Vesmír | Satelit

Foto: Northrop Grumman
Společnost Northrop Grumman zahájila další misi, jejímž cílem je poskytnout servis satelitu na orbitě | Foto: Northrop Grumman

Jak jsme již psali, společnost Northrop Grumman letos na jaře vyslala robotickou kosmickou loď Mission Extension Vehicle-1 (MEV-1), aby „oživila“ starý satelit Intelsat 901.

Podle serveru Ars Technica to bylo vůbec poprvé, kdy se dvě taková komerční zařízení spojila, aniž by opustila oběžnou dráhu.

Nyní zahraniční média informovala o tom, že raketa Ariane 5 v sobotu vynesla do vesmíru loď Mission Extension Vehicle-2. Stejně jako její předchůdkyně, i MEV-2 byla navržená tak, aby dokázala satelitu (v tomto případě Intelsatu 10-02) poskytnout servis v podobě výměny motoru a doplnění paliva.

„Z hlediska designu je MEV-2 v podstatě kopií MEV-1,“ konstatoval Joe Anderson ze Space Logistics, tedy dceřiné firmy již zmíněné Northrop Grumman.

Obě mise se nicméně budou v jednom významném ohledu lišit. Intelsat 10-02 totiž na rozdíl od Intelsatu 901 stále aktivně funguje a nenachází se tedy na tzv. hřbitovní orbitě. V důsledku toho je mj. zapotřebí počítat s výpadkem komunikace, který by ale prý neměl být delší než 20 minut.

Diskuze (19) Další článek: Google bude napříč USA testovat vlastní 6GHz rádiovou technologii