Společnost Axiom Space oznámila složení posádky první čistě soukromé mise na Mezinárodní vesmírnou stanici

Společnost Axiom Space, která chce mj. postavit vlastní vesmírnou stanici, právě oznámila složení posádky Ax-1: první čistě soukromé mise na oběžnou dráhu Země.

Podle dostupných informací by tato mise mohla odstartovat již v lednu příštího roku. Bude ovšem záležet na aktuální obsazenosti Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

Na palubě kosmická lodi Crew Dragon od SpaceX vyrazí do kosmu tito čtyři muži: Michael López-Alegría (vysloužilý astronaut NASA), Larry Connor (americký realitní magnát), Eytan Stibbe (bývalé izraelské stíhací eso) a Mark Pathy (kanadský investor).

Zajímavé je, že Stibbe má 63 let a Connor dokonce 71. López-Alegría bude vzhledem ke svým zkušenostem velitelem, zatímco Connor by se měl zhostit úlohy pilota.

Není žádným tajemstvím, že Axiom Space má velké ambice. Kromě vybudování výše zmíněné stanice – resp. jakéhosi vesmírného hotelu pro superbohaté turisty – rovněž organizuje „výlet“ Toma Cruise, který hodlá na ISS natočit film.

Diskuze (3) Další článek: V novém Computeru: Mobil v rukou dítěte – co a jak nastavit pro jeho maximální bezpečí

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Crew Dragon, Vesmírná turistika, Posádka, Soukromé, Larry Connor, Michael Lopez-Alegría, Složení, Eytan Stibbe, Axa, Mark Pathy, Michael López-Alegría, Mise, Tom Cruise, Axiom Space, ISS, Michael López-Alegria

Srovnávací test chytrých hodinek do 2000 Kč. Dříve vyhozené peníze, dnes už ty nejlepší dávají smysl

Vybrali jsme osm chytrých hodinek s cenou maximálně 2 000 Kč. Díky nim můžete mít všechny notifikace hezky po ruce, případně vědět, jak moc jste se dnes hýbali nebo jak dobře, či špatně jste spali.

SrovnáníHodinky