Nemá to odpruženou vidlici, takže je to nepoužitelné Potřebuji, abyste mi vyrobili karbonové krosové, fitness kolo s lehkou přední odpruženou vidlicí. Ty současné jsou těžké a předimenzované. A Shimano ať mi k tomu vyrobí převodník Deore XT 50-39-30 z, nebo 50/34 z, ať to pořádně jede. Váha kola kolem 11 kg. Můžou tam být kvalitní ráfkové brzdy. S těmi se mi lépe pracuje. Ty jsou lepší než kotouče. Kotouče mi nevyhovují.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 7. 2020 13:44
Hlavně je potřeba říct, že není karbon jako karbon. Kompozitní díly kol z uhlíkového vlákna existují v dosti široké kvalitativní a cenové škále. Máte třeba "karbon" z Aliexpresu za pár dolarů a pak karbon kde jen samotný holý rám kola stojí přes 100kkč.
OK, Živě není zrovna cyklistický magazín... Jako kolo pro geeka, který vydělal psaním softwaru a chce předstírat, že je sportovcem, se to hodit může. Ale psát “závodní model” o stroji s tak těžkým rámem a převody, u kterých chybí vpředu dvoutác, je trochu odvážné (ano, 1:12 se na silnici už taky dělá, ale vypadá to jinak). Fotka s více pastorky vzadu ale bez přehazovačky pak definitivně řadí tento produkt mezi rarity, které si možná někoho najdou, ale sotva ukazují nějaký pokrok.A ještě jedna doplňující informace: ani pro-peloton už nejezdí na custom-size rámech. Ukázalo se, že je to zbytečné a neznamená to žádnou výhodu. Používají běžné komerční velikosti a k nim má každý závodník svoje nastavení (sedlo, kliky, představec,...).
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 7. 2020 16:35
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/skoda-300-tis... ...
Napad dobry, cena marna.Lide chteji levny dopravni prostredek, jednoduchy konstrukci i na udrzbu. Pravdepodobne zvitezi elektro-kolobezky. Ty jsou fajn na kratsi vzdalenosti. Neco jako elektricky skutr. Kola a elektrokola jsou v tomhle ohledu desne predrazena.Mozna by bylo idealni neco skladaci nebo sroubovaci. V pripade nouze, ze mate neco s nohou, aby tam slo jednoduse pridat kolecka do 4 a mohli jste dojet domu.A nebylo by mozne pouzit nejaky jiny mechanismus, ktery by uplne nahradil retezove prevody, ktere jsou pomerne nebezpecne a i se kazi?A podobne pouzit i jine pneumatiky, ktere se moc neodiraji a jsou defektu vzdorne.takove kolo za 100.000, o ktere se musite starat podobne jako o mimino, tak to je jako totez kolo za 3.000. Prilis se od sebe nelisi. Kde je ta vyrazna vyhoda, za kterou si ma bezny clovek s 8.000 cisteho priplatit?
Řetězové převody se kazí? Přes deset let jsem měl kolo a stále jezdí a nebylo potřeba na převody šahat kromě seřízení. Existují i novější řešení, které má v podstatě kardan. Do nebes to vychvalují jaké to má minimální ztráty, ale řekl bych, že ještě tak úplně nemají vyřešenou přehazovačku u tohoto systému.Pneumatiky, které se moc neodírají a jsou defektu vzdorné už dávno existují. To jak hodně se odírají určuje typ stejně jako u auta. Můžete si koupit pneu, které se málo odírá, ale bude mít horší vlastnosti a naopak. Defektu vzdorné pneu můžete označit bezdušové pneumatiky do kterých se lije takový sajrajt, který případné díry zacelí. Nevýhoda je, že je to dražší a musíte to obnovovat.
Taky myslím že tohle zabije především cena. Za 75 litrů se dá sehnat slušná motorka. I když právě jednoduchost řetězového převodu je vyhoda současného byciklu. Když ti spadne řetěz tak ho nahodíš a jede se dál.
Kolik chlapce myslis, ze stoji spickove kolo dnes? S prihlednutim k snadne moznosti personalizace (vyroby na miru) bude cena do 100kKc, naprosto v pohode. Za 75kKc maximalne skutr. Vidim to obdobne jako loveckych pusek, nejvetsi procento dnes dela prodej pusek od 100kKc smerem nahoru.
z "karbonových vláken" - při znalosti 3d tisku jak probíhá a to buď ze struny nebo prášku, by mě zajímalo, jak tam dostanou to vlákno. Pevnost uhlíkového kompozitu tvoří právě to vlákno a pryskyřice by tam mělo být co nejméně jen tolik, aby vlákno bylo obaleno.Pokud to tisknou ze směsi uhlíkového prachu nebo sekaného vlákna, tak to je pevnostně mimo klasický kompozit.
https://www.aniwaa.com/buyers-guide/3d-printers/... ...
