Firma Škoda Group nedávno představila svůj koncept nočního vlaku nazvaný „Sleep in Motion“. Odhalila ho v průběhu veletrhu InnoTrans 2024 s tím, že představuje nový standard pro cestování na železnici, protože spojuje komfort, soukromí a efektivitu. Vlak navržený designéry z rakouské kanceláře má za cíl řešit nedostatky současných nočních vlaků, které jsou často kritizovány kvůli nízkému komfortu a stísněným prostorům. Zdroj:  skodagroup.com

Firma Škoda Group nedávno představila svůj koncept nočního vlaku nazvaný „Sleep in Motion“. Odhalila ho v průběhu veletrhu InnoTrans 2024 s tím, že představuje nový standard pro cestování na železnici, protože spojuje komfort, soukromí a efektivitu. Vlak navržený designéry z rakouské kanceláře má za cíl řešit nedostatky současných nočních vlaků, které jsou často kritizovány kvůli nízkému komfortu a stísněným prostorům. | Zdroj: skodagroup.com

Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí. Zdroj:  skodagroup.com

Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí. | Zdroj: skodagroup.com

Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ. Zdroj:  skodagroup.com

Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ. | Zdroj: skodagroup.com

Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností. Zdroj:  skodagroup.com

Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností. | Zdroj: skodagroup.com

Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder. Zdroj:  skodagroup.com

Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder. | Zdroj: skodagroup.com

Celý projekt je teprve na začátku. Škoda Group zatím představila zkušební prototyp, který byl prezentován na veletrhu, a nyní sbírá zpětnou vazbu od cestujících, provozovatelů vlaků a dalších zainteresovaných stran. Firma doufá, že poznatky získané během tohoto procesu pomohou vylepšit finální design tak, aby co nejlépe odpovídal potřebám a očekáváním zákazníků. Zdroj:  skodagroup.com

Celý projekt je teprve na začátku. Škoda Group zatím představila zkušební prototyp, který byl prezentován na veletrhu, a nyní sbírá zpětnou vazbu od cestujících, provozovatelů vlaků a dalších zainteresovaných stran. Firma doufá, že poznatky získané během tohoto procesu pomohou vylepšit finální design tak, aby co nejlépe odpovídal potřebám a očekáváním zákazníků. | Zdroj: skodagroup.com

V pozadí celé myšlenky stojí Wilhelm Berbig, který tento koncept představil v rámci interní inovační výzvy pořádané napříč různými pobočkami a zeměmi. „Sleep in Motion“ se stalo vítězným návrhem minulého ročníku. Pokud bude Škoda Group úspěšná v jeho dalším vývoji, může se tento typ vlaků stát běžnou součástí nočního cestování nejen v Evropě, ale i v dalších částech světa. Zdroj:  skodagroup.com

V pozadí celé myšlenky stojí Wilhelm Berbig, který tento koncept představil v rámci interní inovační výzvy pořádané napříč různými pobočkami a zeměmi. „Sleep in Motion“ se stalo vítězným návrhem minulého ročníku. Pokud bude Škoda Group úspěšná v jeho dalším vývoji, může se tento typ vlaků stát běžnou součástí nočního cestování nejen v Evropě, ale i v dalších částech světa. | Zdroj: skodagroup.com

Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí. Zdroj:  skodagroup.com
Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ. Zdroj:  skodagroup.com
Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností. Zdroj:  skodagroup.com
Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder. Zdroj:  skodagroup.com
7
Fotogalerie

Takhle budeme cestovat v nočních vlacích. Koncept Sleep in Motion od Škody je něco jako hotel na kolejích

Firma Škoda Group nedávno představila svůj koncept nočního vlaku nazvaný „Sleep in Motion“. Odhalila ho v průběhu veletrhu InnoTrans 2024 s tím, že představuje nový standard pro cestování na železnici, protože spojuje komfort, soukromí a efektivitu. Vlak navržený designéry z rakouské kanceláře má za cíl řešit nedostatky současných nočních vlaků, které jsou často kritizovány kvůli nízkému komfortu a stísněným prostorům.

Noční vlaky mají velký potenciál při snaze o dekarbonizaci dopravy. Poskytují totiž ekologičtější alternativu ke krátkým letům nebo jízdě autem. Mnohé současné vozy však zaostávají za očekáváním cestujících, kteří požadují více pohodlí a soukromí.

Běžná lůžková kupé se šesti lůžky nabízejí kapacitu, ale snižují komfort. Čtyřlůžková kupé sice zvyšují pohodlí, ale jsou méně efektivní a finančně náročnější. Koncept „Sleep in Motion“ přináší řešení, které optimalizuje prostor a poskytuje cestujícím lepší zážitek.

Spánek v pohybu

Jednou z hlavních inovací je geometrie lůžek, která zajišťuje pohodlnější spaní bez snížení kapacity. Lůžka nejsou klasicky obdélníková a kabiny jsou uspořádány do dvojitých jednotek, kde každá jednotka obsahuje dva soukromé prostory. Tato organizace zachovává efektivitu a dostatek soukromí.

Výška každé kabiny pro spaní je 90 centimetrů a lůžka mají rozměry 200 × až 85 centimetrů, díky čemuž poskytnou dostatek pohodlí i pro vyšší cestující. Navíc má každý pasažér vlastní okno, které zároveň slouží jako nouzový východ.

Kromě lůžek nabízí „Sleep in Motion“ také řadu dalších prvků, které přispívají k vyššímu komfortu a bezpečnosti cestujících. Každá kabina má vyhrazený úložný prostor pro zavazadla na úrovni podlahy a uvnitř kabiny je prostor pro menší příruční zavazadla. Dále jsou kabiny vybaveny světly, zásuvkami a dalšími prvky, které jsou dnes u moderních dopravních prostředků téměř nezbytností.

Budoucnost nočního cestování

Prezident Region West and North ve Škoda Group Jan Harder při představení vlaku zdůraznil, že cílem bylo nejen zvýšit pohodlí a soukromí cestujících, ale také zlepšit efektivitu provozu. Koncept je navržen tak, aby poskytoval soukromí podobné business třídě, ale zároveň udržel nízké provozní náklady blízké super-ekonomické třídě. „Jsme přesvědčeni, že tento koncept mění pravidla hry v oblasti nočních vlaků,“ uvedl Harder.

Celý projekt je teprve na začátku. Škoda Group zatím představila zkušební prototyp, který byl prezentován na veletrhu, a nyní sbírá zpětnou vazbu od cestujících, provozovatelů vlaků a dalších zainteresovaných stran. Firma doufá, že poznatky získané během tohoto procesu pomohou vylepšit finální design tak, aby co nejlépe odpovídal potřebám a očekáváním zákazníků.

V pozadí celé myšlenky stojí Wilhelm Berbig, který tento koncept představil v rámci interní inovační výzvy pořádané napříč různými pobočkami a zeměmi. „Sleep in Motion“ se stalo vítězným návrhem minulého ročníku. Pokud bude Škoda Group úspěšná v jeho dalším vývoji, může se tento typ vlaků stát běžnou součástí nočního cestování nejen v Evropě, ale i v dalších částech světa.

Zdroj: skodagroup.com.

Určitě si přečtěte

Články odjinud