Spojenými státy se šíří jedna z nejagresivnějších bakterií. Nejspíš za to může cukr

Trehalóza je neredukující cukr ze skupiny disacharidů, který naleznete v celé řadě pochutin – například ve žvýkačkách nebo výživných tyčinkách. Podle odborníků je ale možné, že napomáhá šíření dvou kmenů smrtelně nebezpečné bakterie Clostridium difficile v USA.

„V roce 2000 byla trehalóza ve Spojených státech schválena jako potravinářská přísada pro množství potravin od sushi přes zeleninu až po zmrzlinu,“ uvedl jeden z výzkumníků, Robert Britton z Baylor College of Medicine.

„O tři roky později se začal zvyšovat počet hlášení o vypuknutí onemocnění způsobených těmito liniemi. Mohly k tomu přispět i jiné faktory, ale domníváme se, že klíčovým spouštěčem je trehalóza.“

Konkrétně jde o kmeny RT027 a RT078. Vědci v jejich genomech odhalily DNA sekvence, které jim umožňují trehalózu velmi efektivně zužitkovávat – ve skutečnosti ji ke svému růstu potřebují zhruba tisíckrát méně, než jiné bakterie C. difficile.

Tento cukr navíc inkriminovaným mikrobům umožňuje produkovat větší množství toxinů, díky čemuž zástupci RT027 při laboratorních pokusech dokázaly zlikvidovat mnohem víc myší.

Pokud tato zjištění budou potvrzena, půjde o pádnou připomínku toho, že i zdánlivě neškodné potravinové přísady mohou za určitých okolností způsobit nemalé zdravotní problémy. Z údajů shromážděných institucí Centers for Disease Control and Prevention plyne, že v roce 2011 byla C. difficile zodpovědná za půl milionu infekcí, přičemž v 29 000 případech došlo k úmrtí během prvních 30 dnů od diagnózy.

Zdroj: EurekAlert!

Diskuze (5) Další článek: Nový ThinkPad X1 Tablet od Lenova má větší displej s netradičním rozlišením 3K

Témata článku: Zdraví, Výzkum, USA, Bakterie, Medicína, DNA, Potraviny, Celá řada, Velké množství, Počet hlášení, Nebezpečná bakterie, Sir, Určitá okolnost, Cukr, Přísada, Baylor College, Žvýkačka, Laboratorní pokus, Spojené státy

Muž se ztratil na Aljašce a byl nalezen živý a zdravý. Satelitní služba Applu zachránila prvního člověka

** Na světě je první případ záchrany satelitními službami Applu ** Na Aljašce se ztratil muž na sněžném skútru ** Díky satelitní komunikaci byl nalezen živý a zdravý

SatelitiPhone
Japonský obrněnec. Test barevné LED tiskárny OKI C650

Barevná laserová/LED tiskárna od japonské společnosti OKI najde využití především v kancelářích. Na robustní a zároveň kompaktní LEDce můžete tisknout na řadu různých formátů, od obálky až po půl druhého metru dlouhý banner.

OKITiskárnyTesty

Recenze mobilu Samsung Galaxy Xcover6 Pro. Stále svůj, stále boduje praktickými funkcemi

** Xcover6 Pro jde na mobilním trhu úplně proti proudu ** Na těle najdete dvě akční tlačítka i notifikační diodu** Najdete jiný telefon, který má 3,5mm jack, vyměnitelnou baterii a 5G?

Zvýšená odolnostRecenze