Vlaky Pendolino za 12 let najezdily 27 milionů kilometrů a na řadu přišla modernizace. Při ní byl vylepšen především interiér a to jak sedačkové oddíly tak například bistrovůz. | (Foto: ČD) V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. | (Foto: ČD) Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů. | (Foto: ČD) Takto vypadala první třída ještě před modernizací… | (Foto: ČD) A takto vypadá první třída po renovaci. Nové jsou i stoly, na nichž je nyní víc místa. | (Foto: ČD) První třída je nově vybavena ergonomickými sedačkami potažené kůží. | (Foto: ČD) Původní druhá třída… | (Foto: ČD) A druhá třída po modernizaci. Přibylo místo pod sedačkami a stolky jsou o kus větší. | (Foto: ČD) Nechybí ani miniaturní sekce pro kola se svérázným řešením. Místo autodržáků bychom uvítali spíše běžné háky. | (Foto: ČD) Bistrooddíl s barem už není stylizován v tradiční zelené barvě, ale dostal nové obložení. | (Foto: ČD) Tohle je původní vzhled baru. | (Foto: ČD) Při modernizaci byl původní interiér kompletně demontován a to včetně podlahové krytiny nebo obložení. | (Foto: ČD) Ze stropů zmizela světla, která jsou nově nahrazena LED osvětlením. | (Foto: ČD) Renovací prošlo i technické zázemí vlakové soupravy. Během přestavby bylo nataženo přes dva a půl kilometru kabelů. | (Foto: ČD) Mezi novými prvky najdeme i nový informační a multimediální systém - v každé jednotce najdeme 28 monitorů. | (Foto: ČD) Takto se modernizovala první třída s novým obložením, kobercem a koženými sedačkami. | (Foto: ČD) Modernizací zatím prošla první souprava s označením 680.005, která se bude pohybovat na trati Praha-Košice. | (Foto: ČD) Modernizací postupně projde i dalších šest jednotek Pendolino. | (Foto: ČD) Samozřejmostí je pokrytí vlaků Pendolino bezdrátovým připojením k internetu, které bylo dostupné i před modernizací. | (Foto: ČD) Novinkou je ale větší počet zásuvek pro nabíjení a napájení drobné elektroniky. | (Foto: ČD) Držáky na stolcích mohou posloužit třeba i k opření tabletu. | (Foto: ČD) (Foto: ČD) (Foto: ČD) 23 Fotogalerie Takhle se přestavuje vlak. České dráhy mají první zmodernizované Pendolino Stanislav Janů 25. září 2017 Diskuze (12) První jednotka Pendolino dostala modernizovaný interiérSoučástí jsou nové sedačky, zásuvky, bar nebo dětské kinoRenovací prošlo i technické zázemí vozů nebo osvětlení Vlaky Pendolino za 12 let najezdily 27 milionů kilometrů a na řadu přišla modernizace. Při ní byl vylepšen především interiér a to jak sedačkové oddíly tak například bistrovůz.V obou třídách najdeme místo původního linolea koberec. Druhá třída má sedačky potažené novým textilním čalouněním. Přibyly jak zásuvky s 230 V, tak USB pro nabíjení tabletů či telefonů.Nové sedačky i koberceRozdíl v první třídě před modernizací a po ní je značný. Je nově vybavena ergonomickými sedačkami potažené kůží a stolky mezi sedačkami byly zvětšeny.Nových stolků se dočkala i druhá třída. Přibylo místo pod sedačkami, které dostaly nové textilní čalounění.Nechybí ani miniaturní sekce pro kola se svérázným řešením. Místo autodržáků bychom uvítali spíše běžné háky.Bistrooddíl s barem už není stylizován v tradiční zelené barvě, ale dostal nové obložení.Modernizací zatím prošla první souprava s označením 680.005, která se bude pohybovat na trati Praha-Košice.Kompletně nový interiérPři modernizaci byl původní interiér kompletně demontován a to včetně podlahové krytiny nebo obložení. Ze stropů zmizela světla, která jsou nově nahrazena LED osvětlením. Renovací prošlo i technické zázemí vlakové soupravy. Během přestavby bylo nataženo přes dva a půl kilometru kabelů.Mezi novými prvky najdeme i nový informační a multimediální systém - v každé jednotce najdeme 28 monitorů.Modernizací postupně projde i dalších šest jednotek Pendolino. Samozřejmostí je pokrytí vlaků Pendolino bezdrátovým připojením k internetu, které bylo dostupné i před modernizací.Novinkou je ale větší počet zásuvek pro nabíjení a napájení drobné elektroniky. Držáky na stolcích potom mohou posloužit třeba i k opření tabletu. Vlaky v Nizozemsku už jezdí výhradně na energii z obnovitelných zdrojů Vstoupit do diskuze (12) TechnikaDopravaVlakyČeské dráhyVlaková soupravaPrvní jednotkaSekceSedačkaVelký početKošicePendolinoPůl kilometruPenKoberecBezdrátové připojeníRenovaceDrobná elektronikaNový prvekDruhá třídaSoupravaInteriérPrvní třídaModernizaceVlak