SpaceX možná bude spolupracovat s kanadským technologickým startupem Geometric Energy Corporation (GEC), který chce na oběžné dráze Země zprovoznit digitální billboard. Konkrétně se jedná o CubeSat s masivní obrazovkou. Ta bude natáčena pomocí selfie tyče a záběry budou živě streamovány na YouTube.
„Mohou existovat společnosti, které chtějí zobrazit své logo… nebo to může být trochu osobnější a umělečtější. Možná budou Coca-Cola a Pepsi bojovat o své logo,“ konstatoval spoluzakladatel a CEO výše jmenované společnosti Samuel Reid.
Proč bojovat? Protože koupit si svůj reklamní prostor nebude zrovna jednoduché – v první řadě půjde o to, zda dokážete nabídnout víc než vaše konkurence. Dále budete potřebovat tokeny, kterých zatím existuje pět: Gama (určuje jas displeje), Kappa (určuje barvu), Beta (určuje souřadnici X), Rho (určuje souřadnici Y) a Xi (určuje čas zveřejnění).
Skutečně má SpaceX zájem?
Podle dostupných informací za tyto tokeny půjde platit i kryptoměnami – typicky Dogecoinem.
Nutno podotknout, že Muskova firma se k tomuto potenciálnímu partnerství zatím nijak nevyjádřila. Nelze tedy vyloučit ani možnost, že nakonec žádné takové uzavřeno nebude.
Server Business Insider v dané souvislosti uvedl, že GEC se snaží získat pozornost SpaceX již od roku 2018. Musk se prý však o tento projekt začal zajímat až poté, co Reid učil ve škole AdAstra jeho děti.
Titulní ilustrační foto: NASA