Boeing | Starliner

Starliner od Boeingu se připravuje na svůj první let k Mezinárodní vesmírné stanici

Kosmická loď C-100 alias Starliner, která by měla dopravovat astronauty na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), minulý čtvrtek opustila svůj hangár a vydala se na cestu na Cape Canaveral Air Force Station.

Pokud vše půjde podle plánu, v úterý 17. prosince raketa Atlas 5 vynese Starliner do vesmíru. Na jeho palubě se bude nacházet figurína Rosie the Riveter – kulturní ikony reprezentující ženy, které během II. světové války tvrdě pracovaly v továrnách a loděnicích.

dostupných informací plyne, že Starliner by se měl automaticky připojit k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) a krátce poté vrátit zpět na Zemi.

Připomeňme, že další kosmická loď vyvíjená za tímtéž účelem – Crew Dragon od SpaceX – úspěšně absolvovala svůj první testovací let v březnu. Nyní je tedy řada na jeho konkurentovi.

Starliner byl koncipován jako znovupoužitelný, přičemž jeho životnost prý činí 10 letů. Teoreticky dokáže pojmout až sedmičlennou posádku a na orbitě bude moci zůstat 7 měsíců.

Diskuze (2) Další článek: T-Mobile je schopný se soudit kvůli barvě svého loga. Nechce, aby magentu používali jiní