Probíhající autosalon v Tokiu je samozřejmě místem, kde japonské značky předvádí i nejrůznější koncepty všech možných kategorií. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Probíhající autosalon v Tokiu je samozřejmě místem, kde japonské značky předvádí i nejrůznější koncepty všech možných kategorií. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Lexus LF-30 Electrified je ukázkou konceptu luxusního vozu, u něhož automobilka představuje svou vizi budoucnosti roku 2030. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Lexus LF-30 Electrified je ukázkou konceptu luxusního vozu, u něhož automobilka představuje svou vizi budoucnosti roku 2030. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

I po uplynutí dekády je však hlavně zepředu jasné, že koukáte na Lexus díky jeho agresivně pojaté a členité masce, vycházející z dnešního designového směřování značky. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

I po uplynutí dekády je však hlavně zepředu jasné, že koukáte na Lexus díky jeho agresivně pojaté a členité masce, vycházející z dnešního designového směřování značky. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Hlavním party trikem exteriéru jsou nicméně rozměrné „gullwing“ dveře, které umožňují přístup na obě řady sedadel čtyřmístného interiéru. Na délku měří koncept 5090 mm. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Hlavním party trikem exteriéru jsou nicméně rozměrné „gullwing“ dveře, které umožňují přístup na obě řady sedadel čtyřmístného interiéru. Na délku měří koncept 5090 mm. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Když už jsme u interiéru, ten samozřejmě působí velmi futuristicky, ale přestože má řidiči vůz nabízet plně autonomní řízení, staré dobré pedály a volant jsou zde stále přítomny. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Když už jsme u interiéru, ten samozřejmě působí velmi futuristicky, ale přestože má řidiči vůz nabízet plně autonomní řízení, staré dobré pedály a volant jsou zde stále přítomny. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Na prosklení kabiny si mohou pasažéři nastavit propustnost světla, přičemž dotykové plochy pro ovládání systémů auta jsou do oken zakomponovány rovněž. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Na prosklení kabiny si mohou pasažéři nastavit propustnost světla, přičemž dotykové plochy pro ovládání systémů auta jsou do oken zakomponovány rovněž. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Zajímavou vychytávkou konceptu má být také využití dronů, které značka nazývá Lexus Airporter. Ty mají být schopny ve spolupráci s autem například autonomně přemístit vaše zavazadla od dveří domu do kufru vozu. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Zajímavou vychytávkou konceptu má být také využití dronů, které značka nazývá Lexus Airporter. Ty mají být schopny ve spolupráci s autem například autonomně přemístit vaše zavazadla od dveří domu do kufru vozu. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Lexus říká, že koncept LF-30 je poháněn čtyřmi elektromotory (jeden u každého kola), které zajišťují systémový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 700 N.m. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Lexus říká, že koncept LF-30 je poháněn čtyřmi elektromotory (jeden u každého kola), které zajišťují systémový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 700 N.m. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Díky tomu je elektromobil o hmotnosti 2,4 tuny schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Díky tomu je elektromobil o hmotnosti 2,4 tuny schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Bateriový modul umístěný v podlaze má kapacitu 110 kWh a na jedno nabití má LF-30 zajistit dojezd až 500 kilometrů. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Bateriový modul umístěný v podlaze má kapacitu 110 kWh a na jedno nabití má LF-30 zajistit dojezd až 500 kilometrů. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Kromě možnosti nabíjet výkonem až 150 kW Lexus ukazuje i představu bezkontaktního indukční nabíječky pro snadnější dobíjení energie v domácích podmínkách. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Kromě možnosti nabíjet výkonem až 150 kW Lexus ukazuje i představu bezkontaktního indukční nabíječky pro snadnější dobíjení energie v domácích podmínkách. | Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus

Koncept Lexus LF-30 Electrified | Lexus

Lexus LF-30 Electrified je ukázkou konceptu luxusního vozu, u něhož automobilka představuje svou vizi budoucnosti roku 2030. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus
I po uplynutí dekády je však hlavně zepředu jasné, že koukáte na Lexus díky jeho agresivně pojaté a členité masce, vycházející z dnešního designového směřování značky. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus
Hlavním party trikem exteriéru jsou nicméně rozměrné „gullwing“ dveře, které umožňují přístup na obě řady sedadel čtyřmístného interiéru. Na délku měří koncept 5090 mm. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus
Když už jsme u interiéru, ten samozřejmě působí velmi futuristicky, ale přestože má řidiči vůz nabízet plně autonomní řízení, staré dobré pedály a volant jsou zde stále přítomny. | Koncept Lexus LF-30 Electrified Lexus
21
Fotogalerie

Takhle budou vypadat auta v roce 2030, ukazuje Lexus. Se zavazadly pomohou drony

Probíhající autosalon v Tokiu je samozřejmě místem, kde japonské značky předvádí i nejrůznější koncepty všech možných kategorií. Od městských aut od Toyoty nebo Nissanu, až po luxusní elektromobily, například jako v podání Lexusu LF-30 Electrified, u něhož si automobilka představuje budoucnost roku 2030.

Drony odnesou zavazadla

I po uplynutí dekády je však hlavně zepředu jasné, že koukáte na Lexus díky jeho agresivně pojaté a členité masce, vycházející z dnešního designového směřování značky. Hlavním party trikem exteriéru jsou nicméně rozměrné křídlové dveře, které umožňují přístup na obě řady sedadel čtyřmístného interiéru. Na délku měří koncept 5090 mm.

Když už jsme u interiéru, ten samozřejmě působí velmi futuristicky, ale přestože má řidiči vůz nabízet plně autonomní řízení, staré dobré pedály a volant jsou zde stále přítomny. Na prosklení kabiny si mohou pasažéři nastavit propustnost světla, přičemž dotykové plochy pro ovládání systémů auta jsou do oken zakomponovány rovněž.

Zajímavou vychytávkou konceptu má být také využití dronů, které značka nazývá Lexus Airporter. Ty mají být schopny ve spolupráci s autem například autonomně přemístit vaše zavazadla od dveří domu do kufru vozu.  

Pohon? Samozřejmě elektrický

Lexus říká, že koncept LF-30 je poháněn čtyřmi elektromotory (jeden u každého kola), které zajišťují systémový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 700 N.m. Díky tomu je elektromobil o hmotnosti 2,4 tuny schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Bateriový modul umístěný v podlaze má kapacitu 110 kWh a na jedno nabití má LF-30 zajistit dojezd až 500 kilometrů. Kromě možnosti nabíjet výkonem až 150 kW Lexus ukazuje i představu bezkontaktního indukční nabíječky pro snadnější dobíjení energie v domácích podmínkách.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud