Stále více automobilových značek vidí potenciál také v letecké přepravě a vizi budoucnosti, ve které budeme používat létající taxíky. Ostatně vcelku nedávno naznačilo zájem o tento směr i  Porsche ve spolupráci s Boeingem .

Stále více automobilových značek vidí potenciál také v letecké přepravě a vizi budoucnosti, ve které budeme používat létající taxíky. Ostatně vcelku nedávno naznačilo zájem o tento směr i Porsche ve spolupráci s Boeingem.

Spolupráce mezi značkami se přímo zaměřuje na vývoj služby Uber Air Taxis, tedy právě zmíněné létající taxíky, přičemž na veletrhu CES v Las Vegas byl už představen i koncept letounu PAV S-A1 pro tento typ vzdušné přepravy.

Spolupráce mezi značkami se přímo zaměřuje na vývoj služby Uber Air Taxis, tedy právě zmíněné létající taxíky, přičemž na veletrhu CES v Las Vegas byl už představen i koncept letounu PAV S-A1 pro tento typ vzdušné přepravy.

Prozatím mluví společnosti o nutnosti pilotování těchto strojů, tudíž by služba fungovala nejspíše podobně jako současný Uber se zástupem pracujících pilotů. Do budoucna ovšem přemýšlí o plně autonomním řízení letounů.  

Prozatím mluví společnosti o nutnosti pilotování těchto strojů, tudíž by služba fungovala nejspíše podobně jako současný Uber se zástupem pracujících pilotů. Do budoucna ovšem přemýšlí o plně autonomním řízení letounů.  

Podobné partnerství teď oznamuje i koncern Hyundai Motor Company a Uber, známá společnost zajišťující alternativní taxislužbu.

Podobné partnerství teď oznamuje i koncern Hyundai Motor Company a Uber, známá společnost zajišťující alternativní taxislužbu.

Na druhou stranu Uber zajistí v projektu nutnou podporu ve vzdušném prostoru, svou technologickou platformu, konektivitu pro pozemní přepravu k letounům před odletem a další dopravu po přistání v destinaci.

Na druhou stranu Uber zajistí v projektu nutnou podporu ve vzdušném prostoru, svou technologickou platformu, konektivitu pro pozemní přepravu k letounům před odletem a další dopravu po přistání v destinaci.

Hyundai by měl samozřejmě v partnerství zajistit vývoj a samotnou produkci techniky.

Hyundai by měl samozřejmě v partnerství zajistit vývoj a samotnou produkci techniky.

Eric Allison, vedoucí letecké divize Uber Elevate, uvedl, že kombinace výrobních schopností Hyundaie s technologickou platformou Uberu představuje masivní krok vpřed na poli tvorby rozsáhle sítě létajících taxi v následujících letech.  Více v článku...

Eric Allison, vedoucí letecké divize Uber Elevate, uvedl, že kombinace výrobních schopností Hyundaie s technologickou platformou Uberu představuje masivní krok vpřed na poli tvorby rozsáhle sítě létajících taxi v následujících letech. Více v článku...

Spolupráce mezi značkami se přímo zaměřuje na vývoj služby Uber Air Taxis, tedy právě zmíněné létající taxíky, přičemž na veletrhu CES v Las Vegas byl už představen i koncept letounu PAV S-A1 pro tento typ vzdušné přepravy.
Prozatím mluví společnosti o nutnosti pilotování těchto strojů, tudíž by služba fungovala nejspíše podobně jako současný Uber se zástupem pracujících pilotů. Do budoucna ovšem přemýšlí o plně autonomním řízení letounů.  
Podobné partnerství teď oznamuje i koncern Hyundai Motor Company a Uber, známá společnost zajišťující alternativní taxislužbu.
Na druhou stranu Uber zajistí v projektu nutnou podporu ve vzdušném prostoru, svou technologickou platformu, konektivitu pro pozemní přepravu k letounům před odletem a další dopravu po přistání v destinaci.
7
Fotogalerie

Také Hyundai chce vyrábět létající taxíky. Odbyt mu slibuje Uber

Stále více automobilových značek vidí potenciál také v letecké přepravě a vizi budoucnosti, ve které budeme používat létající taxíky. Ostatně vcelku nedávno naznačilo zájem o tento směr i Porsche ve spolupráci s Boeingem. Podobné partnerství teď oznamuje i koncern Hyundai Motor Company a Uber, známá společnost zajišťující alternativní taxislužbu.

Spolupráce mezi značkami se přímo zaměřuje na vývoj služby Uber Air Taxis, tedy právě zmíněné létající taxíky, přičemž na veletrhu CES v Las Vegas byl už představen i koncept letounu PAV S-A1 pro tento typ vzdušné přepravy. Hyundai by měl samozřejmě v partnerství zajistit vývoj a samotnou produkci techniky.

Na druhou stranu Uber zajistí v projektu nutnou podporu ve vzdušném prostoru, svou technologickou platformu, konektivitu pro pozemní přepravu k letounům před odletem a další dopravu po přistání v destinaci. Prozatím mluví společnosti o nutnosti pilotování těchto strojů, tudíž by služba fungovala nejspíše podobně jako současný Uber se zástupem pracujících pilotů. Do budoucna ovšem přemýšlí o plně autonomním řízení letounů.  

Eric Allison, vedoucí letecké divize Uber Elevate, uvedl, že kombinace výrobních schopností Hyundaie s technologickou platformou Uberu představuje masivní krok vpřed na poli tvorby rozsáhle sítě létajících taxi v následujících letech.

U představeného letounu PAV S-A1 se mluví o schopnosti vertikálního odletu/přistání (viz galerie), čistě elektrickém pohonu, rychlosti letu až 290 km/h s letovou výšku okolo 300 až 600 metrů nad zemí, se zajištěním cestování na vzdálenost asi 100 km. Kabina má pojmout čtveřici pasažérů, páté místo pro pilota je umístěno úplně vepředu. 

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud