Foto: Pixabay
Tajemný klient společnosti Collins Aerospace si objednal technologie pro soukromou vesmírnou stanici | Foto: Pixabay

Collins Aerospace, dceřiná společnost Raytheonu, pracuje na technologiích potřebných pro „soukromě vlastněnou a provozovanou stanici na nízké oběžné dráze Země“. Upozornil na to server SpaceNews.

Z dostupných informací plyne, že výše jmenovaná firma získala od tajemného klienta kontrakt ve výši 2,6 milionu dolarů.  Jejím úkolem je mj. připravit zařízení schopná řídit teplotu a hladiny tlaku ve vesmíru.

„Jakmile bude k dispozici více destinací soukromého průmyslu, poptávka po systémech podpory života se zvýší,“ prohlásil ředitel obchodního rozvoje Collins Aerospace Shawn Macleod.

Některá zahraniční média spekulují, že oním tajemným klientem by mohl být Axiom Space, o jehož plánech na výstavbu komerčního modulu pro Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) jsme psali loni v únoru.

Počátkem letošního roku pak zástupci Axiom Space oznámili složení posádky Ax-1: první čistě privátní mise na orbitu naší planety. Ta by mohla odstartovat již za několik měsíců.

Titulní ilustrační foto: Pixabay

Diskuze (22) Další článek: Otec osobního počítače Ed Roberts. Chtěl být lékařem, ale nakonec změnil podobu IT

Témata článku: Technologie, Vesmír, Země, Axa, Aero D, OBJ, Klient společnosti, Vesmírná stanice, ISS, Klient, Dostupná informace, SpaceNews, Dolar, Raytheon, Axiom Space, Collins Aerospace

Na internetu kolují obrázky z PC verze Spider-Mana. Ukazují hru bez příkras

Jak vypadá PC verze jedné z nejpopulárnějších superhrdinských her posledních několika let?

Insomniac GamesMarvel's Spider-Man