Starhopper od SpaceX vyletěl do výšky 150 metrů [video]

• SpaceX provedla druhý let Starhopperu, což je testovací verze kosmické lodě Starship
  • Při prvním letu se dostal do výšky 20 metrů, podruhé to bylo 150 metrů.
  • Šlo o poslední let Starhopperu.
Kapitoly článku

Prototyp budoucí kosmické lodě od SpaceX provedl v úterý večer druhý skok, při kterém se dostal do výšky 150 metrů. Šlo o druhý a současně poslední let Starhopperu.

První pokus o skok v pondělí večer přerušil technický problém se zapalovacím systémem. V úterý večer se ale už Starhopper odlepil od země, dostal se do výšky 150 metrů a poté se posunul trochu do strany a přistál. Celý let trval necelou minutu.

Místní úřady varovaly obyvatele texaské Boca Chica, že SpaceX bude provádět letové aktivity. Pokud by došlo během letu k explozi Starhopperu, mohla by tlaková vlna rozbít okna v okolí. Lidé proto mají zvážit opuštění domů a také se postarat o své mazlíčky.

Poslední let Starhopperu

Pro Starhopper to byla derniéra. SpaceX dokončuje vývoj podstatně věrohodnějších maket kosmické lodě Starship, které budou disponovat třemi motory Raptor.

Jedna verze (Mk1) vzniká v Texasu, druhá (Mk2) na Floridě. Oba prototypy staví nezávislé týmy. V případě zničení jednoho prototypu se vývoj Starshipu nezastaví a navíc si oba týmy konkurují. Musí sdílet informace, ale mohou jít odlišnými cestami.

Starhopper ale nepůjde úplně do starého železa. Elon Musk potvrdil, že ho SpaceX využije jako platformu pro testy motorů Raptor.

Témata článku: Testy, Technika, Vesmír, YouTube, SpaceX, Kosmonautika, Země, Raketa, Mars, Elon Musk, Starship, Falcon, Prototyp, Testovací verze, Metr, Loď, Výška, Opuštění, Texas, Grasshopper, Boca Chica, Let, Boca, SPAC, Poslední let

Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Nejlepší aplikace pro tento týden: Výuka cizích jazyků, dětská chůvička a kódování pro děti

**V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? **Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android. **Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu.

Mobilní aplikace