PatrikX6
17. 7. 2020 • 13:26

Nemá to odpruženou vidlici, takže je to nepoužitelné Potřebuji, abyste mi vyrobili karbonové krosové, fitness kolo s lehkou přední odpruženou vidlicí. Ty současné jsou těžké a předimenzované. A Shimano ať mi k tomu vyrobí převodník Deore XT 50-39-30 z, nebo 50/34 z, ať to pořádně jede. Váha kola kolem 11 kg. Můžou tam být kvalitní ráfkové brzdy. S těmi se mi lépe pracuje. Ty jsou lepší než kotouče. Kotouče mi nevyhovují.

Názor byl 1× upraven, naposled 17. 7. 2020 13:44

blackmetal8
16. 7. 2020 • 11:08

Hlavně je potřeba říct, že není karbon jako karbon. Kompozitní díly kol z uhlíkového vlákna existují v dosti široké kvalitativní a cenové škále. Máte třeba "karbon" z Aliexpresu za pár dolarů a pak karbon kde jen samotný holý rám kola stojí přes 100kkč.

Voicer
15. 7. 2020 • 16:29

OK, Živě není zrovna cyklistický magazín... Jako kolo pro geeka, který vydělal psaním softwaru a chce předstírat, že je sportovcem, se to hodit může. Ale psát “závodní model” o stroji s tak těžkým rámem a převody, u kterých chybí vpředu dvoutác, je trochu odvážné (ano, 1:12 se na silnici už taky dělá, ale vypadá to jinak). Fotka s více pastorky vzadu ale bez přehazovačky pak definitivně řadí tento produkt mezi rarity, které si možná někoho najdou, ale sotva ukazují nějaký pokrok.
A ještě jedna doplňující informace: ani pro-peloton už nejezdí na custom-size rámech. Ukázalo se, že je to zbytečné a neznamená to žádnou výhodu. Používají běžné komerční velikosti a k nim má každý závodník svoje nastavení (sedlo, kliky, představec,...).

Názor byl 1× upraven, naposled 15. 7. 2020 16:35

peter.mlich
peter.mlich
15. 7. 2020 • 10:52

Napad dobry, cena marna.
Lide chteji levny dopravni prostredek, jednoduchy konstrukci i na udrzbu. Pravdepodobne zvitezi elektro-kolobezky. Ty jsou fajn na kratsi vzdalenosti. Neco jako elektricky skutr. Kola a elektrokola jsou v tomhle ohledu desne predrazena.
Mozna by bylo idealni neco skladaci nebo sroubovaci. V pripade nouze, ze mate neco s nohou, aby tam slo jednoduse pridat kolecka do 4 a mohli jste dojet domu.
A nebylo by mozne pouzit nejaky jiny mechanismus, ktery by uplne nahradil retezove prevody, ktere jsou pomerne nebezpecne a i se kazi?
A podobne pouzit i jine pneumatiky, ktere se moc neodiraji a jsou defektu vzdorne.
takove kolo za 100.000, o ktere se musite starat podobne jako o mimino, tak to je jako totez kolo za 3.000. Prilis se od sebe nelisi. Kde je ta vyrazna vyhoda, za kterou si ma bezny clovek s 8.000 cisteho priplatit?

jakubkubikula
15. 7. 2020 • 10:31

z "karbonových vláken" - při znalosti 3d tisku jak probíhá a to buď ze struny nebo prášku, by mě zajímalo, jak tam dostanou to vlákno. Pevnost uhlíkového kompozitu tvoří právě to vlákno a pryskyřice by tam mělo být co nejméně jen tolik, aby vlákno bylo obaleno.
Pokud to tisknou ze směsi uhlíkového prachu nebo sekaného vlákna, tak to je pevnostně mimo klasický kompozit.

Veolw
15. 7. 2020 • 9:24

Jako vasniveho cyklistu me to nezaujalo.

David Pavlíček
David Pavlíček
15. 7. 2020 • 9:09

No nevím, ale 1.7 kg na rám teda není žádná hitparáda. V této váze se dnes pohybují hliníkové rámy. Karbonové mají kolem jednoho kila, plus mínus pár deka podle určení a kvality. Srovnávat by měli rámy stejně váhy. Ten rám může být snadno odolnější, když má o 50% víc materiálu. Taktéž by si měli udělat pořádek v termínech... Tuhé není opak ke křehkému... Rám může být zároveň tuhý i křehký... V zásadě to jde ruku v ruce. Platí že rám je buď tuhý a křehký nebo pružný a houževnatý, případně něco mezi.

Martin Prokop
Martin Prokop
15. 7. 2020 • 8:16

Není nad to když sportovní kolo "vymýšlí" někdo kdo kolo vnímá jako prostředek se dostat z kampusu do kavárny v centru.Nepovažuji to za novinku , jinak tomu materiálu se řiká kompozit a uhlíkové vlákno, nebo granulát , nebo kovový prášek, nebo skelné vlákno je jen jeho součástí. Rozhodně i 3D tiskárna to dělá po vrstvách takže i pomocí 3D tisku to v některým směru bude víc náchylné k destrukci.Jako demonstrace technologie zajímavé prakticky se to podle mě nechytne protože se to už nechytlo.... ...jina k kompozit třeba praská protože zjednodušeně stárne a je jedno jak kým směrem je vlákno. Spíš záleží na povrchové upravě , ochranou před UV a dobrým "upečením".

Určitě si přečtěte

Články odjinud