Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli

Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli
Foto: Rhätische Bahn
Foto: Rhätische Bahn, Philipp Schmidli
Foto: Rhätische Bahn
20
Fotogalerie

Švýcarskými tunely a viadukty projel nejdelší osobní vlak na světě. Světový rekord má hodnotu 1,91 km

V sobotu 29. října 2022 vznikl ve Švýcarsku světový rekord. Na trati, která je zapsaná do seznamu světového dědictví Unesco, projel nejdelší osobní vlak na světě, měl délku 1,91 km.

Vlak projel úsek mezi Predou a Alvaneu, který měří asi 25 km a překonává nadmořskou výšku 789 m. Jednalo se o 25 běžných vlaků řady Capricorn, které provozovatel dráhy Rhätische Bahn spojil do jednoho megavlaku.

Akce nebyla určena pro cestující. I když by si do všech vagonů mohlo sednout 4 550 lidí, uvnitř bylo jen asi 150 přímo pozvaných hostů. Další sledovali událost podél trati, která byla na několik hodin uzavřena pro běžný provoz.

Všech 25 vlaků musí zrychlovat nebo brzdit současně, avšak z jednoho stanoviště strojvedoucího lze ovládat pouze čtyři vozy najednou. Jednotlivé čtveřice jednotek byly spojeny jen mechanicky a pneumaticky; chybí u nich elektrické a datové propojení, protože v reálném provozu se s takovým kombinováním nepočítá. Proto celý vlak obsluhovalo sedm strojvedoucích a jednadvacet dalších techniků.

Bylo například také nutné vyřešit rekuperaci energie, která se při brzdění vrací do trakčního vedení. Napětí se v něm mohlo zvýšit jen do určité míry, aby ho navázané systémy dokázaly absorbovat. I z tohoto důvodu byla rychlost jízdy velmi nízká.

Trať, na které se vlak pohyboval, je známá množstvím tunelů a viaduktů, včetně velmi známého Landwasser. Je na ní mnoho oblouků s malými poloměry. Díky tomu mohly vzniknout působivé fotografie, které si můžete prohlédnout v galerii.

Anebo také na tomto videu se záznamem přímého přenosu. Samotná jízda začíná od 58. minuty:

Určitě si přečtěte

Články odjinud