Lidé | Smrt

Stan Lee nejen tvořil slavné superhrdiny, ale také inspiroval svět vědy

Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/gageskidmore/5774478466">Gage Skidmore</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.cs">CC BY-SA 2.0</a></p>
Stan Lee nejen tvořil slavné superhrdiny, ale také inspiroval svět vědy | Foto: Gage Skidmore, CC BY-SA 2.0

Ve věku 95 let zemřel legendární autor komiksů Stan Lee, který je veřejnosti znám především jako duchovní otec Spider-Mana, Tonyho Starka, Black Panthera a dalších superhrdinů. Málokdo však ví, že řada jeho myšlenek – například o genetických modifikacích či cestování vesmírem – se začíná uplatňovat i v reálu. A že tento talentovaný člověk výrazně ovlivnil svět vědy.

Tak třeba kniha Hollywood Chemistry z roku 2013 obsahuje i kapitolu „The Materials Science of Marvel's The Avengers“, která je věnována úvahám o tom, jak by chemie skutečného světa mohla vysvětlit neuvěřitelné vlastnosti materiálů v marvelovském vesmíru.

Na YouTube zase mj. najdete povedené video o kladivu inspirovaném Thorovým Mjölnirem, jež bylo vytvořeno pomocí elektromagnetů a technologie otisků prstů (vážně ho může zvednout pouze jeho právoplatný majitel).

Samostatnou zmínku si jistě zaslouží také práce Stewena W. Cranforda Compressive failure of a carbon nano-tesseract: Sci-Fi inspired materials and the strength of thanos, která jistě zaujme všechny fanoušky konceptu Kamenů nekonečna.

Není tak divu, že se Stanem Lee se na sociálních sítích loučí i řada odborníků z různých oblastí. „Jsme zarmouceni ztrátou @TheRealStanLee, vizionáře, který vytvořil vesmír surpehrdinů a komiksů. Na jeho počest je zde hluboký pohled do vesmíru z našeho @NASAHubble Space Telescope. #Excelsior,“ napsala NASA.

V kontextu výše uvedeného může působit poněkud úsměvně, že sám Lee se svého času v jednom rozhovoru označil za tu „nejméně vědeckou osobu, kterou kdy poznáte“...

Titulní foto: Gage Skidmore, CC BY-SA 2.0

Váš názor Další článek: Chyba v programu mu smazala léta práce. Teď nešťastník žaluje Adobe

Témata článku: Věda, Vesmír, YouTube, Lidé, Smrt, Titulní foto, Stan Lee, Povedené video, Samostatná zmínka, Black Panther, TV +, Space Telescope, Sociální síť, Tony Starek, Hollywood, Avengers, Gage Skidmore, Kamen, Superhrdina, Skutečný svět, Duchovní otec, Právoplatný majitel, Svět vědy, Genetická modifikace

Giganti mezi nebem a zemí: poznejte 9 největších letadel světa

** Představíme vám devět největších letadel světa ** Patří mezi ně i známé stroje, jako je Boeing 747 či Airbus A380 ** Které letadlo je nejdelší a jaké má největší rozpětí křídel?

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?

Windows 10 budou mít kompletní linuxové jádro. Zatím jen pro vývojáře