To není moc dobrý případ.
Zásadním argumentem je totiž penetrace. Kdyby v době, kdy se parní motory překlápěly na spalovací bylo na světě miliardy aut na páru, přechod na spalovací by byl stejně komplikovaný a složitý, jako ten dnešní přechod na elektromobily.Nikde by neexistovali čeprací stanice, těžba ropy by byla na počátcích. Žádná podpůrná infrastruktura. Bylo by to možná ještě složitější, než dnes, protože ten blbej elektromobil si může doma dobýt skoro každý, protože ta infrastruktura tady už je kvůli jiným odběrům.Ale dovedeš si představit dnešní nástup spalovacích motorů, kde nikde není benzinka? Nebo by byly v množství, jako je dnes dobíjecích stanic?To by bylo velmi zábavné sledovat takový vývoj, kdyby všude jezdila osvědčená auta na páru, kde voda teče z každého kohoutku/potoce a uhlí se prodává v pytlech v každém obchodě na růžku.Elektromobily skutečně byly ve vývoji (spíše výzkumu) už v roce 1920. Jenže nebyla elektrifikace, celkem moderní Česko dosáhlo plné elektrifikace až v šedesátých letech, nebylo solární dobíjení a nebyly především tak výkonné baterie, jako jsou dnes.A i to auto se spalovacím motorem mělo 50-ti letý vývoj, než došlo do stavu, kdy ho má skoro každý. Když jsem byl malý kluk, bylo na celém sídlišti pár aut. Dnes není místo na parkování.