Německá P3 Group pravidelně pořádá srovnávací testy nabíjení elektromobilů. Do něj zahrnuje drahé i dostupnější modely a ukazuje tak, co lze od aut čekat v reálném provozu.
Test probíhal na 350kW nabíječce, u vozů Tesla byl použit Supercharger. Cílem bylo zjistit, jaký dojezd přibude za dvacet minut – zajímavou informací je rozdělení tohoto času nabíjení na prvních a druhých deset minut, aby byl alespoň částečně vidět pokles rychlosti. Výsledky jsou následující:
Model |
Prvních 10 min. |
Druhých 10 min. |
Celkem |
Lucid Air Grand Touring |
199,56 km |
135,18 km |
334,74 km |
Tesla Model S Plaid |
197,95 km |
112,65 km |
310,60 km |
Kia EV6 LR RWD |
204,38 km |
103,63 km |
307,01 km |
Tesla Model 3 LR AWD |
177,03 km |
94,95 km |
271,98 km |
Tesla Model Y LR AWD |
170,58 km |
88,51 km |
259,09 km |
Porsche Taycan GTS |
163,93 km |
82,08 km |
246,01 km |
BMW iX xDrive50 |
127,14 km |
91,73 km |
218,87 km |
Polestar 2 LR SM |
125,52 km |
86,90 km |
212,42 km |
Volkswagen ID.4 Pro |
125,52 km |
82,08 km |
207,60 km |
BMW i4 eDrive40 |
123,91 km |
77,25 km |
201,16 km |
Rivian R1T |
115,87 km |
83,69 km |
199,56 km |
Ford Mustang Mach-E |
99,78 km |
77,25 km |
177,03 km |
Ford F-150 Lightning |
94,95 km |
80,47 km |
175,43 km |
Vítězem se stává Lucid Air Grand Touring s udávaným nabíjecím výkonem 300 kW a baterií o kapacitě 112 kWh. Získal i rekord v rychlosti nabíjení a dojezdu v testu magazínu Car and Driver v loňském roce. Téměř 334 kilometrů za dvacet minut je slušná porce dojezdu, velmi dobře si vedly také Tesla Model S Plaid a Kia EV6. Dvacet minut je dle P3 Group typická délka zastávky pro majitele elektrovozů v reálném provozu.
Rychlost nabíjení stejnosměrným proudem ovlivňují zejména výkon nabíjecí stanice, teplota baterie, přítomnost / absence temperování baterie a počáteční a koncový stupeň nabití.