Vlaky Pendolino za 12 let najezdily 27 milionů kilometrů a na řadu přišla modernizace. Při ní byl vylepšen především interiér a to jak sedačkové oddíly tak například bistrovůz. (Foto: ČD)

Vlaky Pendolino za 12 let najezdily 27 milionů kilometrů a na řadu přišla modernizace. Při ní byl vylepšen především interiér a to jak sedačkové oddíly tak například bistrovůz. | (Foto: ČD)

V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. (Foto: ČD)

V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. | (Foto: ČD)

Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů. (Foto: ČD)

Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů. | (Foto: ČD)

Takto vypadala první třída ještě před modernizací… (Foto: ČD)

Takto vypadala první třída ještě před modernizací… | (Foto: ČD)

A takto vypadá první třída po renovaci. Nové jsou i stoly, na nichž je nyní víc místa. (Foto: ČD)

A takto vypadá první třída po renovaci. Nové jsou i stoly, na nichž je nyní víc místa. | (Foto: ČD)

První třída je nově vybavena ergonomickými sedačkami potažené kůží. (Foto: ČD)

První třída je nově vybavena ergonomickými sedačkami potažené kůží. | (Foto: ČD)

Původní druhá třída… (Foto: ČD)

Původní druhá třída… | (Foto: ČD)

A druhá třída po modernizaci. Přibylo místo pod sedačkami a stolky jsou o kus větší. (Foto: ČD)

A druhá třída po modernizaci. Přibylo místo pod sedačkami a stolky jsou o kus větší. | (Foto: ČD)

Nechybí ani miniaturní sekce pro kola se svérázným řešením. Místo autodržáků bychom uvítali spíše běžné háky. (Foto: ČD)

Nechybí ani miniaturní sekce pro kola se svérázným řešením. Místo autodržáků bychom uvítali spíše běžné háky. | (Foto: ČD)

Bistrooddíl s barem už není stylizován v tradiční zelené barvě, ale dostal nové obložení. (Foto: ČD)

Bistrooddíl s barem už není stylizován v tradiční zelené barvě, ale dostal nové obložení. | (Foto: ČD)

Tohle je původní vzhled baru. (Foto: ČD)

Tohle je původní vzhled baru. | (Foto: ČD)

Při modernizaci byl původní interiér kompletně demontován a to včetně podlahové krytiny nebo obložení. (Foto: ČD)

Při modernizaci byl původní interiér kompletně demontován a to včetně podlahové krytiny nebo obložení. | (Foto: ČD)

Ze stropů zmizela světla, která jsou nově nahrazena LED osvětlením. (Foto: ČD)

Ze stropů zmizela světla, která jsou nově nahrazena LED osvětlením. | (Foto: ČD)

Renovací prošlo i technické zázemí vlakové soupravy. Během přestavby bylo nataženo přes dva a půl kilometru kabelů. (Foto: ČD)

Renovací prošlo i technické zázemí vlakové soupravy. Během přestavby bylo nataženo přes dva a půl kilometru kabelů. | (Foto: ČD)

Mezi novými prvky najdeme i nový informační a multimediální systém - v každé jednotce najdeme 28 monitorů. (Foto: ČD)

Mezi novými prvky najdeme i nový informační a multimediální systém - v každé jednotce najdeme 28 monitorů. | (Foto: ČD)

Takto se modernizovala první třída s novým obložením, kobercem a koženými sedačkami. (Foto: ČD)

Takto se modernizovala první třída s novým obložením, kobercem a koženými sedačkami. | (Foto: ČD)

Modernizací zatím prošla první souprava s označením 680.005, která se bude pohybovat na trati Praha-Košice. (Foto: ČD)

Modernizací zatím prošla první souprava s označením 680.005, která se bude pohybovat na trati Praha-Košice. | (Foto: ČD)

Modernizací postupně projde i dalších šest jednotek Pendolino. (Foto: ČD)

Modernizací postupně projde i dalších šest jednotek Pendolino. | (Foto: ČD)

Samozřejmostí je pokrytí vlaků Pendolino bezdrátovým připojením k internetu, které bylo dostupné i před modernizací. (Foto: ČD)

Samozřejmostí je pokrytí vlaků Pendolino bezdrátovým připojením k internetu, které bylo dostupné i před modernizací. | (Foto: ČD)

Novinkou je ale větší počet zásuvek pro nabíjení a napájení drobné elektroniky. (Foto: ČD)

Novinkou je ale větší počet zásuvek pro nabíjení a napájení drobné elektroniky. | (Foto: ČD)

Držáky na stolcích mohou posloužit třeba i k opření tabletu. (Foto: ČD)

Držáky na stolcích mohou posloužit třeba i k opření tabletu. | (Foto: ČD)

(Foto: ČD)

(Foto: ČD)

(Foto: ČD)

(Foto: ČD)

V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. (Foto: ČD)
Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů. (Foto: ČD)
Takto vypadala první třída ještě před modernizací… (Foto: ČD)
A takto vypadá první třída po renovaci. Nové jsou i stoly, na nichž je nyní víc místa. (Foto: ČD)
23
Fotogalerie

Takhle se přestavuje vlak. České dráhy mají první zmodernizované Pendolino

  • První jednotka Pendolino dostala modernizovaný interiér
  • Součástí jsou nové sedačky, zásuvky, bar nebo dětské kino
  • Renovací prošlo i technické zázemí vozů nebo osvětlení

Vlaky Pendolino za 12 let najezdily 27 milionů kilometrů a na řadu přišla modernizace. Při ní byl vylepšen především interiér a to jak sedačkové oddíly tak například bistrovůz.

V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů.

reko_SC_21.9._22.jpgreko_SC_21.9._75.jpg

Nové sedačky i koberce

Rozdíl v první třídě před modernizací a po ní je značný. Je nově vybavena ergonomickými sedačkami potažené kůží a stolky mezi sedačkami byly zvětšeny.

CDID1987.jpg1_trida.jpgreko_SC_21.9._64.jpg

Nových stolků se dočkala i druhá třída. Přibylo místo pod sedačkami, které dostaly nové textilní čalounění.

CDID1989.jpgreko_SC_21.9._07.jpg

Nechybí ani miniaturní sekce pro kola se svérázným řešením. Místo autodržáků bychom uvítali spíše běžné háky.

reko_SC_21.9._40.jpg

Bistrooddíl s barem už není stylizován v tradiční zelené barvě, ale dostal nové obložení.

reko_SC_21.9._50.jpgCDID1993 (1).jpg

Modernizací zatím prošla první souprava s označením 680.005, která se bude pohybovat na trati Praha-Košice.

Kompletně nový interiér

Při modernizaci byl původní interiér kompletně demontován a to včetně podlahové krytiny nebo obložení. Ze stropů zmizela světla, která jsou nově nahrazena LED osvětlením. Renovací prošlo i technické zázemí vlakové soupravy. Během přestavby bylo nataženo přes dva a půl kilometru kabelů.

PendoRekoONJ_00010.jpgPendoRekoONJ_00020.jpgPendoRekoONJ_00009.jpgPendoRekoONJ_00011.jpg

Mezi novými prvky najdeme i nový informační a multimediální systém - v každé jednotce najdeme 28 monitorů.

3_PendoReko_k 21.8..JPG9_PendoReko_k 21.8..JPG7_PendoReko_k 28.8..JPG

Modernizací postupně projde i dalších šest jednotek Pendolino. Samozřejmostí je pokrytí vlaků Pendolino bezdrátovým připojením k internetu, které bylo dostupné i před modernizací.

Novinkou je ale větší počet zásuvek pro nabíjení a napájení drobné elektroniky. Držáky na stolcích potom mohou posloužit třeba i k opření tabletu.

reko_SC_21.9._03.jpgreko_SC_21.9._74.jpgreko_SC_21.9._24.jpgreko_SC_21.9._43.jpgreko_SC_31.8._04.jpg

Určitě si přečtěte

Články odjinud