Foto: Northrop Grumman
Společnost Northrop Grumman zahájila další misi, jejímž cílem je poskytnout servis satelitu na orbitě | Foto: Northrop Grumman

Jak jsme již psali, společnost Northrop Grumman letos na jaře vyslala robotickou kosmickou loď Mission Extension Vehicle-1 (MEV-1), aby „oživila“ starý satelit Intelsat 901.

Podle serveru Ars Technica to bylo vůbec poprvé, kdy se dvě taková komerční zařízení spojila, aniž by opustila oběžnou dráhu.

Nyní zahraniční média informovala o tom, že raketa Ariane 5 v sobotu vynesla do vesmíru loď Mission Extension Vehicle-2. Stejně jako její předchůdkyně, i MEV-2 byla navržená tak, aby dokázala satelitu (v tomto případě Intelsatu 10-02) poskytnout servis v podobě výměny motoru a doplnění paliva.

„Z hlediska designu je MEV-2 v podstatě kopií MEV-1,“ konstatoval Joe Anderson ze Space Logistics, tedy dceřiné firmy již zmíněné Northrop Grumman.

Obě mise se nicméně budou v jednom významném ohledu lišit. Intelsat 10-02 totiž na rozdíl od Intelsatu 901 stále aktivně funguje a nenachází se tedy na tzv. hřbitovní orbitě. V důsledku toho je mj. zapotřebí počítat s výpadkem komunikace, který by ale prý neměl být delší než 20 minut.

Diskuze (19) Další článek: Google bude napříč USA testovat vlastní 6GHz rádiovou technologii

Témata článku: Technika, Vesmír, Satelit, Ariane, Orbita, Joe Anderson, Ars Technica, Mise, Northrop Grumman, Servis, Intelsat, DAL, MEVA, Satelitní komplety na Heureka.cz

Blizzard pracuje na survival hře ze zcela nového univerza. Nabírá členy do vývojářského týmu

Naposledy Blizzard přišel s novou značkou před sedmi lety. V jeho studiích konečně vzniká zase něco úplně nového.

OznámeníActivision Blizzard