralelně vyrobených kusů. Nula aut s tímto motorem. Nula litrů ušetřeného paliva. A tak dále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 07. 2023 15:37

Motor jaký svět neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2023 13:36

Spalovacie motory su uz po smrti, ci sa vam to paci alebo nie. Oproti elektromotoru nemaju najmensiu sancu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 04. 2023 16:35

Oproti motoru Tvorivej spoločnosti, sú žabari. Ten funguje bez paliva a teda aj bez emisií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2022 15:01

Co zůstává problémem Vanklova motoru ? Tření a malé styčné plochy vnitřního rotujícího pístu . To že tady udělali velkou komoru po obvodu válce znamená , že získali teoreticky stabilní a hmotný píst .Navíc si myslím že funguje sám o sobě i jako setrvačník
Nedůvěřivě pak koukám na duté hnací hřídele které mají patrně kvůli chlazení a další otázka je jak odolné bude těsnění protože výbuch bude otáčet přímo hřídelí ...
Z principu by to fungovat mohlo a samozřejmě ty dvě komory na videu by byl stále jednoválec pokud druhá komora slouží pouze jako kompresní ....proto ten traktorový zvuk ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2022 10:24

Čte se to hezky, ale jak už tady někdo podotkl, jejich videa na youtube jsou téměř rok stará.
Za tu dobu mohli zhotovit funkční prototyp, obzvláště když tvrdí, jak je to konstrukčně jednoduché.
Takže zatím pořád vede pístový motor z roku 1860...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2022 09:59

Škoda, že žádný web si nedá tu práci, aby dohledal a doplnil informaci o palivu.Jedná se o motor, který může používat různé druhy paliva. A v případě použití vodíku se emise blíží nule. Při použití jiného paliva, budou emise jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 09. 2022 13:53

Dávám tomu rok. Nejvys dva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 09. 2022 06:55

Aha, tak teď máme pro změnu nový zázračný motor, a navíc jednoduchý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 22:34

Na tom bych nechtěl dělat rozvody... na 2.0FSi stačilo... 35000 za výměnu řetězu a pak stejně praskl řemen... zlaté elektromotory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 22:22

"kompaktní rozměry"? Jak mohou být rozměry kompaktní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 22:12

Oxid uhličitý jsou také emise. Nulové emise ( CO, uhlovodíky a NOx ) jsou nesmysl, oxidy dusíku vznikají při spalování vždy, s vyšší teplotou jsou vyšší. Rovněž existuje rovnováhy mezi CO2 a CO, spalování je vždy neúplné -->uhlovodíky.
Z 1kg benzínu (oktanu C8H18) vznikne i při nemožné 100 % účinnosti (1000*352/96) = 3 911 g CO2.
Motor je spalovací ----> má emise.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 21:31

A napájí to ta česká zázračná baterie?
Modří už vědí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 18:14

Na zázraky je lépe nevěřit. Nepřijde vás to tak draho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 15:13

Titulek laka na nulove emise a v clanku o tom neni ani tuk. Ukazkovy bulvar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 15:07

Je to kachna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 15:06

Clanek sice pekny, ale jak to funguje jsme se nedozvedeli, nastesti maji na netu video. Vypada to zajimave a prakticky, ale uz je to rok stare, tak nevim proc to tu je najednou jak novinka.
Dokud neuvidim prototyp a namerene hodnoty, tak budu skeptickej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 14:48

Předpokládám, že zásadní problém bude utěsnění spalovací komory. Nevěřím jim nulové emise - ty fáze spalování to má stejně jako klasický spalovák a nevidím nic, co by garantovalo dokonalé spalování. Naopak 20.000 ot/min. mluví proti. Kompresní poměr jde zase proti hmotnosti - těžko uvěřitelné při velikosti spalovací komory "po celém obvodu". A účinnost 80%? To jako že jen 20% skončí ve formě odpadního tepla? Budu překvapený, pokud se to dožije fáze prototypu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 13:34

a zkouseli jste to porovnavat s hmotnosti elektromotoru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 13:33

Téměř nulové emise? I kdyby všechnu chemickou energii paliva převedli na kinetickou, pořád je tu valivý odpor pneumatik, odpor vzduchu, energie nutná k vyjetí kopce či zvýšení rychlosti. Emise je i oxid uhličitý či voda a spalováním paliva jich bude nenulové množství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 12:34

Dalsia zazracna technologia :) Nemali sme uz jazdit na lietajucich autach pohananych energiou vesmiru? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 12:26

Eurounijni zeme zadnou budoucnost nemaji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 12:11

Přesně jak bylo už napsáno, nejasný princip a nějaké těsnění tam logicky být musí. Nedivil bych se, kdyby potřebovali peníze na další vývoj. Ani při jakých otáčkách ten výkon a točivý moment poskytuje, takže a charakteristika není jasná, nehledě na případné nevýhody vysokých otáček. Práce pod vysokým tlakem má své výhody, ale taky přináší řadu dalších nevýhod. Přijde mi to jako reklama, taky neřekne všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 12:00

Bylo by to dobré, ale počkejme si na zkušenosti z reálného provozu. Ona fyzika se ošidit nedá, a k tomu aby auto vyjelo kopec prostě potřebuje dodat určité množství energie. Že se zamezí ztrátám výkonu v samotném motoru je bezva, ale zbytečně mrháme výkonem také proto protože jsou osobní auta stále větší a těžší, přestože v nich nejčastěji jede řidič sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 11:12

no a jak tedy vyřešili ten problém Wankelova motoru (utěsnění rotující komory a úniky oleje) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 11:10

Mě teda ve všech článcích co jsem viděl chyběl popis principu jak vlastně funguje. Tedy kudy se nasává palivo, kde a jak dochází k jeho zapálení a kudy odcházejí splodiny. Na všech webech vidím jen jaké má vlastnosti, ale o tom jak vlastně funguje nikde ani prd. Bez toho se nerozhodnu zda tomu motoru dávám nějakou budoucnost nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 10:56

Nulové emise? To to jako spaluje hmotu na energii, takže prakticky žádná hmota nezbyde?
Tomu panečku říkám revoluce ve spalovacích motorech. Co do toho dávají za palivo?Obávám se, že sodovkový plyn, známý též jako potravu pro kytky, to produkuje dál jako by nic. Kdyby šlo o emise sazí, CO, NOx a dál, tak bychom během posledních dvaceti let nepřešli k přímému vstřiku a přeplňování v zájmu omezení produkce toho oxidu uhličitého, jehož emise považujeme zjevně za mnohem větší problém než nějaké saze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 10:49

Jo, viděl jsem o tom video na YT.... vypadá to skvěle na papíře, ale je to jen teoretické, uvést to do reálného provozu nemusí být vůbec snadné.... a potíže s tím spojené pak mohou nakonec překonat jeho výhody... takže stejně bude nakonec lepší použít klasický, stoletím ověřený motor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor