Čepel? Možná podle automatického překladače. V češtině to jsou lopatky.
A já myslel, že princip větrného mlýnu se zatahovatelnými plachtami na lopatkách, aby se dala regulovat rychlost, je staletí známý koncept a laminát jen zvýšil efektivitu, ale nakonec to vymyslela v jednadvacátém století dáma přes plachty 😀
Možná ta dáma nikdy nenavštívila Větrný mlýn v Kuželově, kde při prohlídce vysvětlují, proč se na lopatkách začaly používat dřevěné plachtice místo původních plachet? 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 11. 2022 14:48
Ani slovo o akustické zátěži okolí, takže menší, než u stávající laminátově technologie určitě nebude, to by se tím v prezentaci pochlubili. B-]
o tom jak diky svetelnemu smogu mizi hmyz, ptactvo atd se taky moc nemluvi, vetsinou se o vecech zacina mluvit az kdyz je plan jak z toho vytriskat poradnej balik
O tom, že mizí hmyz, se mluví docela hodně.Ale těch příčin bude kapánek víc než jen světelný smog.
tak jasne, jsou to i neustale postriky atd
A hlavne se o tom mluvi.
zelena energie ktera je ve vysledku ekologicka asi jak lejt olej z fritaku do zasob pitne vody a jeste nam zveda cenu energii, jen tak dal
Staré dobré plachty, kdo mohl tušit co se z nich vyvine 😉
zní to skvěle, ale osobně mám problém uvěřit v tu delší životnost, než u laminátu. Možná jestli tím myslí životnost té kovové kostry, kterou ale mezitím pětkrát znovu potáhnou plachtovinou 🙂
Zeptejte se jachtařů jak dlouho jim plachta vydrží 😉
tak na YT jsou videt potrhane plachty, ale u tech co jsou trvale na mori, treba 2 roky.Ti vikendovi tu plachtu maji asi na cely zivot. 😁
Řekl bych, že plachta se potrhá celkem snadno.Zažil jsem třeba plachtu připevněnou za zábradlí, a když trochu fouklo, utrhlo to to zábradlí. Kdyby bylo trochu pevnější, musela by povolit plachta; a nebo něco jiného.Řekl bych, že dnešní plachty se stářím moc trhat nebudou. Mnohem více špatným použitím, a to je hned.
Plachta je spatne prirovnani. Byl jsem na yachte kdyz nam poryv vetru plachtu urval protoze byla spatne privazana.Neni to tak davno, co se stavela drevane letadla, drevena kostra byla pokryta latkou. Modelari to take delaji, i kdyz dnes je vetsina modelu zrejme vyrobena z nejake umelohmotne peny. Myslim si, ze srovnat tu vrtuli s drevenym letadlem je lepsi, nez to srovnavat s plachtou na plachetnici, rozdil je v upevneni potahu na kostru... A finta bude zrejme v materialu pouzitem na vyrobu te plachty, to bude klicova technologie...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 11. 2022 14:40
Mozna modelari v minulem stoleti 🙂Dnes se pouziva sklenene nebo uhlikove vlakno, kridla se vyrabi bud pozitivni laminaci na jadro z penoveho materialu, nebo laminaci do formy (negativni) s tim, ze vnitrek se casto dela jako sandwich z materialu typu aerocel nebo rohacelPokud delate z nejakeho duvodu klasickou stavbu, potahem je specialni plastova folie s termoaktivnim lepidlem na spodni strane a na kostru se nazehluje. Ma to par mikronu a vydrzi neskutecne.Textilni materialy se pouzivaji jen na maketovejsi modely letadel z prvni valky kvuli texture, ale vyrobcu dost ubylo, je to neprakticke, prilis krehke, tezke a pracne na vyrobu. Nedej boze aby na to nekdo na vystave sahl rukama.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.