Vesmír | Raketa | Motory

Společnost řízená bývalým astronautem NASA vyvíjí raketu s plazmovým pohonem

Společnost Ad Astra intenzivně pracuje na plazmovém motoru. Pokud uspěje, lidé by se mohli dostat např. na Mars až o dvě třetiny rychleji, než kdyby použili konvenční raketu.

Díky tomu by byli mnohem kratší dobu vystaveni působení kosmického záření, pročež by se taková cesta rázem stala méně rizikovou.

CEO Ad Astra Franklin Chang Diaz, který během svého dřívějšího působení v NASA absolvoval sedm letů v raketoplánu, se nechal slyšet, že plazmový motor způsobí „posun paradigmatu ve vesmírné dopravě“. Kromě toho označil rakety poháněné chemickým palivem za „primitivní“.

Chce to něco nového...

Podobný názor má i slavný kanadský astronaut Chris Hadfield. Ten se sice o Ad Astra výslovně nezmínil, avšak je přesvědčen, že chceme-li skutečně vyrazit na rudou planetu, budeme potřebovat „něco nového“.

„Nemyslím si, že se vypravíme na Mars dokud… se neposuneme od vrtulí k tryskám, nebo k čemukoliv co bude ekvivalentní, od raket k něčemu jinému,“ prohlásil Hadfield.

A jak vlastně plazmový motor funguje? Podle CBC pomocí elektrických polí ohřívá plyny na teplotu o miliony stupňů Celsia vyšší, než by zvládl tradiční motor. Nevýhodou je však malá tahová síla.

Diskuze (37) Další článek: Google v Turecku dostal pokutu, se kterou nesouhlasí. A tak pozastavil všechny služby pro nové telefony s Androidem

Témata článku: Vesmír, Technika, Budoucnost, Doprava, Raketa, Výzkum, NASA, Mars, Motory, Pohon, Astronaut, Motor, CBC

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?