Německo | Motory | Inovace

Spalovací motory stále mají šanci: Mikrovlnný zážeh slibuje razantní snížení spotřeby i emisí

  • Němci přišli s technologií mikrovlnného pulzního zapalování
  • Spalovací motory mohou dosáhnout až o 30 % nižší spotřeby paliva
  • Ještě zajímavější je snížení produkovaných škodlivin

Neustálé zpřísňování emisních limitů pomalu ale jistě směřuje výrobce automobilů k nasazení vozidel poháněných elektřinou. Spalovacím motorům ale možná ještě hrana nezvoní. Německý startup tvrdí, že má technologii, která odchod těchto pohonných jednotek do důchodu oddálí. O novince informovala agentura Bloomberg.

Technologie mikrovlnného pulzního zapalování

Pokud si z hodin fyziky vzpomenete na principy spalovacích motorů, pak si jistě vybavíte, že po fázi stlačení (kompresi) následuje expanze zážehem, realizovaným buď elektrickou jiskrou (v případě benzínových motorů), nebo samovznícením (u dieselů).

Právě na tuto část pracovní fáze motorů se zaměřili inženýři z MWI Micro Wave Ignition, kteří hodlají pro zapalování paliva a vzduchu používat mikrovlnné pulzy. Tvrdí, že touto změnou mohou dosáhnout snížení spotřeby paliva až o 30 %.

Co je ještě zásadnější: motor s touto technologií by mohl emitovat až o 80 % méně škodlivých oxidů dusíku, neboť spalování paliva probíhá při nižší teplotě. Díky snížení spotřeby se pak novinka pozitivně projeví i na snížení produkce CO₂. Autoři nápadu tvrdí, že systém mikrovlnného pulzního zapalování může být použit jak u benzinových, tak naftových motorů.

Společnost sídlící v německém městečku Empfingen získala pro tento dost možná revoluční nápad několik silných podporovatelů. Mezi její akcionáře patří například Wendelin Wiedeking, bývalý generální ředitel společnosti Porsche AG, německého výrobce sportovních automobilů.

Už se prý jedná s automobilkami

MWI pověřila společnost Macquarie Capital, aby hledala zákazníky a mezinárodní partnery, kteří mohou pomoci podpořit nový systém a zlepšit její finanční situaci.

Údajně již dokonce začala jednání s některými velkými čínskými a jihokorejskými automobilkami, což ovšem zástupci firmy odmítli komentovat. Zahraniční média spekulují, že jednou z oslovených automobilek by mohl být Huyndai, nicméně ani ten se k tomuto tématu novinářům nevyjádřil.

Skupina soukromých investorů vlastní kolem 20 % akcií MWI, rozhodující podíl však mají její zakladatelé Armin a Volker Gallatzovi. Wiedeking v publikovaném dokumentu uvedl, že v inovativní technologii věří a vidí v ní „obrovský tržní potenciál“.

Testovat se bude na závoďácích

Ekologicky a ekonomicky efektivnější technologie spalovacích motorů může pomoci udržet výrobu tradičních automobilů a oddálit tak nástup elektromobilů. Zásadní výhodou technologie MWI je skutečnost, že může být integrována do stávajících pohonných jednotek a nevyžaduje zcela nový přístup a výrobní procesy.

Nová technologie mikrovlnného pulzního zapalování bude testována v závodních automobilech Porsche 911 GT3 v poháru Porsche Supercup v roce 2019. Výsledky by měly určit její životaschopnost pro budoucí použití v běžných vozidlech.

Poznámka: titulek jsme upravili, aby nedocházelo k mylnému dojmu, že se o 80 % sníží produkce CO₂. Ta se sníží ekvivalentně se spotřebou paliva.

Diskuze (46) Další článek: Český NÚKIB vydal oficiální varování před produkty Huawei a ZTE. Představují bezpečnostní hrozbu [aktualizováno]

Témata článku: Technologie, Německo, Ekologie, Motory, Porsche, Inovace, Huyndai, Pracovní fáze, Svíčka, Zapalování, STL, Wankelův motor, Zásadní výhoda, Efektivní technologie, Budoucí použití, Soukromý investor, Benzínový motor, Nová technologie, Závodní automobil, Bloomberg, Zážeh, Sportovní automobil, Snížení emisí, Naftový motor, Nízká spotřeba


Určitě si přečtěte

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

** 8 služeb pro sledování leteckého provozu ** Nejznámější je Flightradar24, ale alternativy leckdy prozradí více ** Letadla i v této pohnuté době čile létají a je co pozorovat

Karel Kilián | 14

10 věcí, které nás štvou na Windows 10 a bohužel asi jen tak nepřestanou

10 věcí, které nás štvou na Windows 10 a bohužel asi jen tak nepřestanou

** Windows 10 je na trhu 5 let, ale pořád má velké rezervy ** Ani desátá velká aktualizace, která vyjde na podzim, je nevyřeší ** Štvou nás Windows Update, Store, Nastavení atd.

Lukáš Václavík | 147

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 4

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

** Která klasická webová mapa se vám líbí nejvíce? ** Srovnali jsme šest velkých služeb v několika situacích ** Hlasujte v anketě

Jakub Čížek | 81