Startup Space Perspective vás pomocí obřího balónu dopraví do výšky 30 kilometrů

Startup Space Perspective se pochlubil designem své kabiny zvané „Space Lounge“, která má jednoho dne vystoupat vysoko nad povrch Země – a to zavěšená na obřím balónu.

Z fotografií je zřejmé, že pasažéři si rozhodně nebudou moct stěžovat na nedostatek luxusu. Háček je ovšem v používání slova „space“, tedy „vesmír“.

Balón totiž zájemce o tento zážitek dopraví do výšky pouhých cca 32 kilometrů, což je hluboko pod tzv. Kármánovou hranicí mezi naší atmosférou a kosmickým prostorem (100 kilometrů).

Aby toho nebylo málo, dotyčná společnost svůj dopravní prostředek na webových stránkách troufale popisuje jako „jedinou uhlíkově neutrální kosmickou loď na světě“.

Navzdory těmto skutečnostem Space Perspective říká, že se již prodalo více než 600 lístků, z nichž každý stojí 125 000 dolarů.

„Chtěli jsme najít způsob, který skutečně změní to, jak lidé přemýšlejí o vesmírných letech, a který by byl mnohem přístupnější a dostupnější,“ řekla spoluzakladatelka startupu Jayne Poynter zpravodajské agentuře Agence France-Presse.

Diskuze (6) Další článek: ProtonMail nabízí kratší adresy @proton.me. Jsou zdarma, ale musíte si pospíšit

Témata článku: Vesmír, Startupy, Země, Design, Atmosféra, Luxus, Cestování, Kilometr, Výška, Start-up, Balón, Space, Dopravní prostředky, Kosmický prostor, Agence France-Presse

Diablo 4 nabídne pět různorodých prostředí a přes 150 dungeonů

Chystané akční RPG rozhodně nebude chudé na obsah.

DiabloRPGAkce

Vybrali jsme legendární adventury i moderní klikačky pro PC. Nechybí český Polda a kultovní Monkey Island

Adventury typu Point'n'Click už možná nejsou tolik v kurzu jako kdysi. Staré kousky jsou však stále lákavou nabídkou pro milovníky žánru. A ten se stihl ještě vyvinout.

Vojtěch Matušinský