O nadcházejícím víkendu se na obloze objeví jediný letošní „superměsíc“

V neděli 3. prosince se Měsíc ocitne v tzv. perigeu, tedy bodu, ve kterém je nejblíže k Zemi. To znamená, že se pozorovatelům bude zdát větší i jasnější než obvykle.

Když se Měsíc nachází v této poloze, může být až o 14 % blíž než v apogeu (odzemí), kdy je od naší planety naopak nejdál. Podle NASA tak na Zemi bude dopadat až o 30 % více „jeho“ světla. Superměsíc rovněž může způsobit silnější příliv a ovlivnit počasí.

Tentokrát ale bohužel nepůjde o tak velkolepou podívanou jako loni v listopadu, kdy sociální sítě zaplavily nádherné snímky pořízené v Pekingu, Bajkonuru a dalších městech.

Například astrofyzička Jackie Faherty z Amerického přírodovědného muzea se domnívá, že řada lidí si nadcházejícího superměsíce ani nevšimne.

„Netrénovanému oku nebude Měsíc připadat odlišný. Dokonce ani vyškolenému oku…“ konstatovala v rozhovoru pro Business Insider.

Pokud ale chcete zkusit superměsíc fotografovat, nejvhodnější doba bude během jeho východu. „To zažijete optickou iluzi, která způsobuje, že když se díváte na obzor, Měsíc vypadá větší,“ vysvětlila Faherty.

Zdroj: Business Insider, Video: ScienceAtNasa

Diskuze (6) Další článek: Muskova raketa by mohla vystřelit sondu k mezihvězdnému asteroidu 'Oumuamua

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Měsíc, Fotografování, Business insider, Sociální síť, Víkend, Nadcházející víkend, Řada lidí, Obloha, Oko, Příliv, Peking, SUP, OBJ, Super, FAH, Optická iluze

Vybíráme nejlepší fotomobily současnosti. Dobře mohou fotit i telefony za 6 tisíc

** Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty ** Vlajkové modely jsou skoro jistota, dobře fotí ale i levnější přístroje ** Po kterých fotomobilech byste měli aktuálně sáhnout?

FotomobilyVýběry