Chromecast | Hry | Google Stadia

Stadia tu je teprve týden a už se hromadí stížnosti. Její 4K je tak trochu podvod

Hráči na podporovaných trzích se postupně seznamují s novou streamovací službou Stadia od Googlu a začínají se hromadit stížnosti. Ty nejvážnější se týkají rozlišení obrazu. Ačkoliv Google slibuje 4K – byť doplňuje, že záleží na konkrétním titulu, podle analýzy Digital Foundry je to složitější.

Když vyzkoušeli streamování hry Red Dead Redemption 2, zjistili, že se ve skutečnosti jedná jen o rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů, které je teprve softwarově zvětšeno na plné 4K (4 096 × 2 160 pixelů) samotným streamovacím serverem Googlu.

Jiné herní tituly, třeba Destiny 2, pak před softwarovým zvětšením běží dokonce pouze v běžném 1 080p a na střední úrovní kvality. V 1 080p nakonec prozatím běží i mobilní a desktopová verze Stadie.

Kde je problém? Google se chlubí špičkovým výpočetním výkonem serverů, které zpracovávají streamování her. Jejich grafické karty dosahují až na 10,7 TFLOPS, což by mělo stačit na jakýkoliv herní titul.

Ve vyjádření pro 9to5Google proto firma trošku svaluje vinu na samotné vývojáře her s tím, že jim dává naprostou volnost v implementaci na svých serverech. Red Dead Redemption 2 přitom na herních konzolích 4K zvládne, Ars Technika se tedy ptá, jestli nakonec není problém spíše než v železe v renderovacím a streamovacím mechanizmu Googlu – v linuxovém operačním systému.

V každém případě, Stadia ještě neběží na plný výkon a na plnohodnotný zážitek si budou muset hráči zjevně ještě počkat. Tím pádem lze i pochopit, že samotná služba zatím není dostupná v globálním měřítku, přestože má Google díky svým datacentrům i lokálním vyrovnávacím serverům jednu z největších síťových infrastruktur na světě.

Diskuze (37) Další článek: Vyřešený případ: Vědci konečně našli scházející neutronovou hvězdu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,