Foto: Neeki Ashari/Alan R. Hargens
Speciální gravitační oblek pomůže budoucím vesmírným turistům i průzkumníkům vzdálených planet | Foto: Neeki Ashari/Alan R. Hargens

Tým vědců díky financování od NASA vytvořil speciální gravitační oblek. Ten má astronautům pomoct čelit některým rizikům, která jsou spojena s pobytem v mikrogravitaci – například zvýšené pravděpodobnosti vzniku svalové atrofie.

Oblek funguje tak, že vyvíjí podtlak na dolní končetiny a přesouvá do nich krev. Smyslem je vytvořit „zemskou reakční sílu“ a zajistit tak, aby mikrogravitace neovlivňovala hustotu svalů a kostí.

„Mobilní gravitační oblek je malý, nevázaný a flexibilní oblek s intravehikulární aktivitou (IVA),“ uvádí badatelé v článku publikovaném v žurnálu Frontiers in Physiology.

„Astronauti se s ním budou schopni volně pohybovat po vesmírné stanici a přitom plnit své každodenní úkoly. Podtlak je generován přenosným vakuovým systémem, zajišťujícím plnou mobilitu a uživatelskou kontrolu,“ dodávají.

Zařízení tohoto typu nepochybně ocení budoucí vesmírní turisté i výzkumníci, kteří se vypraví na nějakou vzdálenou planetu. „Tato inovace může být klíčová pro cestu na Mars,“ tvrdí jeho tvůrci.

Diskuze (1) Další článek: ELONOVINKY: Kdo poletí v příštích misích Crew Dragon? Na řadě jsou i turisté!

Témata článku: Zdraví, Vesmír, Výzkum, Mars, Gravitace, Planeta, Turista, Vzdálená planeta, Special, Podtlak, Oblek, Průzkumník, Vesmírní turisté, IVA, Mikrogravitace, Vesmírný turista

Další hra od Kojima Productions smaže hranici mezi hrami a dalšími médii

Každá hra od mistra Kodžimy hodlá přinést revoluci do herního průmyslu. Tentokrát ale nepůjde jen o ten herní.

Kojima ProductionsTechnologie