Spalovací motory stále mají šanci: Mikrovlnný zážeh slibuje razantní snížení spotřeby i emisí

Názory k článku

dolph1888  |  18. 12. 2018 12:20  |  Microsoft Windows 10 Firefox 64.0

Kéž by, protože jedině takové technologie mohou zachránit Evropu před krachem, v dnešních typech baterií nevidím budoucnost bezpečného ukládání velkého množství energie, jejich likvidace je navíc z ekonomického i ekologického hlediska sporadická. Nejsou snadno použitelné pro nákladní auta, pro velké lodě ,dopravní / vojenská letadla už vůbec ne. A jiné elektrické systémy na bázi vodíkových článků zase nejsou levnou záležitostí, nano náhrada vzácných kovů pro membrány nedopadla dobře. Vodík je ještě ke všemu prevít co se převážení a skladování týče. Sny různých ekologických komunistů (oni si říkají aktivisté, ale chovají se jako bolševici - vnucují druhým svoji pravdu) o nových technologiích, nových bateriích jsou liché. Jsou studie, je pár pokusných vzorků např. sírových, jenže ty rychle ztrácejí kapacitu (usazeniny), kyslíkové články mají životnost jedno nabití a tak dále. Navíc než se takové technologie dostanou k lidem, musí projít dlouhým schvalovacím procesem, bezpečnostními zkouškami a musí je být někdo se ziskem schopen vyrábět za rozumné ceny. Chci říct, že na to co bude se nelze spoléhat, jednou ani stroje k přemisťování člověk potřebovat nebude, bude energií, stačí myšlenka a je na druhém konci vesmíru (v jiném vesmíru, v jiné dimenzi ). Myslí na to ti eko-aktivisté a také na to, kdo ty jejich šprýmy zaplatí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  18. 12. 2018 12:45  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Jen dalsi kur*itko navic. Spalovaci motor prezije i bez mikrovln, pokud bude spalovat neco jineho nez uhlovodiky...Nicmene budoucnost JE v elektromobilu, ale NE v elktromobilu s akumulatorem * jako primarnim zdrojem energie.EDIT:
*) "Civky z vodiveho gelu" (modri zajiste vedi) a dalsi nevynalezene a laboratorni technologie neberu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  18. 12. 2018 13:24  |  Microsoft Windows 7 Firefox 64.0

dost zaujimave. divne ze to nenapadlo niekoho uz davno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2018 13:31 | Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

butwhy.jpgVěřím, že je to geniální startup a mít takový nápad chtěl bych si určitě nahrabat taky, ale smysl by měl možná tak před 10+ lety.
Dnes? Poslední co je potřeba, je snižovat motivaci ke kompletnímu opuštění spalovacích motorů co nejdříve. Když vezmeme v potaz kvalitu už i jen dnešních elektromobilů, jeden pohled na smradlavý výfuk vedle toho jasně říká, že ICE nepatří nikam jinam než do muzea hned vedle parního stroje. Zanedlouho se na ně budeme dívat jen jako na přežitek doby minulé, špinavější, primitivnější, prostě nutné zlo než technologie pokročila.. A ten den nemůže přijít dost brzy.Doufám, že se ropné lobby tohle nepodaří protlačit. Dává to stejný smysl asi jako v dnešní době investovat do vývoje HDD..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  18. 12. 2018 13:59  |  Microsoft Windows 10 Firefox 64.0

A co treba laser?
Ledka pro cd mechaniku je celkem rozsirena. A kdyz se koncentruji 3 na jeden bod, muze byt cele zarizeni mimo vnitrek motoru nebo aspon v obalu. Ale muselo by byt pevne. Hlavne by to vyzadovalo mnohem mene energie nez svicka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  18. 12. 2018 15:46  |  Android Chrome 70.0

A to se to neda nejak rozumne vyresit za vyfukem? Neco co by nasavalo zplodiny a lisovalo je malých cihlicek? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Buffalo007  |  18. 12. 2018 16:36  |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.110

Určitě je to zajímavé. Otázka je, zda někdo bude ochotný do toho investovat čas a peníze, když EU tak tlačí na limity emisí s tím, že za chvíli budou muset být tak nízké, že ani tato technologie tomu nepomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2018 17:41 | Microsoft Windows 7 Chrome 71.0.3578.98

10 let je na českém trhu zařízení, které pracuje na podobném principu, tedy dochází k lepšímu spalování v motoru, díky přívodu Brownova plynu (vodík+kyslík) přes vzduchové sání. Stojí za tím český vývojář a má s tím velké úspěchy, jen automobilky mají asi problém... Který mohli dávno vyřešit... :D
Sám to mám v autě s naftou a nemohu si to vynachválit, výsledky měření aut po instalaci z STK http://bit.ly/h2i-snizuje-emise...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolkyno  |  19. 12. 2018 10:32  |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Dobre sa to cita aj ukazuje na videu, chce to uz len realnu prevadzku so skutocnymi cislami ktore budu pozitivne. Co je ale iste navrat V8, V12 a W12 to neprinesie. Nie v tejto stupidnej Europe, ktora sa hra na zachrancu sveta. Hoci najvacsi a najskodlivejsi priemysel je stale v Cine, USA. Nehovoriac o CO2 "fabrikach" ktore plavaju z jedneho kontinentu na druhy s tovarom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vzach  |  19. 12. 2018 10:34  |  Microsoft Windows 10 Firefox 64.0

Jestli to půjde využít i u vznětových motorů, kde se směs zapaluje "samovznícením", pak se už asi nebude jednat o samovznícení, pokud by došlo k zažehnutí směsi i pomocí mikrovln. Takže tím by vlastně mohly zcela zaniknout vznětové motory, protože by se z nich kvůli mikrovlnnému zážehu staly motory zážehové?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 12. 2018 19:01 | Linux Firefox 64.0

a co takhle zkombinovat to ještě s methanem nebo methanolem, on benzín nebo nafta jsou pro spalování docela sajrajt..
vodík/methan/methanol se nechá vyrábět za pomoci energie z přebytků z OZE kdy elektřina může dosahovat i záporné ceny a jeden trn z paty by byl pomalu vytahován ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor