Studentka astronomie objevila 17 nových exoplanet. Na jedné z nich by se mohl vyskytovat život

Michelle Kunimoto, která studuje PhD program v oboru astronomie na University of British Columbia, díky pečlivému analyzování dat shromážděných Keplerovým dalekohledem objevila 17 nových exoplanet.

Jedna z nich se navíc nachází v obyvatelné zóně – tedy v takové oblasti kolem hvězdy, v níž by se teoreticky mohl vyskytovat život.

„Tato planeta je vzdálená asi tisíc světelných let, takže se tam jen tak nedostaneme. Jde však o skutečně vzrušující zjištění, neboť na základě dat z Keplera bylo v obyvatelné zóně dosud nalezeno pouze 15 malých planet,“ uvedla Kunimoto.

Dotyčná exoplaneta je přibližně 1,5krát větší než Země a má delší oběžnou dráhu než Merkur. Její hvězda jí však poskytuje asi jen třetinu množství světla, které naší planeta dostává od Slunce.

Mladá badatelka pracovala s tzv. tranzitní metodou, o níž jsme podrobněji psali například v tomto článku. A optimisticky doufá, že další podobný úspěch na sebe nenechá dlouho čekat. „Kolik planet podobných Zemi existuje? Zůstaňte na příjmu,“ konstatovala.

Diskuze (3) Další článek: Nejděravější firmy a programy roku 2019: Android, Debian a Windows