Doprava | Vlaky

Takhle se přestavuje vlak. České dráhy mají první zmodernizované Pendolino

  • První jednotka Pendolino dostala modernizovaný interiér
  • Součástí jsou nové sedačky, zásuvky, bar nebo dětské kino
  • Renovací prošlo i technické zázemí vozů nebo osvětlení

Vlaky Pendolino za 12 let najezdily 27 milionů kilometrů a na řadu přišla modernizace. Při ní byl vylepšen především interiér a to jak sedačkové oddíly tak například bistrovůz.

V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové sedačky i koberce

Rozdíl v první třídě před modernizací a po ní je značný. Je nově vybavena ergonomickými sedačkami potažené kůží a stolky mezi sedačkami byly zvětšeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nových stolků se dočkala i druhá třída. Přibylo místo pod sedačkami, které dostaly nové textilní čalounění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nechybí ani miniaturní sekce pro kola se svérázným řešením. Místo autodržáků bychom uvítali spíše běžné háky.

Klepněte pro větší obrázek

Bistrooddíl s barem už není stylizován v tradiční zelené barvě, ale dostal nové obložení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modernizací zatím prošla první souprava s označením 680.005, která se bude pohybovat na trati Praha-Košice.

Kompletně nový interiér

Při modernizaci byl původní interiér kompletně demontován a to včetně podlahové krytiny nebo obložení. Ze stropů zmizela světla, která jsou nově nahrazena LED osvětlením. Renovací prošlo i technické zázemí vlakové soupravy. Během přestavby bylo nataženo přes dva a půl kilometru kabelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mezi novými prvky najdeme i nový informační a multimediální systém - v každé jednotce najdeme 28 monitorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modernizací postupně projde i dalších šest jednotek Pendolino. Samozřejmostí je pokrytí vlaků Pendolino bezdrátovým připojením k internetu, které bylo dostupné i před modernizací.

Novinkou je ale větší počet zásuvek pro nabíjení a napájení drobné elektroniky. Držáky na stolcích potom mohou posloužit třeba i k opření tabletu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Diskuze (12) Další článek: Vzhled i parametry výročního ThinkPadu jsou jasné. Z dob IBM zůstala klávesnice a barevné logo

Témata článku: Technika, Doprava, Vlaky, České dráhy, Modernizace, Vlaková souprava, Vlak, Velký počet, Bezdrátové připojení, První jednotka, Interiér, Drobná elektronika, Souprava, Technické zázemí, První třída, Košice, Sedačka, Pendolino, Půl kilometru, Sekce, Koberec, Druhá třída, Nový prvek, Renovace, Zásuvka


Určitě si přečtěte

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

** Speedtest stále častěji měří jen rychlost na poslední míli ** Ta však ale neodpovídá reálnému surfování ** Jak se tedy pokusit změřit tu skutečnou?

Jakub Čížek | 85

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná nevíte

Karel Kilián | 36

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

** Sociální síť TikTok získala stamiliony uživatelů a stále roste ** Jaký obsah na ní najdete a co můžete v jejím rámci čekat? ** Je to zábava pro mladé, nebo platforma pro úchyláky?

Karel Kilián | 37