Startup Rocket Lab na příští rok plánuje soukromou misi k Měsíci

Kalifornský startup Rocket Lab na příští rok připravuje soukromou misi k Měsíci. Pokud vše půjde dobře, k naší přirozené družici se vydá vůbec první komerční orbiter

Rocket Lab doufá, že zařízení zvané CAPSTONE ( Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment) mu umožní na oběžné dráze Měsíce otestovat navigační systémy a položit základ pro budoucí návštěvy. A nutno dodat, že jmenovaná společnost nezačíná úplně od nuly – ve skutečnosti již dvanáctkrát vypustila svou unikátní raketu Electron.

CAPSTONE by měla k Měsíci dopravit upgradovaná verze vyzkoušené a osvědčené kosmické lodi Photon. Ta je využívána především k rozmisťování satelitů.

Nejen Měsíc, ale i...

Není bez zajímavosti, že Photon je poháněn 3D tištěným motorem HyperCurie – následovníkem motoru Curie, díky němuž Rocket Lab v roce 2018 úspěšně vynesl do vesmíru dva CubeSaty.

CAPSTONE by měl pracovat ve vzdálenosti zhruba 1600 kilometrů od povrchu Měsíce. Podle The Verge se má pohybovat po té stejné oběžné dráze, jakou NASA plánuje pro svoji kosmickou stanici Lunar Gateway.

Tím ovšem ambice Rocket Labu zdaleka nekončí. „Nevzhlížíme jen k Měsíci, ale i k Venuši a Marsu,“ prohlásila jedna z jeho programových manažerek Amanda Stiles.

Váš názor Další článek: Týden Živě: Apple přechází na ARM a novinky ukázal také Asus a Acer

Témata článku: Vesmír, Technika, Výzkum, Startupy, Mars, Měsíc, Venuše, Cubesaty, Rocket Lab, Start-up, Positioning System, Rocket Laba, Oběžná dráha, Electron, Rocket Laby, The Verge, Mise, Lunar Gateway, Photon

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS