Tak vypadá zelená budoucnost zemědělství. Traktor s nulovými emisemi pohání čpavek

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 23

Názory k článku

08. 06. 2022 21:00

To mohla vymyslet jen toxická smradlavá EU!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 17:32

Něco jako KtetenStán,
cituji ekologičnost toho nesmyslu: "Dnes je Haberova-Boschova syntéza vnímaná jako extrémně velká zátěž pro životní prostředí. Používaný vodík se získává z metanu, přičemž se na každých 1,1 tuny vodíku uvolní do atmosféry 6 tun oxidu uhličitého. Výsledkem je, že výroba amoniaku spotřebuje 3-5% světové produkce zemního plynu a vytvoří asi 1,8% emisí oxidu uhličitého. Zároveň se do atmosféry dostane množství nebezpečných oxidů dusíku."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 16:06

Dávalo by smysl využít čpavek produkovaný v zemědělství, když je hlavním zdrojem emisí čpavku:
"Zemědělství je největším zdrojem celosvětových emisí amoniaku a chov hospodářských zvířat se na nich podle závěrů vědců podílí více než polovinou. V Evropě navíc pochází 90 procent emisí amoniaku ze zemědělství." Říká jiný článek zde o tom, že krávy lze naučit chodit na záchod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 13:59

Tak zase jedna hovadina :)
Rozhodně se "vyplatí" vyrobit ze zemního plynu (možno použít i bioplyn) čpavek, ten pak rozkládat na vodík a z něj vyrobit elektřinu na kterou budu jezdit Než jezdit rovnou na plyn ???
Možná ano, protože na to v Bruselu někdo určitě vy myslí nějakou dotaci!!!
Jeden malý příklad jak dotace deformují trh:
U nás v JZD postavily z dotací (1) bioplynovou stanici s takovou produkcí, že by na plyn mohli jezdit všechny jejich stroje! A ještě by mnoho zbylo. Nemají však žádný, protože mají dotovanou (2) "zelenou naftu". Z bioplynu vyrábí pomocí agregátů zelenou elektřinu, kterou prodávají za dotované (3) ceny. Sami ji však nepoužívají, protože "nezelená" elektřina je levnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 10:00

Kdyby tam použili něco jako Kippův přístroj pro výrobu vodíku, tak to by asi ten traktor mohl místo čpavku jezdit také na zinek a kyselinu sírovou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 09:25

1) Spalné teplo čpavku je polovina nafty ( = poloviční dojezd/práce nebo 2x větší nádrž) 22,5MJ/kg=6,5kWh/kg2) Výroba čpavku a jeho následné použití v palivových článků je neúčinnáhttps://www.ammoniaenergy.org/articles/round-trip-effic... ...
Palivový článek účinnost 50% - polovina jde do hajzlu.
Výroba čpavku spotřeba elektřiny: 10-12MWh/tunu => na 1kg čpavku je potřeba 11kWh elektřiny, v dnešních cenách je to 77Kč a dostanu z něj v palivovém článku jen polovinu z 6,5 kWh/kg, tj 3,25kWh/kg3,25/11=29% účinnost. To už je lepší ta nafta a nekupuju drahý palivový článek.
Další dotační scam píčovina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 09:24

Čpavek se průmyslově vyrábí ze zemního plynu, tak jaká uhlíková neutralita??? Kdyby to poháněli přímo plynem, tak by to nakonec možná vyšlo lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2022 09:08

Já bych tomu vytkl 3 věci.
1) v minulosti bylo několik pokusů pohonu na čpavek, včetně autobusů a upustilo se od toho protože to děsně smrdělo.
2) NH3 je toxická, nebezpečná látka - při úniku, třeba při netěsnosti, nebo autonehodě Vás to může jednoduše zabít, nebo nevratně poškodit plíce.
3) Vodný roztok je pak silně žíravý, takže pokud se do toho dostane vlhkost, můžete některé součástky ve voze rovnou odepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 06. 2022 08:38

"Z jedné molekuly lze získat jeden atom dusíku a tři atomy vodíku, který se pak používá k napájení palivového článku."
A co pak teda s tím dusíkem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 06. 2022 08:13

A jak se vlastně vyrábí čpavek? Jde o značně energeticky náročný proces, tak jaké pak zelené palivo? Prachobyčejný green-washing...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor