O nadcházejícím víkendu se na obloze objeví jediný letošní „superměsíc“

V neděli 3. prosince se Měsíc ocitne v tzv. perigeu, tedy bodu, ve kterém je nejblíže k Zemi. To znamená, že se pozorovatelům bude zdát větší i jasnější než obvykle.

Když se Měsíc nachází v této poloze, může být až o 14 % blíž než v apogeu (odzemí), kdy je od naší planety naopak nejdál. Podle NASA tak na Zemi bude dopadat až o 30 % více „jeho“ světla. Superměsíc rovněž může způsobit silnější příliv a ovlivnit počasí.

Tentokrát ale bohužel nepůjde o tak velkolepou podívanou jako loni v listopadu, kdy sociální sítě zaplavily nádherné snímky pořízené v Pekingu, Bajkonuru a dalších městech.

Například astrofyzička Jackie Faherty z Amerického přírodovědného muzea se domnívá, že řada lidí si nadcházejícího superměsíce ani nevšimne.

„Netrénovanému oku nebude Měsíc připadat odlišný. Dokonce ani vyškolenému oku…“ konstatovala v rozhovoru pro Business Insider.

Pokud ale chcete zkusit superměsíc fotografovat, nejvhodnější doba bude během jeho východu. „To zažijete optickou iluzi, která způsobuje, že když se díváte na obzor, Měsíc vypadá větší,“ vysvětlila Faherty.

Zdroj: Business Insider, Video: ScienceAtNasa

Diskuze (6) Další článek: Muskova raketa by mohla vystřelit sondu k mezihvězdnému asteroidu 'Oumuamua

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Fotografování, Měsíc, OBJ, Super, Víkend, Sociální síť, SUP, Řada lidí, Peking, FAH, Oko, Nadcházející víkend, Business insider, Příliv, Optická iluze, Obloha

Subvarianta omikronu BA.2 znepokojuje epidemiology. V Dánsku už tvoří skoro polovinu případů

** SARS-CoV-2 omikron má tři hlavní subvarianty: BA.1, BA.2 a BA.3 ** BA.2 je ještě nakažlivější než již tak značně infekční omikron. ** V Dánsku již tvoří polovinu všech případů nákazy omikronem

SARS-CoV-2Mutace

Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Stejně aktivně, jako Activision vymýšlí obranu proti hackerům vymýšlí i hackeři nové způsoby, jak zatopit normálním hráčům.

Call of Duty: WarzoneBattle Royale