Dík za odkaz. Pokud dobře vidím z videa tam uvedeného, tak je použit filament s nasekanými vlákny v max délce 155um. Pevnost výsledku sice bude stačit pro takovéto "domácí kutění", ale u kola bych raději spoléhal na klasický kompozit s kladenými dlouhými vlákny. Život mám jen jeden.
promin https://www.aniwaa.com/buyers-guide/3d-printers/... ... je to opravdu "nekonecky" vlakno obaleny roztavenym polymerem a ulozeny dle potreby. Predpokladam 3d lepe 4dcert vem kolo, to je specialka, ale ty ostatni moznosti ... to prevysuje domaci kuteni
Jako vasniveho cyklistu me to nezaujalo.
Jako cyklista vidim budoucnost cyklistiky spiše ve sdileni kol. I když ja jezdim jenom po městě. Už ani nevim kdy jsem naposledy seděl na vlastnim kole, ktere mi ještě stoji v garaži.
kola a frajerky sa nepoziciavaju. ci uz hej?
Zřejmě nerozumim
Sdílené kolo je na popojížďky po městě po rovině. Na výlet nebo do terénu je potřeba kolo vlastní.
No nevím, ale 1.7 kg na rám teda není žádná hitparáda. V této váze se dnes pohybují hliníkové rámy. Karbonové mají kolem jednoho kila, plus mínus pár deka podle určení a kvality. Srovnávat by měli rámy stejně váhy. Ten rám může být snadno odolnější, když má o 50% víc materiálu. Taktéž by si měli udělat pořádek v termínech... Tuhé není opak ke křehkému... Rám může být zároveň tuhý i křehký... V zásadě to jde ruku v ruce. Platí že rám je buď tuhý a křehký nebo pružný a houževnatý, případně něco mezi.
jak vypada karbonovy ram cenove? protoze to je hooodne ciste kvalitni rucni prace (pokud teda nejde o lepeny karbonovy trubky).Tohle ma nabeh na seriovou vyrobu...
Za cenu kolem 80k už máš kolo z vyšší střední třídy od renomovaného výrobce. Tzn. vše v karbonu, Ultegra sadu a podle preferencí elektronickou sadu, případně lepší kola. Zkrátka, v této cenové relaci už je hodně z čeho vybírat, je to jenom o preferencích. Já osobně kupoval třeba Canyon Endurace CF SL na mechanické ultegre a kotoučových brzdach za 56k. Váha kola připraveného k jízdě je přesně 8 kg.
tady u toho na eshopu je to kolem 40kKc, jestli se technologie osvedci tak to dost klesne.ale zase kolistum/hobistum do toho radeji nekecat ... tvrde makaji tak at si tu svoji zalibu uzijou jak uznaji za vhodny
Není nad to když sportovní kolo "vymýšlí" někdo kdo kolo vnímá jako prostředek se dostat z kampusu do kavárny v centru.Nepovažuji to za novinku , jinak tomu materiálu se řiká kompozit a uhlíkové vlákno, nebo granulát , nebo kovový prášek, nebo skelné vlákno je jen jeho součástí. Rozhodně i 3D tiskárna to dělá po vrstvách takže i pomocí 3D tisku to v některým směru bude víc náchylné k destrukci.Jako demonstrace technologie zajímavé prakticky se to podle mě nechytne protože se to už nechytlo.... ...jina k kompozit třeba praská protože zjednodušeně stárne a je jedno jak kým směrem je vlákno. Spíš záleží na povrchové upravě , ochranou před UV a dobrým "upečením".
nevim, ale :jedna se o "3D-Printed in Continuous Carbon Fiber" a to muze byt celkem pecka, v podstate NAMOTAS vlakno jak potrebujes, jeste pokud je to v PEEK...https://www.aniwaa.com/buyers-guide/3d-printers/... ... nevim jak na kolo... taky myslim ze kompozit se vetsinou mysli plnivo a epoxy, ano epoxy jsou svine nepredvidatelny, ale pokud je dost penez vysledky jsou super (vcetne starnuti UV ...)
pokud konstrukce má vlastnosti odvozené od směru vláken je jedno jestli to samotné vlákno se tam dostalo teleportem , tiskárnou nebo ho tam dal 100% fiar trade čínan . Ano kompozit nemu sí být plnivo... a jaké pak jiný tam máte jiný materiál aby to zachovalo definici kompozitu? Pokud by to bylo jen z "jednoho materiálu" není to kompozit....
ano i ne, namotavani je celkem veda, urcuje mechanicke vlastnosti, a hodne veci klasicky namotat proste nejde, nicmene tohle to by to umelo...PEEK muze byt "pojivo"
od smeru, tloustky, materialu a delky vlakna
Clovicku mas v tom trochu zmatek, pryskyric je tak obrovske mnozsti od chemicky aktivovanych po aktivovane UV 355 nm konce aktivovane teplem
a je PEEK pryskyrice ? pokud vim PEEK je polymer ale to je jednoprincipielne je to pekny zarizeni, uz jen 3D tiskarna na PEEK a ted do toho uhlikovy/skleneny vlakna optimalizace vinuti, uz jenom jak to spocitat jak optimalne namotat nejakej komplexni dil treba jako sasi od dronu nebo nejakho vozitka.navic peek je termoplast opravovat se to da. proste moc pekna technologie...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.