Spalovací motory stále mají šanci: Mikrovlnný zážeh slibuje razantní snížení spotřeby i emisí

  • Němci přišli s technologií mikrovlnného pulzního zapalování
  • Spalovací motory mohou dosáhnout až o 30 % nižší spotřeby paliva
  • Ještě zajímavější je snížení produkovaných škodlivin

Neustálé zpřísňování emisních limitů pomalu ale jistě směřuje výrobce automobilů k nasazení vozidel poháněných elektřinou. Spalovacím motorům ale možná ještě hrana nezvoní. Německý startup tvrdí, že má technologii, která odchod těchto pohonných jednotek do důchodu oddálí. O novince informovala agentura Bloomberg.

Technologie mikrovlnného pulzního zapalování

Pokud si z hodin fyziky vzpomenete na principy spalovacích motorů, pak si jistě vybavíte, že po fázi stlačení (kompresi) následuje expanze zážehem, realizovaným buď elektrickou jiskrou (v případě benzínových motorů), nebo samovznícením (u dieselů).

Právě na tuto část pracovní fáze motorů se zaměřili inženýři z MWI Micro Wave Ignition, kteří hodlají pro zapalování paliva a vzduchu používat mikrovlnné pulzy. Tvrdí, že touto změnou mohou dosáhnout snížení spotřeby paliva až o 30 %.

Co je ještě zásadnější: motor s touto technologií by mohl emitovat až o 80 % méně škodlivých oxidů dusíku, neboť spalování paliva probíhá při nižší teplotě. Díky snížení spotřeby se pak novinka pozitivně projeví i na snížení produkce CO₂. Autoři nápadu tvrdí, že systém mikrovlnného pulzního zapalování může být použit jak u benzinových, tak naftových motorů.

Společnost sídlící v německém městečku Empfingen získala pro tento dost možná revoluční nápad několik silných podporovatelů. Mezi její akcionáře patří například Wendelin Wiedeking, bývalý generální ředitel společnosti Porsche AG, německého výrobce sportovních automobilů.

Už se prý jedná s automobilkami

MWI pověřila společnost Macquarie Capital, aby hledala zákazníky a mezinárodní partnery, kteří mohou pomoci podpořit nový systém a zlepšit její finanční situaci.

Údajně již dokonce začala jednání s některými velkými čínskými a jihokorejskými automobilkami, což ovšem zástupci firmy odmítli komentovat. Zahraniční média spekulují, že jednou z oslovených automobilek by mohl být Huyndai, nicméně ani ten se k tomuto tématu novinářům nevyjádřil.

Skupina soukromých investorů vlastní kolem 20 % akcií MWI, rozhodující podíl však mají její zakladatelé Armin a Volker Gallatzovi. Wiedeking v publikovaném dokumentu uvedl, že v inovativní technologii věří a vidí v ní „obrovský tržní potenciál“.

Testovat se bude na závoďácích

Ekologicky a ekonomicky efektivnější technologie spalovacích motorů může pomoci udržet výrobu tradičních automobilů a oddálit tak nástup elektromobilů. Zásadní výhodou technologie MWI je skutečnost, že může být integrována do stávajících pohonných jednotek a nevyžaduje zcela nový přístup a výrobní procesy.

Nová technologie mikrovlnného pulzního zapalování bude testována v závodních automobilech Porsche 911 GT3 v poháru Porsche Supercup v roce 2019. Výsledky by měly určit její životaschopnost pro budoucí použití v běžných vozidlech.

Poznámka: titulek jsme upravili, aby nedocházelo k mylnému dojmu, že se o 80 % sníží produkce CO₂. Ta se sníží ekvivalentně se spotřebou paliva.

Diskuze (46) Další článek: Český NÚKIB vydal oficiální varování před produkty Huawei a ZTE. Představují bezpečnostní hrozbu [aktualizováno]

Témata článku: Technologie, Německo, Ekologie, Inovace, Motory, Porsche, Huyndai, Efektivní technologie, Zapalování, Zážeh, Tradiční automobil, Mezinárodní partner, Snížení emisí, Publikovaný dokument, Emisní limit, Zásadní výhoda, Nový přístup, Výrobce aut, Spalovací motor, Snížení, Nový systém, Poháněná elektřina, Německý výrobce, Svíčka, Ekvivalent



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Bojový vrtulník Raider X bude rychlý, obratný i odolný. Pro Pentagon ho vyvíjí Sikorsky a už ukázal prototyp

Bojový vrtulník Raider X bude rychlý, obratný i odolný. Pro Pentagon ho vyvíjí Sikorsky a už ukázal prototyp

** Pentagon hodlá nahradit své lehké víceúčelové vrtulníky Bell OH-58 Kiowa ** Za tímto účelem vznikl modernizační program Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) ** V rámci něj vyvíjí společnost Sikorsky Aircraft Corporation vrtulník Raider X

Stanislav Mihulka
HelikoptéryVojenstvíPrototyp
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování