Lidé | Zvířata | Embryo

Španělský deník tvrdí, že v Číně vytvořili první lidsko-opičí embrya

Španělsky deník El País přišel s tvrzením, že vědci v čínské laboratoři vytvořili první lidsko-opičí embrya. Pokud je tato zpráva pravdivá, dotyčný výzkum nepochybně vzbudí velké pozdvižení.

Tým vedený Juanem Carlosem Izpisúou prý nejprve odebral opičí embrya a deaktivoval v nich geny potřebné ke vzniku určitých orgánů. Následně do nich injektoval lidské kmenové buňky.

Myšlenka je taková, že opice narozené z těchto embryí budou mít orgány, které by lékaři mohli transplantovat lidským pacientům. Zatím jsou však embrya ničena po cca 14 dnech své existence.

Čeká se na podrobnosti

Badatelka Estrella Núñez řekla, že o této studii momentálně nemůže poskytnout žádné bližsí detaily, neboť ona a její kolegové čekají na zveřejnění svých zjištění v mezinárodně uznávaném vědeckém časopisu.

Dokud výsledky nebudou publikovány, je na místě určitá opatrnost a skepse. Někteří zahraniční komentátoři však už nyní hovoří o zásadním zlomu ve světě vědy.

Jiní však podle očekávání upozorňují na to, že dotyčná práce sice má potenciál zachránit bezpočet lidských životů, ale kromě toho by trvale mohla změnit význam toho, co znamená být člověkem.

Diskuze (7) Další článek: Aukro zdražuje. Prodejci zaplatí více na provizích