Speciální kamera by měla natáčet přistání kosmické lodi na Měsíci přímo z jeho povrchu

NASA vyvíjí speciální kameru, která se dokáže oddělit od kosmické lodi a pořídit záběry jejího přistávání z povrchu té které planety. Informoval o tom server Space.com.

Tzn. Lunar ExoCam by měla být poprvé nasazena do ostré akce v rámci mise Artemis 3. Ta je předběžně naplánovaná na rok 2024.

Inženýři na této kameře pracují asi rok. Tým vedený Jasonem Mezilisem již opakovaně shodil její prototypy umístěné ve speciálních klecích z výšky cca 45 metrů a při samostatné zkoušce natočil prachové „chocholy“ vytvořené vznášející se kosmickou lodí.

Nejen na Měsíc

NASA však nyní na vývoj uvolnila další finanční prostředky, což umožní proces testování ještě vylepšit.

Mezilis doufá, že Lunar ExoCam se v budoucnosti podívá nejen na naši přirozenou družici, ale i na další vesmírná tělesa. Mj. by mohla najít využití při průzkumu Saturnova měsíce Titanu, který podle odborníků možná ukrývá život.

Pořízená videa prý budou skvělá. „Začneme filmovat, ještě než ji uvolníme. Takže v zásadě budete moct sledovat její pád z landeru, což je docela šílené,“ konstatoval Jason.

Diskuze (4) Další článek: Audioteka slaví narozeniny a opět nabízí plošnou slevu na audioknihy. K tomu má i novou aplikaci