Tak už i Aston Martin bude elektrický. Model Rapide E bude výkonná prémiovka, ale se slabým dojezdem

Britská automobilka Aston Martin v Číně odhalila svůj první elektromobil. Novinka s označením Rapide E bude vyráběna jako limitovaná edice, přičemž se vyrobí pouhých 155 kusů.

Aston Martin Rapide E bude pohánět dvojice elektromotorů s výkonem 610 koňských sil (455 kW) a točivým momentem 950 Nm. Elektrickou energii budou zajišťovat akumulátory k celkovou kapacitou 65 kWh, umístěné v prostoru původně určeném pro motor, které lze pro vyšší efektivitu nabíjet napětím 800 voltů.

Na jedno nabití ujede dle normy WLTP maximálně 320 km, což na tak honosný automobil není mnoho. Připomeňme, že Tesla Model S slibuje až 540 km. V běžné praxi jsou přitom dojezdy ještě slabší než udávané hodnoty.

Rapide E pod lupou

Maximální rychlost auta je omezena na 250 km/h, z nuly na 100 km/h se rozjede za pouhé 4,2 sekundy. Řidiči budou mít k dispozici tři jízdní režimy: GT, Sport a Sport+, přičemž poslední jmenovaný by měl poskytnout zážitek srovnatelný s benzínovou verzí Rapide AMR.

Interiér je proveden v kombinaci kůže a uhlíkových kompozitů, analogové přístroje nahradila desetipalcová digitální obrazovka. Ta zobrazuje stav nabití, úroveň výkonu motorů, aktuální spotřebu energie, informace o rekuperaci a další více či méně důležité údaje.

Výrobce využil faktu, že elektromobil nepotřebuje výfuk, a vyladil aerodynamiku vozu pomocí nového zadního difuzoru. Kromě toho snížil proudění vzduchu skrze přední masku, neboť elektrické agregáty nevyžadují tak intenzivní chlazení jako spalovací motor. Cílem bylo zlepšení aerodynamické účinnosti a zvýšení dojezdu.

Dalším počinem v tomto směru jsou hliníková kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero s nízkým valivým odporem. Všechna provedená vylepšení přinášejí novince poměrně citelné osmiprocentní zlepšení aerodynamických vlastností oproti modelu se spalovacím motorem.

S mobilem v kapse

K vozidlu bude k dispozici také mobilní aplikace pro chytré telefony. Z ní bude možné nejen sledovat některé parametry, ale také například odeslat cíl cesty do palubní navigace. Jednou z poskytovaných funkcí má být zobrazení pozice, kde je vůz zaparkován.

Na prezentaci v čínské Šanghaji uvedl generální ředitel Aston Group Andy Palmer: „Odhalení Rapide E bude pro Aston Martin obrovským momentem. Jako naše první plně elektrické auto je to skutečně historický krok. Je připraven na obrovskou výzvu ekologicky odpovědné a udržitelné budoucnosti a jako automobilka si nemůžeme dovolit pasivně čekat, až budoucnost přijde k nám, ale musíme ji jít aktivně naproti.“

Aston Martin Rapide E byl vyvinut ve spolupráci s Williams Advanced Engineering a bude se vyrábět v nejmodernějším výrobním závodě automobilky poblíž velšské obce St Athan.

Váš názor Další článek: Až za rok zavoláte o pomoc, telefon automaticky pošle záchranářům polohu

Témata článku: Elektromobily, Obnovitelné zdroje, Automobily, Čína, Velká Británie, Sport, Akumulátory, Aston Martin, Tesla Model S, Cíl cesty, WLTP, Dojezd, Automobilka, Elektrický, Spalovací motor, Bude, Rap, Advanced Engineering, Mar, Nabití, Motor, AMR, Rapid E, Šanghaj, Pirelli P Zero, Sportovní potřeby na Heureka.cz



Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Konec českého poskytovatele internetu v přímém přenosu. Připomíná to krachující energetické firmy
Lukáš Václavík
CETINPoskytovatelé internetuPřipojení k internetu