Tomáš Vaňoch (KoXz)
Tomáš Vaňoch (KoXz)
11. 11. 2021 • 0:29

Mame pomalu pulku listopadu, tak jak je to s temi auty/baterkami? Uz nekdo ty zazracny parametry otestoval? Chtelo by to aktualizaci :)

michal121
8. 11. 2021 • 19:18

At se na mě nikdo nezlobí, ale pokud je Čína tak daleko před ostatními, jak se nám nejen tento článek snaží namluvit, jak to, že není svět zaplaven jejich technologiemi a výrobky, které tyto technologie využívají. Odbočím od aut k telefonům jako názornou ukázku toho, jaký je Čína technologický lídr. OS od Googlu (tedy USA), čipsety od TSMC (tedy Taiwan), fotočipy ( Sony Japonsko), displeje (LG Jižní Korea), grafika (Qualcomm USA). Takže jidiný, co tihle kopírovači a zloději technologií uměj z celýho telefonu je naroubovat na Androidy svoji nadstavbu a pak to celý za pomoci levný pracovní síly smontovat ve svejch obřích montovnách. A tak je to absolutně ve všech oborech.

Ev Lo
6. 11. 2021 • 18:35

Nezaspal nikdo BYD autobusy s grafenovymi bateriemi jezdí i v EU.

Petr Šraier (PetrP7)
Petr Šraier (PetrP7)
3. 11. 2021 • 11:17

😀😀😀 jo svět určitě zaspal. A čínská "ekologie" vypadá přitom tak, že tu megaúžasnou baterii nabíjíte z uhelných elektráren, které buduje pro jistotu rovnou po desítkách. Nemluvě o efektivitě výroby elektřiny, jejího přenosu, nabíjecího a vybíjecího cyklu a nabíjecích proudech...😝

Názor byl 2× upraven, naposled 3. 11. 2021 11:28

Martin Veleg (Marcin1980)
2. 11. 2021 • 9:28

Odečteme si laboratorní podmínky a vyjde nám třeba reálný dojezd 700 km na jedno nabití a nabíjení z 0% na 90% do 25 minut. Životnost baterie bude tak reálně 600.000 Km. Grafen bude určitě bezpečnější, než Líthium. Ano, tak takhle nějak si představuji elektrické auto pánové, kdybych do toho měl jít!!! A ne že dojezd 150 km a kdykoliv mi začne v garáži hořet a podobně. No, zatím co Evropa řeší problémy Afriky a 150 pohlaví a jestli je otec mámou a máma otcem, nebo jen rodičem, svět napředuje mílovými kroky a my budeme za chvíli jenom koukat s otevřenou pusou a mávat duhovými vlajkami a klepat se po tmě a zimou díky zelené energii...

JackBrno
24. 10. 2021 • 13:54

Tak máme říjen a je tam to auto s uvedenými parametry ke koupi? 🙂

Jan Vesely (Jan.Vesely.1)
20. 10. 2021 • 19:10

Máme na dohled třetí dekádu října 2021 a zase ho....uby!
Opravdu je nutné 1-2x za měsíc psát o "zaručeně" nových bateriích s větší výdrží, které se nabijí "coby dup"?

Michal Ficus
Michal Ficus
17. 10. 2021 • 9:28

Máme dnes 17.října.
Kolik se teda prodalo těch aut? A kam až dojedou?
Když ček bude slušnej, moc odpovědí nevychází....
Ale plný popelnice a skládky čínskýho šuntu víme jak vypadá, to si nemusíme představovat.

Názor byl 1× upraven, naposled 17. 10. 2021 09:32

duhovnik
duhovnik
15. 10. 2021 • 15:06
Lojza Větvička
Lojza Větvička
15. 10. 2021 • 9:21

Je 15. října. Kde je ta plechovka?😀

Honza Honza
21. 9. 2021 • 22:33

Je skoro konec září. Kde je to auto?

to.tak
8. 9. 2021 • 15:52

Tak nevím, i kdybych připustil že to nabíjení dokážou uchladit, nějak mi tam chybí i údaje o ceně. Ono to, že něco jde vyribit, furt ještě neznamená, že se to vyrábět vyplatí. Grafen známé už x let ale jeho praktickému využití vždycky bránila finanční stránka věci.

Palik
Palik
3. 9. 2021 • 21:53

Téměř 500 kw nabíjecí výkon? Nejsem elektrikář, co se stane, až se by se do naší rozvodné sítě v okresním městě připojilo 200 aut najednou?

Radek Nakládal (RadekNak)
22. 8. 2021 • 15:52

Tady se to zvrhlo na hodnocení životní úrovně činy.ja bych řešil spíše to, že budeme muset vypnout trouby a rychlovarné konvice při nabíjení 500kW. Elektro je nejspinavejsi cesta k ochraně přírody. Alespoň v ČR.

Robert Hruban (bobass)
Robert Hruban (bobass)
11. 8. 2021 • 18:28

Čína nezaspala. To jen evropsko-americká civilizace ztratila díky svým regulačním a ochranářským opatřením svou konkurenceschopnost a proměnila se ve skanzen.

Baba Jaga
Baba Jaga
11. 8. 2021 • 16:56

"Svět zaspal"...Z čínskeho laboratória unikol smrtiaci vírus a ochromil celý svet...A nikde na území Číny zatiaľ nespadol žiaden "Little Boy"!😀

mumintroll
11. 8. 2021 • 1:55

Si myslite ze prečo USA tak kopu do ciny? Lebo su zdochynajucim konom a oni to vedia. Vedia ze koncia a budu hrať druhe husle. Ze ich vplyv vo svete konci a uz nebudu môcť napádať iné krajiny ako sa im za chce. Uz to bude China co bude urcovat trendy a technologicky vyvoj. Zacina to co hovorim uz roky. Asi pred rokom som to prirovnal k zavodu prufoveho a spalovacieho motora. Usa su spalovaci motor vystrelia rýchlo do predu. Ibaze tu ide o dlhe trate a tam si proti prudovemu motoru ciny ani neprdnu. Rozbieha sa pomaly ale naberie podstatne vacsiu rychlost. A zaciname toho by uz svedkom. Ešte 20 rokov a bude to úplne jasné kde je koho miesto.

Jiří Dvořák
Jiří Dvořák
10. 8. 2021 • 20:24

To, že si nechal někdo něco patentovat, ještě neznamená, že to funguje.Zjistěte si, jaká je náplň práce patentového úřadu.Ten pouze zjišťuje, jestli se něco takového už nevyrábí, nebo si to nenechal patentovat někdo jiný.Podobně, jako ty notoricky známé baterie HE3DA, které mají " úžasnou kapacitu, levnou výrobní cenu,...... . Přičemž jejich vedení se chová jako tasemnice, která každý rok vypustí článek : Budujeme novou výrobní linku, za pár měsíců spustíme sériovou výrobu a tím i revoluci ve výrobě a používání těchto baterií. Podobné články čtu už minimálně 10 let.Můžete si klidně i patentovat vodní elektrárnu se spádem ( rozdílem hladin ) 10 km a výkonem v yotta wattech.
Sice je to mimo realitu, ale patent asi získáte. Tedy po zaplacení.

Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2021 16:24

Jozef Kostelansky
Jozef Kostelansky
10. 8. 2021 • 19:43

Som trochu skeptický, ale v Číne je teraz možné úplne všetko... 😀

Petr Marek
10. 8. 2021 • 18:37

Pominu jestli to je real nebo ne. V kazdem pripade zaspala hlavne nase republika plna zpatecniku, kteri nevidi dal nez deset let dopredu. Smejete se nemcum a cinanum a pritom nam ujizdi vlak. Smirte se s tim ze Octavka v turbidieselu je mibulost a pochopte ze vsechna soucasna uskali e mobility jsou resitelna.

harrym
10. 8. 2021 • 10:44

Co to udělá s tím supertenkým grafitem, když pěkně nadskočím a otřesu auto na silničním vejmolu? Zafajruje mi to pod prdelí?

Martin Prokop
Martin Prokop
10. 8. 2021 • 9:03

Grafenová baterie....tak jistě. Papír nese vše....Myslím že z uvedeného vozu a jeho výroby by se většině kontrolních orgánů zvedal kýbl.....

Radovan Čížek
9. 8. 2021 • 22:35

Nejdříve století páry, pak století nafty a teď století Elektrické... Co je na tom divného ???
Jenom ten raketový nástup je zajímavý...
A že Čína a USA jsou vepředu...taky nic překvapivyho... Spíš se divím, že Japonci a Němci , trochu pozadu....

Kuba12345678
9. 8. 2021 • 22:29

jaky svet?? vzdyt Cina je svet, zije tam vice lidi, nez ve zbytku vyspeleho sveta 😁. Mysleli jste asi slavnou evropu, kde zas ale mame 132 pohlavi a vetsina lidi neni ani vzdelanych.

Mysakusak
9. 8. 2021 • 21:30

Nekdo to spocital ze pri nabijeni by se musel pouzit vykon 900 kW. Typicke ztraty teplem pri rychlonabijeni jsou kolm 4%. To je 0.04*900 = 36 kW. To odpovida 18 ti topnym primotopum 2 kW = vytapeni cca 4 rodinnych domu. To se absolutne neda uchladit - akumulator by okamzite explodoval. Cela zprava musi byt nesmysl. Ztraty pri nabijeni jsou danne 2 termodynsmickym zakonem = z toho se nikdo zadnou technologii nevykeca.

Milan Vnuček
9. 8. 2021 • 19:07

A co teprv až spatří světlo světa HE3DA

heta77
9. 8. 2021 • 19:05

No paráda, dobije auto za 7 minut, jen ten výkon 500 kW, ten je úctyhodný. Chtěl bych vidět ten konektor, jak musí vypadat, protéká-li jím takový výkon. A jsem zvědav, kolik dobíjecích stanic takový výkon dá, zvláště když se třeba bude dobíjet 5 aut najednou.

Fis-cz
9. 8. 2021 • 18:32

Tak hlavne aby to nebylo jako vzdycky... Dvojce s prumerem repro 5cm vykon 1200W :)

Kuk Vykuk
Kuk Vykuk
9. 8. 2021 • 16:53

Jo čínskej dojezd podle NEDC, tak určitě. 😀B-] Počkáme si na reálný testy.

Adam Vágner
9. 8. 2021 • 15:29

Já bych se toho nebál. Číňani nám je určitě rádi prodají.My budeme mít jejich auta, oni naše prachy, za které si tu zase něco koupí, a všichni budou spokojení.

Pindulin
9. 8. 2021 • 15:08

To je jako když jsem instaloval přípravu na nabíjení pro auto a přišel revizák a ptá se co tady mám. Tak mu říkám, že je to na wallbox. On se začal smát a prej jestli vím kolik z toho můžu maximálně odebírat...
Mno ale pokud by to fungovalo, tak je to suprový

pcwifi
9. 8. 2021 • 14:11

nooo na 1 stranu cina nema trvale energii pro fabriky a na 2 stranu se stavi pul megawatove nabijecky. Hergot co mi na tom nesedi ? Jinak ano, svet si zaslouzi od ciny vypalit rybnik, protoze kazdy frfla, ale cinan vyvyji. No co uz... pockame az Elon prekousne nervama tužku v hubě 😁

Honzicekcz
9. 8. 2021 • 14:02

Já mám 4 roky s tarou koloběžku s upgrade baterkou, zatím se drží, ale tohle by byl dobrý krok pro upgrade... snad to bude možné za nějaký ten rok, nevím jak dlouho mi vydrží stará technologie 🙂. Nejde ani o rychlost nabíjení, jako spíš o životnost ;)

mazetm
9. 8. 2021 • 13:41

Dobry den, tady dispecink Dukovany. Co chcete?Prosim vas, zvedtene produkci o 20%. Potrebuji si nabit auto... B-]

Názor byl 1× upraven, naposled 9. 8. 2021 13:51

Vlasta Holeček
Vlasta Holeček
9. 8. 2021 • 13:08

Nevíte někdo kolik ty baterie váží? Docela podstatný parametr, ale nenašel jsem o tom zmínku.

Franta 123
9. 8. 2021 • 12:57

Jj, a protože specielně v ČR má půlmegawatovou přípojku skoro každá stodola ve vesnici kvůli cirkulárce, tyhlety čínský zázraky se tu budou prodávat jak teplý housky.
Kde si můžu objednat rovnou dva (pro sebe a rodiče)?

Mysel_1
9. 8. 2021 • 11:54

Ale copak, dalsi podvod s udajne prelomovou baterii? A dalsi nekriticky clanek se smesnym nadpisem na Zive?

dpcstb2
9. 8. 2021 • 11:46

uverim az to uvidim na aliexpresse s dobrym hodnotenim predajcu

Karel Veselý
Karel Veselý
9. 8. 2021 • 11:14

To se ale bude nabíjet rovnou z reaktoru v temelíně ne? Jinak si nedokážu představit ten nabíjecí proud co by to potřebovalo.

jozka2000
9. 8. 2021 • 11:09

Dokud neuvidim nejaky realny test v praxi, tak neuverim. Ostatne vzdycky si clovek musi rict, jak by se zachoval on sam, kdyby neco takoveho mel - Ja mit takovyto to patent, tak budu prodavat licence.. Protoze zazracnou baterii potrebujou vsichni, nejenom auta (elektrokola, sekacky, vsemozne roboticke pomucky atd. atd...)

xxxxxxx1111
9. 8. 2021 • 11:09

ano proto se v číně staví 13 nových reaktoru a další desítky plánují začít
https://pris.iaea.org/PRIS/WorldStatistics/Unde... ... kdo nestaví JE skončí, elektrika muze byt brzo nejcenejsi komodita a vyvazet se po celem svete (stejnosměrné vedeni..supravodice..)zajimave je ze cr vyvaží 40% kapacity JE a třeba slovensko 50%
https://pris.iaea.org/PRIS/WorldStatistics/Nucl... ...

Názor byl 2× upraven, naposled 9. 8. 2021 11:42

radon
9. 8. 2021 • 11:03

jestli to není fake, tak si s námi Čína už brzy vytře perdel.

Net.Xtreme
9. 8. 2021 • 10:53

Počkám si na nezávislý test, Elon občas dokáže slíbit i víc, jenže praxe a sliby se dost liší.
Mimochodem pokud se bude nabíjet ze 30% na 80%, tak bude dojezd poloviční. Jako v práci máme elektromobil a z obyčejné zásuvky ho nabiju z 20% na 22% za pouhé dvě minuty a v pořádné nabíječce to dá pod dvacet vteřin a dojezd má skoro 200 km:)

MacPhenom
MacPhenom
9. 8. 2021 • 10:51

To by byla paráda. Ale dokud neuvidím nezávislé testy, neuvěřím.B-]

Noclaf
9. 8. 2021 • 10:50

Cinskej papir snese hodne.
Aby to melo sanci ujet 1000km, musi byt baterie tak 150kWh (a to jsem optimista). 80% je 120kWh...aby se to nabilo za 8minut, musel by byt prumerny prikon (bez ztrat) 900kW. A tomu jako redaktor jen tak veri a blaboli o svete co zaspal? 😀

b20607965
9. 8. 2021 • 10:45

Papír snese všechno.Ukažte nezávislý test nějakého respektovaného automobilového média z Evropy a pak se můžeme bavit.

Bobanowicz
9. 8. 2021 • 10:40

Čekal bych, že akcie Guangzhou Automobile Group už nějakou dobu poletí do nebe, ale ono nic. Divné. Teda, pokud jsem něco fatálně nepřehlédl.
https://finance.yahoo.com/quote/GNZUF/history...
Mimochodem, někdo kvalifikovaný, netušíte jaký je nejnovější vývoj okolo
HE3DA?

Názor byl 1× upraven, naposled 9. 8. 2021 10:44

Henry Ford
9. 8. 2021 • 10:37

Tak určitě. I slepé kuře občas najde zrno. I když si tipnu že to nebude tento případ. Článek jak z 1. dubna. Firma která kupuje baterie od CATL najednou v sobě objevila schopnost vymyslet a vyrábět hypersuprčupr baterie. ehmmm.
V Číně se dělá všechno aby to tak vypadalo. Si vzpomínám na video jak se divili že při každém dešti stojí ve vodě. Tak oddělali mříže z kanálu a ukázalo se že tam žádné kanály nejsou. Jenom ty mříže dělali dojem že jsou. Paní z Číny chtěla střílet ty co to udělali.
Kdo si vzpomene na to vystavené čudo dopravní které jezdilo nad auty a které už hloupí politici z Evropy objednávali.

Kluk z Pankráce
Kluk z Pankráce
9. 8. 2021 • 10:36

Je dobře, že zde máme konkurenci. Popožene to aspoň evropské automobilky k větší aktivitě. Na druhou stranu osobně upřednostňuji hybridy.

Jirka1or
9. 8. 2021 • 10:36

Svět zaspal. V Číně v září koupíte auto s grafenovou baterií a dojezdem 1 000 km. Nabije se za 8 minut.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Číňané jsou Jedničkou ve vývoji a technoligií výroby baterií .Tomu bych věřil .

Eric888
9. 8. 2021 • 10:22

Přední čínský akademik naznačuje, že grafenová baterie společnosti GAC je podvod
Phate Zhang 17. ledna 2021
Pokud někdo tvrdí, že auto má dojezd 1 000 kilometrů a lze ho plně nabít během několika minut a bezpečně, musí jít o podvod, prohlásil v neděli na fóru China EV100 2021 akademik Ouyang Minggao z Čínské akademie věd.Ouyangovy komentáře byly vnímány jako směřované na skupinu GAC. Řekl: "Pokud vám někdo řekne, že jeho vůz má dojezd 1 000 kilometrů a lze jej plně nabít za několik minut, přičemž je bezpečný a cenově výhodný. Se současnou technologií to musí být lhář."Zmínil, že díky konstrukci nabíjecího systému a průlomu v technologii rychlého nabíjení mohou uživatelé v příštích 5-10 letech dosáhnout plného 75% nabití během 15 minut během dne.

Sibstr
9. 8. 2021 • 10:16

No, papír toho snese opravdu hodně, obzvláště ten čínský...
Každopádně až si pár lidí pustí dobíjení tím půlmegawatem, tak zhasne půlka republiky 😀
PS: Jaderná elektrárna Temelín by utáhla nabíjení cca 4677 aut v jednu chvíli, což je do budoucna dost nic moc, při 6 200 000 registrovaných aut v čr. Už dnes je registrováno více než 7300 elektro aut....

Názor byl 1× upraven, naposled 9. 8. 2021 10:32

Jirka Vejražka
Jirka Vejražka
9. 8. 2021 • 10:10

Budu pedant. Cina uz nepatri do naseho sveta, ze svet zaspal a v Cine vymysleli?

Určitě si přečtěte

Články odjinud