Lidé | Smrt

Stan Lee nejen tvořil slavné superhrdiny, ale také inspiroval svět vědy

Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/gageskidmore/5774478466">Gage Skidmore</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.cs">CC BY-SA 2.0</a></p>
Stan Lee nejen tvořil slavné superhrdiny, ale také inspiroval svět vědy | Foto: Gage Skidmore, CC BY-SA 2.0

Ve věku 95 let zemřel legendární autor komiksů Stan Lee, který je veřejnosti znám především jako duchovní otec Spider-Mana, Tonyho Starka, Black Panthera a dalších superhrdinů. Málokdo však ví, že řada jeho myšlenek – například o genetických modifikacích či cestování vesmírem – se začíná uplatňovat i v reálu. A že tento talentovaný člověk výrazně ovlivnil svět vědy.

Tak třeba kniha Hollywood Chemistry z roku 2013 obsahuje i kapitolu „The Materials Science of Marvel's The Avengers“, která je věnována úvahám o tom, jak by chemie skutečného světa mohla vysvětlit neuvěřitelné vlastnosti materiálů v marvelovském vesmíru.

Na YouTube zase mj. najdete povedené video o kladivu inspirovaném Thorovým Mjölnirem, jež bylo vytvořeno pomocí elektromagnetů a technologie otisků prstů (vážně ho může zvednout pouze jeho právoplatný majitel).

Samostatnou zmínku si jistě zaslouží také práce Stewena W. Cranforda Compressive failure of a carbon nano-tesseract: Sci-Fi inspired materials and the strength of thanos, která jistě zaujme všechny fanoušky konceptu Kamenů nekonečna.

Není tak divu, že se Stanem Lee se na sociálních sítích loučí i řada odborníků z různých oblastí. „Jsme zarmouceni ztrátou @TheRealStanLee, vizionáře, který vytvořil vesmír surpehrdinů a komiksů. Na jeho počest je zde hluboký pohled do vesmíru z našeho @NASAHubble Space Telescope. #Excelsior,“ napsala NASA.

V kontextu výše uvedeného může působit poněkud úsměvně, že sám Lee se svého času v jednom rozhovoru označil za tu „nejméně vědeckou osobu, kterou kdy poznáte“...

Titulní foto: Gage Skidmore, CC BY-SA 2.0

Váš názor Další článek: Chyba v programu mu smazala léta práce. Teď nešťastník žaluje Adobe

Témata článku: Vesmír, Věda, YouTube, Lidé, Smrt, Skutečný svět, Svět vědy, Black Panther, Právoplatný majitel, Superhrdina, Povedené video, Duchovní otec, Kamen, TV +, Titulní foto, Space Telescope, Sociální síť, Samostatná zmínka, Tony Starek, Gage Skidmore, Genetická modifikace, Avengers, Hollywood, Stan Lee

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry