Švédská vláda to přehnala s dotacemi na elektromobily. Je jich teď moc a není je kde nabíjet

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 223

Názory k článku

avatar
24. 06. 2019 17:09

VTM opět šíří fake news. VTM to opět přehnalo s bulvárním titulkem a Bloomberg si opět neověřil informace a výsledkem jsou opět howna vo elektromobilitě. Redakce vy věříte všemu co E15 potažmo Bloomberg kvákne? Ověřili jste si že Švédsko "nemá dostatečné kapacity pro jejich nabíjení."?
Zde máte reakci na vámi převzatý článek z E15 od Slováka žíjícího ve Stockholmu:"V CR byvam, ale primarne ziju ve Stockholmu, mam TM3 a u bytovky nabijeni nemam. Zadne dramo se zatim nekona. Jeste se mi nestalo, ze bych mel problem na nabijeci stanici. Nabijecek je zatim dost, jsou sice slabsi mista, ale tam zase stoji kWh o poznani vic. Proto tam moc lidi nenabiji. Shopping parky nabizi desitky Type2 nabijecek, kazdy parkovaci dum ma spoustu pripojek a jelikoz je parkovani ve meste brutalne drahe a zpoplatneno uplne vsude, verejne nabijecky jsou vzdy ready. Po meste je docela dobre rozmistene type2 a CCS/Chademo ABB. Na vyjezdu Ionity a Supercharger :). Je to ale tema, protoze na cestach se za posledni pulrok objevuje fakt hodne EV a plugin hybridu a bude to fest pribyvat. Svedi na to vsechno koukaji jinak a ten problem s kapacitami vyresi :). Oni jsou takovi jakoze pohoda, ale jak vleti do tuheho, tak se zmobilizuji a pak to lita neuveritelnym tempem. Je to tady supr :)."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2019 17:03

Je to svým způsobem začarovaný kruh. Proč budovat dobíjecí stanice na každém kroku, když nemáme elektroauta (čili kdo to zaplatí). A proč kupovat elektroauto, když s nim nikam pořádně nedojedu. To se postupem času jistě zlepší, doporučuju si zjistit, jak vznikala síť čerpacích stanic, taky se neobjevily lusknutím prstů.Nebezpečí revoluce je, že tyto jinak postupně probíhající procesy urychlí a je tu problém protože něco chybí. Aut je dost, ale neni je kde nabíjet. Když se postaví nabíječky, zjistí se, že neni konektivita. A po dobudování vedení se zjistí, že nejsou elektrárny. Prostě neni možné se zaměřit na jednu věc, je potřeba postupně posilovat celou infrastrukturu.Co jenom pořád nechápu je, co na elektroautě stojí tolik. Dyť je to prakticky normální auto, kde se veškerá složitá výbava nahradí elektromotorem (který je mnohem jednodušší než motor spalovací) baterií a nějakou elektronikou (v nouzi by stačil vypínač, první elektroauta z počátku minulého století s tím vystačila).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 06. 2019 16:10

Kamarad zije v Holandsku, a tam zase ted hodne resi navrat k jadru. Protoze jak se ukazuje, maji celou zemi pokrytou vetrnymi mlyny, a svete div se, ono je toho proudu porad malo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2019 07:39

Elektromobil - Potěmkinova vesnice dnešní doby. Z kapes daňových poplatníků se dotují elektrovozítka pro pozéry, protože fujky fujky spalovací motory byly politicky prohlášeny za škodlivé. Že se kvůli výrobě a provozu těch elektrosráčů ničí životní prostředí ještě víc než dřív se ale neříká. Vlády jsou spokojené, protože elektrovozítka jsou prošpikována fízlovácími krabičkami a tak jsou rádi, že jedna z posledních svobod pro občany, svoboda pohybu kamkoli bez kontroly všemocného státu bude rozdupána v prach. Budoucnost je sračka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 06. 2019 20:49

To je zase radosti u väčšiny diskutujúcich. "Veď sme hovorili, že elektromobily sú nezmyslom..."
Začiatky všetkého sú ťažké. Prečo by elektromobilizmus mal byť výnimkou?
Z mladých chytrolínov si to žiadny pamätať nemôže, ale keď sa mobily v druhej polovice 90. rokov začali predávať masovo, tak sa neraz stalo, že sa nedalo dovolať kvôli preťaženej sieti. Alebo že sa niekam nedalo dovolať vôbec, pretože tam nebol žiadny signál. Alebo že sieť nejakého operátora skolabovala, keď dal na Štedrý deň hovory zdarma...
Žiadne dieťa sa nikdy nenaučilo chodiť, aby veľa a veľa krát padlo na zadok či na hubu. Holt chyby a omyly sú neodmysliteľnou časťou každého vývoja. Len hlupák si myslí, že robiť chyby je hanba. Respektíve - ako sa to spieva v jednej pesničke - sa životom dá preplávať bez chýb...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 16:05

Jením si můžeme být jistí. Tohle v česku nehrozí. ☻

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2019 14:41
13. 06. 2019 13:15

Sice kapka v moři ale u Billy na Vinohradech v Brně je stojan pro nabíjení elektroauta plus dvě parkovací místa u něj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2019 12:03

Elektromobily jsou naštěstí slepá cesta vývoje a ekologický nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 11:59

Ten článek je totální kravina. Stejně jako když se u nás loni strašilo, že Norové nemají kde nabíjet a rozvodné sítě kolabují.Tak jsem se jednou zeptal na netu několika Norů co si o tom myslí, že u nás je to velká kauza a ti vůbec o nějakých problémech netušili. Nejenom že nic nekolabuje, ale oni si těch elektromobilů kupujou čím dál víc.Že by Babiš zainzeroval na Živě? Pro Babiše budou elektromobily nesmysl, dokud se do nich nezačne povinně přidávat řepka. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 11:43

Chtel bych videt zdroj ze ktereho autor cerpak protoze jinak to je opet FAKE NEWS.
95 procent nabijeni probiha v noci malym vykonem. Clanek je takovy neuplny nedodelany amaterska prace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 11:31

Pokud chtějí novou infrastrukturu, nechť to zaplatí majitelé elektromobilů. Jejich auta jsou osvobozena od nejrůznějších daní, tak ať to vrátí distributorům v podobě poplatků za vyšší a náročnější odběr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 06. 2019 10:19

Tohle je sance pro ostatni evropske zeme aby se z tech nesmyslu, ktere norske a svedske urady nasilu protlacuji, poucily, neudelaly stejnou chybu a to silenstvi kolem BEV vcas zastavily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (32)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 06. 2019 09:41

O tom, že dotace a různé pobídky na parkování, zóny, průjezd.... skřípou se už hovořilo před rokem.
Hlavně při průměrném stáří osobních automobilů ve Švédsku 10 let a Finsku 12let to ukazuje na Potěmkinovu vesnici a divadlo, které hraje několik výše přijmových obyvatel ve městech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2019 08:56

Překvapivě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 08:35

V Norsku dávají elektromobily celkem i ekonomický smysl. Aby taky ne, když jsou osvobozeny od všemožných daní, díky kterým tam normální auta stojí tolik. Třeba Fabia, která tady stojí 265000 CZK tam vychází na 218000 NOK, tj. asi 570000 CZK - víc než dvakrát tolik. Elektroaut se to zdvojnásobení netýká, takže ve výsledku stojí podobně jako auta se spalovacími motory. Ovšem nějak si nedokážu přestavit, že by většina států byla schopna přispět každému občanovi několika stovkami tisíc na každé nové auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 08:34

Nejenom švédská...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2019 08:18

Super. Aut nizsi jednotky tisicu, infrastruktura nestiha a elektrarny spalujou fosilni uhli ostosest s mnohem nizsi efektivitou, nez auta fosilni benzin.Pri vyrobe baterii nevznika uhlikova stopa, ale spis uhlikova dalnice, o tezkych kovech a temer nemoznosti recyklace lithiovych clanku (opet uhlikova dalnice, za dobu zivotnosti auta 3-4x opakovane) ani nemluve.Vysledek je drahy, tezky, s mizernymi vlastnostmi, ale ekoteroriste si muzou stestim cupovat sve preoperovane zelene gonady a hykat na #meeThinkTancich dalsi uzasne socialisticke nesmysly. Jezdete radsi salinou, su..ini, a ne po jednom v aute rano 10 minut do prace, ikdyz o "praci" v neziskovkach je asi zbytecny mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (33)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2019 08:14

Jo, jsou pozadu s budováním nabíjecích stanic, to je blbý. Ovšem jak pozadu jsme s budováním nabíjecích stanic my za nima, to raději ani nebudu rozebírat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (50)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor