Spalovací motory mohou přežít další škrcení emisních limitů. Spásu nabízí turbo z Brna

Názory k článku

peter.mlich  |  04. 06. 2019 20:28  |  Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

Nerozumim. Duvod, proc dal vyvijet spalovaci motor, kdyz je to davno prekonana technologie? Ukazuje se, ze elektromoror je po vsech strankach lepsi. Mensi, jednodussi levnejsi konstrukce, moznost ovladani vsech 4 kol kazde zvlast, ... A pak jsou tu pohony s vodikem, levny, spolehlivy. Palivove clanky. Solarni clanky v laboratori s 60% ucinosti (komercni ale jen 10-14). Bioclanky s bakteriemi produkujici metan. A baterie, tez desitky laboratori dokazaly, ze umi vyrobit levne a bezpecne. Fakt nevidim rozumny duvod. Takhle, nevidim duvod tu technologii nasazovat. Vyvoj mozna k necemu zajimavemu povede.
Pouze vyrobci jsou nepruzni, lide z doby kamenne a nejsou ochotni prestavet tovarny. Nebo postavit novou a nabizet i jiny produkt, omezit vyrobu ve stare. Ale miliardy na osobnich uctech maji. :) Jo, Tesla se neboji a zahltila trh. To jsem prepokladal pred 5 lety. Od te doby se nic nezmenilo. Stale vyrabeji naftaky. Jen je nikdo nechce :) Spousta lidi smysli ekologicky. Maji dost penez proti obdobi po valce. Ale na trhu neni dostatek zbozi. Pak se nesmi divit, ze se Tesle dari i pres jejich negativni predpoklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (120)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Walkeer_CZ  |  04. 06. 2019 22:44  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Spalovaci motor, stejne jako parni motor a konsky, je soucasti nasi hisotrie a ve sve dobe byl nezastupitelny. Bylo by prosim mozne jej v te historii nechat a soustredit se na budoucnost? Nebo jaky ma smysl stale vylepsovat parni stroj v dobe elektriny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JP77  |  04. 06. 2019 22:44  |  Android Chrome 67.0

elektricky turbo, to je chytry napad, fakt dobry :)
zajimavy clanek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2019 01:24 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

ono se to nějak zařídí aby nepřežily

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tuba  |  05. 06. 2019 06:42  |  Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

to je zas napad vyrabat elektrinu turbom... tie mA ktore z toho dostanu nevyvazia odpor ktory budu musiet vyfukove plyny prekonat pretlacanim turba napojeneho na alternator/dynamo. Vysledkom bude len vyssia spotreba fosilneho paliva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (31)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AttaliaCZ  |  05. 06. 2019 09:28  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Elektroauta mohou být 1000x lepsi nez spalováky. Pokud ale elektroauto bude stát 2-3x více než odpovídající spalovák (současný stav), NIKDY se neprosadí.Proč? Protože něco takového prostě nemá smysl. Normalnimu cloveku prostě nedává smysl si koupit 2-3x dražší vůz. Už tohle to zabije - náklady se mu reálně nikdy nevrátí. A když si člověk uvědomí, že ten vůz, co stojí 2-3x více, ma navic omezený dojezd a pro jeho zvyšení musí dlouho nabíjet na omezeném počtu míst, je to mrtvé kompletně. Pozeri a milionari nas samozřejmě budou přesvědčovat, jak je to bezva. Ne, neni. Ja si samozřejmě elektromobil koupím. Ale ne dnes, zítra, ani pozitří. Popravdě myslím, že až mi dojezdí současné auto... za cca 12 let, ještě si koupím spalovák, protože evozy se nikterak daleko neposunou. První tesla se vyrobila kdy? 2008? No, je 10 let pryc a realne zadny pokrok. Jen se o tom vice mluvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rejca  |  05. 06. 2019 10:47  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Čistě hypoteticky by mě zajímalo, co by udělala přenosová soustava, kdyby najednou začali jezdit skoro všechny auta (osobní, nákladní, autobusy) jako elektromobily. Spousta rozvodů, by na to nebylo připraveno... No a vyrostlo by to spousta uhelných či jaderných elektráren.Nakonec by se ukázalo, že výroba baterií, elektřiny atd. může být více ekologicky zatěžující než úsporný benzínový motor.Ona elektřina neteče sama ze zásuvky? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jankomrska  |  05. 06. 2019 12:46  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Byť si zatím nedokáži představit, že bych používal jiné auto než na benzín a nebo na naftu, tak budoucnost je ve vodíku (tzn. elektro).
Ty bateriové jsou pouze pro přechodnou dobu, ale jakmile bude stát nucen začít vybírat spotřební daně z "nových" energií, a tím je i elektřina na pojez auta, tak se začne politicky prosazovat vodík.
Koneckonců vodík = skladování elektrické energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
--------------------  |  05. 06. 2019 13:57  |  Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

Všade sa píše, že sú elektroautá jednoduchšie.... tak prečo sú teda násobne drahšie? Pochopím prečo hybridy sú drahšie, ale prečo niekoľko elektromotorov, baterka a zvyšok v podstate ten istý je drahší, to nedáva zmysel. Jedine že pripustíme, že tí čo si chcú dovoliť najnovší hype, si za neho aj zaplatia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  05. 06. 2019 15:13  |  Android Chrome 74.0

Btw, jaky by byl dojezd el. Auta, kdyz by se pridal prives s poradnou nadrzi a dieselgeneratorem s vykonem umoznujicim dobijet auto za jizdy? ☺️

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor