Společnost zaměřená na vesmírnou turistiku zrušila start. O její let se SpaceX nikdo neměl zájem

Společnost Space Adventures působící v oblasti vesmírné turistiky musela zrušit plánovaný start. O výlet do kosmu na palubě Crew Dragonu, který připravovala, totiž nikdo neprojevil zájem.

„Mise byla nabízena velkému počtu našich potenciálních zákazníků, ale kombinace ceny, načasování a zážitku v tuto konkrétní dobu nakonec nebyla správná a naše smlouva se SpaceX vypršela,“ řekla její mluvčí serveru SpaceNews. „Doufám, že v budoucnu se k této nabídce vrátíme.“

Tato zpráva přichází nedlouho poté, co úspěšně skončila mise Inspiration4. V rámci té výše zmíněná SpaceX dopravila na oběžnou dráhu Země hned čtyři turisty.

Připomeňme, že Space Adventures funguje již dlouhých 21 let, ale zatím posledního klienta vyslala do vesmíru v roce 2009. Od té doby se jí příliš nedaří.

To by se však již brzy mělo změnit: letos v prosinci s ní má totiž japonský podnikatel a sběratel umění Júsaku Maezawa letět na Mezinárodní vesmírnou stanici.

Diskuze (9) Další článek: Nový test rakety Precision Strike Missile se přiblížil limitu opuštěné smlouvy INF

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Země, Turistika, Crew Dragon, Vesmírná turistika, Start, Kosmos, Space Adventures, Júsaku Maezawa, Zájem, Výlet, SpaceNews, Oběžná dráha

Důkladná pitva iPadu 2. Takhle před 11 lety vypadala preciznost

Deset let starý iPad sice ještě kompletně fungoval, svoje roky už měl ale dávno za sebou. I proto jsem se podíval do jeho útrob, abych zjistil, jak precizně jej Apple poskládal dohromady.

Netrénované oko rozdíly nepozná. Samsung v příštím roce sjednotí design většiny smartphonů řady Galaxy