Sex

Tak jak je to se sexem ve vesmíru? Bylo někdy něco? Nebo bude?

• Jak je to se sexem ve vesmíru? Proběhl někdy, nebo ne?
  • Odhalujeme roušku lechtivého kosmického tabu.
  • Jisté je, že pohlavní styk ve stavu beztíže bude komplikovaný.

Počátkem roku 2010 vzbudila značný rozruch kniha La Dernière mission: Mir, l'aventure humaine (Poslední mise: Mir, lidská dobrodružství) francouzského spisovatele Pierra Kohlera. Autor se zaměřil na různé aspekty života astronautů na ruské vesmírné stanici Mir, včetně tématu intimity a sexuality ve vesmíru.

Jedním z nejvíce kontroverzních tvrzení bylo, že v rámci ruského vesmírného programu byly provedeny experimenty týkající se sexu ve vesmíru. Podle autora měl tento experiment zkoumat, jak mikrogravitace ovlivňuje pohlavní styk a reprodukci.

Pohlavní styk na Miru?

„Otázka sexu ve vesmíru je důležitá,“ napsal autor. „Dosud provedené experimenty se týkají misí plánovaných pro manželské páry na budoucí Mezinárodní vesmírné stanici, která bude nástupkyní Miru. Vědci potřebují vědět, nakolik jsou sexuální vztahy možné bez gravitace.“

Kohler tvrdil, že na palubě Miru byly provedeny testy s použitím speciálního zařízení, které mělo pomáhat stabilizovat partnery při pohlavním styku v prostředí mikrogravitace. Experiment údajně zahrnoval různé polohy, které byly vyzkoušeny a následně vědecky vyhodnoceny.

Autor se přitom opírá o důvěrnou zprávu NASA, týkající se mise raketoplánu v roce 1996. Projekt s kódovým označením STS-XX měl zkoumat možné sexuální polohy ve stavu beztíže. Pomocí počítačové simulace bylo údajně testováno dvacet poloh s cílem získat deset nejvhodnějších.

Polohy ve stavu beztíže

„Dva "pokusní králíci" pak testovali tyto polohy v reálných podmínkách beztíže. Výsledky byly natočeny na video, ale jsou považovány za tak citlivé, že i NASA dostala pouze cenzurovanou verzi,“ tvrdí Kohler s tím, že pouze čtyři polohy byly shledány jako praktikovatelné bez „mechanické pomoci“.

Klepněte pro větší obrázek Dva pokusní králíci měli zkoušet sexuální polohy

Pro zbývajících šest poloh byl nutný speciální elastický pás a nafukovací tunel, podobný otevřenému spacímu pytli. Jedním z hlavních zjištění prý bylo, že klasická tzv. misionářská poloha, která je na Zemi tak snadná, když člověka gravitace tlačí dolů, není ve vesmírných podmínkách prostě možná.

Tato tvrzení byla opakovaně zpochybňována a kritizována, zejména kvůli nedostatku důkazů a oficiálních potvrzení. Mnozí odborníci a zástupci vesmírných agentur, včetně NASA a Roskosmosu, důrazně popřeli existenci takových experimentů.

Diskuze (29) Další článek: Někteří lidé se covidem-19 nenakazí, ani kdyby chtěli. Díky genům mají silnější imunitu