Subatomární kvazičástice zvané skyrmiony se dokážou replikovat podobně jako živé buňky

Odborníci z americké Ames Laboratory odhalili, že bizarní subatomární kvazičástice zvané skyrmiony jsou schopny se replikovat. A činí tak podobně jako živé buňky.

Skyrmiony jsou řazeny mezi kvazičástice z toho důvodu, že v řadě ohledů působí jako subatomární částice, ale nemají žádnou reálnou hmotu. Jde o jakési balíčky energie a magnetických sil, které se samouspořádávají do struktur připomínajících uspořádání atomů uvnitř krystalu.

Fyzikové spekulují, že manipulace se skyrmiony by mohla vést k průlomu v oblasti technologií ukládání a přenosu dat. Tento výzkum je však teprve v počátku.

„Aby bylo možné integrovat skyrmiony do budoucích zařízení, věda musí přesně porozumět mechanismu jejich vzniku,“ uvedl badatel Lin Zhou v tiskové zprávě.

Skyrmiony mohou růst pomocí aditivního procesu. Z nové studie publikované v žurnálu NANO Letters však plyne, že dávají přednost dělení se na dvě nové, které se následně samy opraví. To podle některých představuje bezprecedentní paralelu mezi částicovou fyzikou a buněčnou biologií.

Diskuze (12) Další článek: 256 GB a USB 3.1: Test flashdisku Patriot SuperSonic Rage Elite

Témata článku: Výzkum, Energie, Biologie, Fyzika, Buňky, Jak, Živá buňka, Oblast technologií, Subatomární částice, Buňka, Částicová fyzika, Nano Letters, Zhou

Zadejte tajný kód a můžete hrát. V telefonech s Androidem je ukrytá fotbalová hra Mini Cup

** Google si občas ve vyhledávači připraví skryté animace či hry ** Tentokrát se týká fotbalového mistrovství světa ** Stačí do vyhledávače v mobilu zadat dvojici slov...

VyhledávačSmartphonyMobilní hry
Microsoft 365 pro rodiny nikdy nebyl levnější než teď. A máme trik, jak ušetřit ještě víc

**Microsoft 365 si můžete dopředu aktivovat až na 5 let. **Pokud předplatné prodloužíte o rodinnou variantu, počítá se celé období jako rodinná verze. **Můžete tedy kombinovat levnější předplatné pro jednotlivce s předplatným pro rodiny.

SlevyMicrosoft 365Předplatné