Start zásobovací mise CRS-25 k ISS byl odložen kvůli podezření na únik paliva

Zásobovací mise CRS-25, v rámci níž má Cargo Dragon od společnosti SpaceX dopravit na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) další zásoby, musela být odložena. Důvodem je podezření na únik paliva.

NASA ve svém prohlášení uvedla, že objevila „zvýšené hodnoty výparů monomethylhydrazinu (MMH)“ – používaného Dragonem k úpravě své oběžné dráhy a polohy – v „izolované oblasti pohonného systému trysky Draco“.

Start CRS-25 byl původně naplánovaný na neděli 12. června, ale nyní je jasné, že k němu nedojde, dokud tato záležitost nebude důkladně prošetřena.

Houston podle reportéra CBS Williama Harwooda již informoval astronauty pobývající na palubě ISS o tom, že výše jmenovaná kosmická loď se nevydá na cestu „dříve než 28. června“.

Jak zdůrazňuje server Ars Technica, Cargo Dragon má hodně společného s Crew Dragonem, takže je jasné, že SpaceX bude zjišťování příčiny věnovat velkou pozornost. Koncem letošního roku by totiž měla proběhnout další mise s posádkou.

Připomeňme, že NASA řešila podobné problémy i v dubnu, kdy musela doslova na poslední chvíli zrušit tzv. „mokrou generální zkoušku“ rakety Space Launch System (SLS). Tu kvůli poruše ventilátoru nebylo možné bezpečně naplnit palivem.

Váš názor Další článek: Ráno, nebo večer? Kdy cvičit, abyste z minima vytěžili maximum